Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on perhepäivähoitaja ja haluaa lapsemme hoitoon.

Vierailija
25.10.2011 |

Siis suorastaan vaatii, että valitsemme hänen perhepäivähoitonsa päiväkodin sijasta. Miten menetellä? Mitä hyvää on siinä, että isoäiti hoitaisi lapsiamme...ja kolikon kääntöpuoli, mitä haittaa siitä voi olla? Lapset 1v. ja 3v.

Onko täällä kenenkään lapset/lapsi olleet päivähoidossa isovanhemmilla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, keneenpä sitä enemmän luottaa hoitoasioissa kuin mummuun? Miten voit vieraan kanssa olla koskaan varma, että kohtelee pieniäsi hyvin? Mummu tekee työtään ja samalla poikkeuksellisesti rakastaa paria hoidokkiaan...

Miksi edes epäröit? Sinne vaan. Ainakaan ei rääkätä tai kohdella huonosti.

Vierailija
2/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteletko sinä näin ajatteleva vieraiden lapsia huonosti, jos ovat teillä kylässä ja lellit ja hyysäät omia?? En ymmärrä. Itse olen monesti tiukempi omille kuin hoitolapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tutun ja turvallisen ihmisen hoidossa. Ihmissuhde jatkuu vaikka hoitosuhden jossain vaiheessa loppuisi. Olisi muita lapsia joiden kanssa leikkiä verrattunu normaaliin isovanhemmat hoitaa tilanteeseen. Siis miksi ette laittaisi? Mielummin isoon laitokseen??

Vierailija
4/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suorastaan vaatii, että valitsemme hänen perhepäivähoitonsa päiväkodin sijasta. Miten menetellä? Mitä hyvää on siinä, että isoäiti hoitaisi lapsiamme...ja kolikon kääntöpuoli, mitä haittaa siitä voi olla? Lapset 1v. ja 3v.

Onko täällä kenenkään lapset/lapsi olleet päivähoidossa isovanhemmilla?

Jos anopin kasvatustyyli ei ärsytä liikaa niin joo. Hänen pitää myös ymmärtää roolinsa, eli jos erimielisyyttä tulee, hän on teillä töissä ja te päätätte.

Vierailija
5/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi sen perusteella, kuinka suosittuja anopinmollaus-viestiketjut täällä on...

Itselläni tökkii ajatus siitä, että anoppi kasvattaisi lapseni. Hui!

Vierailija
6/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä laittaisin ilman muuta omalle anopilleni hoitoon jos se olis mahdollista. On niin asiallinen tyyppi ja varmasti oikeudenmukainen ettei tarvitsis huolestua. Mutta jos on lastenhoidon ammattilainen niin kyllä pitäis voida luottaa vaikkei huiput välit anoppiin olisikaan.

Vierailija
7/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti lastenhoidon ammattilainen?

Vierailija
8/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hoida ystävien, sukulaisten tai muiden läheisten lapsia. Asiat voi mennä hyvin kun menee hyvin, mutta siinä vaiheessa kun tulee mutkia matkaan, niin ne mutkan on suuria ja voi pilata välit.

Lisäksi pienelle voi olla rankkaa ymmärtää, että vaikka hän on mummolla, ei hän voi olla kuin mummolla. Pitää olla kuin hoidossa.

Sanoisin, että ammatillinen hoitaja ei ota omaa lastenlastaan hoitoon, ei itsensä, eikä sen lapsen takia vaikka kuinka tasapuolinen osaisikin olla.

p.s olen yksityinen ja siksi voin valita hoidokkini

Vierailija
9/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin noin pienistä lapsista kyse. Itse haluaisin pitää lasten ja isoäidin välisen suhteen "mummo-suhteena" enkä "hoitaja"-suhteena. En ikinä kehtaisi pyytää isoäitiä hoitamaan lasta muulloin (lomilla, viikonloppuna tmv), jos he olisivat jo normaalin työpäivän hoidossa. Miten myös sitä, että useinhan isovanhemmilla on tapana hemmotella lapsenlapsiaan, niin tuon hoito-suhteen aikana sitä ei oikein voisi tehdä. Meniskö pienet lapset sekaisin, kun toisinaan mummolassa saisikin herkutella tai tehdä jotain erityistä ja toisinaan se olisikin kiellettyä? En nyt oikein osaa antaa konkreettista esimerkkiä, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan?

Vierailija
10/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisi kuitenkin jakamaan mummonsa "vieraiden" lasten kanssa. Ja osaako mummo olla asiallinen, ammattimainen ja tasapuolinen?

Vierailija
11/24 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan nro 18:a. en haluaisi, että anoppi hoitaisi lapsiani koko ajan. joskus ok, muttei aina. noista kasvatusasioista tulee helposti kaikenlaista ylimääräistä säätöä ja kränää, ihan kuin ei olisi jo tarpeeksi muutenkin!

