Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on perhepäivähoitaja ja haluaa lapsemme hoitoon.

Vierailija
25.10.2011 |

Siis suorastaan vaatii, että valitsemme hänen perhepäivähoitonsa päiväkodin sijasta. Miten menetellä? Mitä hyvää on siinä, että isoäiti hoitaisi lapsiamme...ja kolikon kääntöpuoli, mitä haittaa siitä voi olla? Lapset 1v. ja 3v.

Onko täällä kenenkään lapset/lapsi olleet päivähoidossa isovanhemmilla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellii mukeloitanne ja jättää muut heitteille!

Vierailija
22/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei taida onnistua. Noin 7 vuotta sitten kun kummipoikani oli aika siirtyä hoitoon, hänen mummonsa olisi halunnut hänet hoitoonsa ( toimi siis perhepäivähoitajana). Ei onnistunut sukulais suhteen vuoksi. En tiedän onko muuttunut tai onko paikkakuntakohtaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisi olla hyvä ratkaisu. Mutta olen kuullut myös sellaisesta, että jos lapset mummolassa ollessaan saavat käyttäytyä kuin mummolassa, voi lasten olla vaikea sopeutua päivähoitoarkeen. Silloin kun ollaan perhepäivähoidossa, mummolla on myös toiset hoitolapset ja todennäköisesti tarkka päivärutiini. Entäs silloin kun ollaan vaan kylässä tai muuten hoidossa?

Ja vanhempien ja mummon täytyy sitten osata keskustella lasten varhaiskasvatuksesta rakentavasti, myös ikävistä sattumuksista päivän aikana, ettei mene riidoiksi.

Vierailija
24/24 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kuin vaan olette väleissä ja kasvatuslinjat suurinpiirtein samalla suunnalla. Olen itse ollut lapsena omalla mummollani päivähoidossa, samoin sisarukseni. Voiko mahtavampaa tilannetta olla! Meillä kaikilla sisaruksilla on erittäin lämpimät välit mummon kanssa, häneltä olemme oppineet yhtä ja toista elämäämme! Aivan käsittämätöntä, että joissain kunnissa KIELLETÄÄN mummon hoitopaikka.

Omille lapsilleni en voi samaa tarjota, mutta perhepäivähoitoon heidät mieluummin laitan sitten kun olen parin vuoden päästä töihin palaamassa. Ap:lle voin lämpimästi suositella mummon hoitoa,

eihän sen parempaa hoitopaikkaa lapselle olekaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän