Voi kauhea tuota kehitysvammavihaajaa A2:ssa nyt!
Ihan hirveetä tekstiä kuinka joku voi vihata noita kehitysvammaisia omillaan toimeentulevia aikuisia.
Asunnon arvo laskee jos samassa korttelissa asuisi kehitysvammasia. Kuinka sen jälkeen pitää olla ovet lukossa ja lapsiakin pelottaisi sen jälkeen olla kotipihalla.
Kommentit (33)
Nainen oli huolissaan, miten hänen lapsensa uskaltavat kulkea jatkossa, kun pelottavat kehitysvammaiset ovat vieressä. Entä pelottaako kehitysvammaisia tällaiset naapurit? Yhtä lailla kehitysvammaiset voivat pelätä ymmärtämättömiä naapureita, pahimmillaan voivat kuulla huuteluja peräänsä...
omillaan asuu vain lievästi kehitysvammaiset.
Meidän talossa asuu eräs nainen, joka hyökkäsi kehitysvammaisen lapseni kimppuun heti, kun muutettiin tänne.
On pitänyt mölyt mahassaan, vaikka hänestä näkyy ettei vammaisia siedä.
Alusta asti ei pitänyt meistä vanhemmistakaan. Varmaan ihan sen takia, että ollaan vammaisen lapsen vanhempia.
Tosin olen sen luokan täti, että koville joutuu jos hankalaksi heittäytyy.
Itse lähtisin kyllä syyttämään ihmisarvon loukkaamisesta, jos joku oikein ilkeäksi heittäytyisi.
Oma lapseni tulee joskus asumaan itsenäisesti, mutta saa kerran viikossa apua kotiinsa.
Ihan samoja asioita tekävät, kuin muutkin aikuiset.
Omani on 11v. ja ei leiki enään hiekkalaatikolla.
T.28
Tuskin, ei sen ikäisen tasolla olevat kehitysvammaisetkaan asu.
siellä on noita kehitysvammaisten vastustajien mielipiteitä yhden luvun verran. Laittaa haukkomaan henkeä, että miten aikuiset suoltavat tuollaisia asioita suustaan.
Mie asuin lapsuuteni (0-11vuotiaana) kehitysvammaisten aikuisten naapurina :)
Ja arvatkaa mitä? Sain vasta nyt 20 vuotiaana kun vanhempien kanssa jotain ex-naapureistamme puhuttiin, tietää heidän olleen kehitysvammaisia.
Isommat sisarukseni sanoivat sen tienneensä ja huomanneensa, ite en ollut huomannut :) Musta ne oli sellasia kivoja naapureita joiden pihalla sai (ihan oli lupa) käydä poimimassa karviaisia, leikkiä jalkapalloa ja sieltä ne aidan takaa aina joskus vilkutteli... :)
Nyt aikuisena olen myös ollut lh-opiskelija joten ollessani kehitysvammaisten päivätoimintakeskuksessa on päässyt erityisen läheisesti heihin tutustumaan :) Musta huomattavasti mukavampaa väkeä kuin monet ns. normaalit ihmiset.
olisikin kehitysvammainen. Kehitysvammaisuus ei tarkoita automaattisesti mielenterveysongelmaa. Kehitysvammaiset eivät ole uhka.
kenenkään naapuriin tulee asumaan "raimo 46v:tä" joka leikkii hiekkalaatikolla ja mököttää kun ei saa maistaa teidän pilttien tikkaria. Tällainen Raimo kun ei selkeästi kykene itsenäiseen elämään. Sinne naapuriin muuttaa niitä, jotka kykenevät siihen. ainakin joissain laitoksissa on erikseen puoli niille jotka tarvitsevat valvontaa, ja sitten niille jotka eivät tarvitse vaan pärjäävät itse. samantien he voisivat asua jossain muualla kuin sielä laitoksessa. Kyllä sielä naapurustossa elää jo nyt ties minkälaista porukkaa narkkareita, kyylääviä valittaja mummoja ja kaikkea siltä väliltä. Sitä paitsi,.mua ei ainakaan kiinnosta yhtään ketä samassa talossa asuu, kunhan eivät aiheuta meteliä.
EWrikoista miten tä'ällä ihmiset kuvittelevat kehitysvammaisten LEIKKIVÄN samalla tavoin kuin mikä heidän KEHITYKSELLINEN IKÄNSÄ on.
Oletteko käyneet kehitysvammaisten toimintakeskuksissa?
Jopa keskivaikeasti ja vaikeasti vammaiset tekevät siellä ihan aikuismaisia asioita.
Esim. he pelaavat karaokea, he juovat siiderit/kaljat saunaillan jälkeen jos haluuvat, he taiteilevat hienoja teoksia, lievimmin vammaiset tekevät jopa oikeita töitä esim kouluissa osa-päiväsiivoojina (tunnen sellaisen).
Tälläistä arkea elävät suuri osa mun tuntemista lievästi/keskivaikeasti vammaisista. Normaalia mutta TUETTUA/VALVOTTUA AIKUISelämää. Siihen heitä tuetaan. Ei hiekkalaatikkoleikkeihin.
pitävänsä arvoasuntonsa ovet auki päivisin. Ei taida nainen olla penaalin terävin kynä itsekään.
ja voin kyllä sanoa, että noissa yksin asumaan kykenevissä kehitysvammaisissa ei kyllä ole pelättävää yhtään sen enempää kuin tavallisessa naapurin Jompassa :)
Ympäristölleen vaaralliset kehitysvammaiset eivät asu itsekseen.
vastaan on noin järkyttävän kovia.
Meidän PERHEESSÄ asuu kehitysvammaisia. Ne syö samoilta lautasilta, samassa pöydässä ja yhdessä meidän kanssa. Me halataan ja nauretaan yhdessä, saunotaan yhdessä. Meillä kaikilla on hyvä olla.
He tuovat meidän perheelle leivän pöytään.
halua näitä "uhkia" kotimme lähelle.