Vierailija
12/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo vastaaja nro 13, joka vietti lapsuutensa mummolassa hoidossa. Ehkä mun mummoni vaan oli sitten niin yltiötasapuolinen, että en muista kyllä mitään eriarvoistavaa kohtelua kenellekään suoneen. Enkä mä ole koskaan kokenut mitenkään hämmentäväksi sitä, että olis mummo ja "hoitomumo" tai että ne olis jotenkin eri asia.

Meillä oli mummolassa aina älyttömän kivaa! Olin sitten hoidossa tai muuten vaan käymässä. Mummo ja vaari olivat mestareita keksimään kaikenlaisia hommia, aina piti tehdä sen jonkun herkun eteen joku homma -kaikkien. Esim. hakea posti tienpäästä tai haravoitiin tai kannettiin puita, tms. Kai sitä joku nyt sitten pitää orjaleirinä, mutta ei meistä hoitolapsista kukaan oo sitä sellaisena kokenu. Se kaikki oli tosi kivaa!

Kesällä oltiin siellä samalla lailla "hoidossa", vaikka oltiinkin lomalla. Kun siellä oli kuitenkin pari kaveria, joiden kanssa leikittiin. Tehtiin majoja, uitiin saaveissa, kiipeiltiin puissa, leivottiin ja mitä ikinä nyt keksittiin. Mä muistan lapsuuteni aivan ihanana aikana, jossa mun isovanhemmilla on aivan merkittävä rooli!

Ja jos mun anoppini vain ryhtyis vielä pph:ksi, niin hetkeäkään en epäilisi laittaa muksujani sille hoitoon. Ei me kaikesta samalla lailla ajatella, mutta tiedän, että lapset tulis hoidetuksi hyvin, ja oppisivat anopilta paljon sellaista, mitä en itse osaa. Että kyllä mä edelleen suosittelen sitä mummolaa hoitopaikaksi. :D

Vierailija
13/24 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusien mielipiteiden toivossa...

Vierailija
14/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meillä olisi noin! Tosin anopille voi olla hankalaa suhtautua kaikkiin hoitolapsiin samalla tavoin, mutta eihän se mahdotonta ole.

Vierailija
15/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisihan ihanaa kun lapset saavat olla mummin hoivissa!

Itse en halunnut palkata anoppini siivousyritystä meille kotisiivoojaksi, koska siihen anoppi oli liian utelias... Hän olisi puuttunut yksityisyyteemme väärällä tavalla.

Vierailija
16/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisitkö itse lapsesi anopille päivittäiseen hoitoon?

Vierailija
17/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän hänellä ole peruskasvatusasiat jotenkuten hanskassa? Luulisin, että osaa hoitaa lapsenne.

Meillä mummu hoiti molempia lapsiamme puoli vuotta 1,5-vuotiaasta 2-vuotiaaksi ja edelleen sitä satoa kannetaan: heillä on molemmilla aivan upea, lämmin suhde mummuunsa. Heillä on aivan omat juttunsa kun tapaavat ja mummu on opettanut lapsille monta mukavaa juttua.

Itse en edes ollut kovin tarkka mistään kasvatusjutuista tms. Jotenkin ajattelin, että kolmen lapsen äiti selviää ja jos sitten tekevät jotain meidän vanhempien mielestä hölmösti, niin mitä sitten?

Välillä ärsytti anoppi kotona, mutta hyödyt on selvästi suuremmat.

Vierailija
18/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän yleensä on. Itsellänikin on omia lapsia joista yksi alle kouluikäinen sekä kolme hoitolasta.

Yritän kaikkeni, että osaan kohdella lapsia tasapuolisesti tilanteessa kuin tilanteessa ja 99 prosenttisesti se onnistuukin. Joku tilanne, missä en ole ollut ihan vieressä näkemässä mitä tapahtui, ratkeaa yleensä hoitolapsen hyväksi.

Kyllä siis oma lapseni joutuu joskus valitettavasti epätasa-arvoisesti kohdelluksi, mutta yritän selittää lapselleni tyyliin: (Anna nyt vain Siirin ottaa se, Siiri lähtee ihan kohta kotiin ja sinä saat sen sitten koko illaksi"

t. äiti ja pph ja mielestäni hyvä molemmissa hommissa =)

Vierailija
19/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tästä syystä meidän lapset ei pääse lähimpään hoitopaikkaan kun täällä on kielletty kunnallisella omien lapsenlapsien ja muiden lähisukulaisten lapsien hoito.

Jos anoppi olisi ollut yksityinen hoitaja niin silloin olisin vienyt anopille hoitoon.

Vierailija
20/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot eivät taatusti osaa olla tasapuolisia kaikille hoitolapsille, jos yksi lapsista on lapsenlapsi. Äidit osaavat. He ovat pikemminkin liian ankaria omilleen, etteivät vahingossakaan suosisi heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä