Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset nukkumaan laivan hyttiin ja aikuiset baariin?!

Vierailija
21.07.2011 |

Kaveri kertoi, että oli niin mukavaa olla laivalla, kun pääsi miehensäkin kanssa kahden "muutamalle". Mä ihmettelin, että missäs lapset olivat. He olivat jättäneet lapset (4v ja 7v) kahdestaan hyttiin nukkumaan. Olivat olleet pari tuntia istumassa laivan baarissa.

Onko tämä teistä OK? Onko tuo tavallistakin, että lapset nukkuu hytissä kun vanhemmat dokaa baarissa?!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, av-mamman viha on valtava.

Oikeesti, huostaanotto eo ole mikään näpäytys ja rangaistus vanhemmille. Kyllä se on aina oltava lapsen edun mukaista. Lapsen elämä oleellisesti parantuu, kun yhteiskunta ottaa lapsen huostaansa. Eli ei mikään pikkujuttu.

Vierailija
22/68 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset nukkuvat? Onhan siihen asti touhuttu lasten kanssa kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin olemattomiin provoihin.

Menkää kuvaamaan pimppejänne ja tuokaa tänne töllisteltäväksi, siinä te olette parhaimmillanne, ette älyllisessä keskustelussa.

Vierailija
24/68 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hytissäkin lasten seurassa. Kyllä ne nukkujat heräävät kun vanhemmat dokaavat. Sekopäävanhempien näköjään pakko aiheuttaa lapsilleen traumoja tavalla tai toisella.

Vierailija
25/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kyseessä oli ruotsalainen opettaja(?)pariskunta. Retostelivat onnellisina kuinka kiva on käydä laivalla kun lapset on niin isoja, että ne voi jättää hyttiin ja käydä aina välillä tsekkaamassa. Heidän lapset ovat nyt 4,10 ja 12. Tätä kivaa he ovat harrastaneet muutaman vuoden..

Mä olin aika järkyttyny. Ei tulisi mieleenkään. Mitä jos se pienempi herää ja lähtee ettimään vanhempia..ei ne isommat välpisti herää..

Vierailija
26/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos mikä on mielestäni lastensuojeluasia. Joku voi esim. koputtaa oveen ja lapset avaa. Mitä tahansa voi sattua. Entäs jos laivalla sattuu vaikka tulipalo. Pääseekö nautiskelleet vanhemmat apuun?

Vierailija
27/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi, että oli niin mukavaa olla laivalla, kun pääsi miehensäkin kanssa kahden "muutamalle". Mä ihmettelin, että missäs lapset olivat. He olivat jättäneet lapset (4v ja 7v) kahdestaan hyttiin nukkumaan. Olivat olleet pari tuntia istumassa laivan baarissa. Onko tämä teistä OK? Onko tuo tavallistakin, että lapset nukkuu hytissä kun vanhemmat dokaa baarissa?!

Eihän se Maddekaan olisi kadonnut jos ei vanhamat olisi jättäneet lapsia yksin nukkumaan ja lähtenee baariin.

Vierailija
28/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos mikä on mielestäni lastensuojeluasia. Joku voi esim. koputtaa oveen ja lapset avaa. Mitä tahansa voi sattua. Entäs jos laivalla sattuu vaikka tulipalo. Pääseekö nautiskelleet vanhemmat apuun?

Meidänkin hyttiin tuli nuori poika porukka kerran omalla hyttiavaimellaan olivat niin humalassa että yrittivät vahingossa väärään hyttiin ja pääsivät. Laivan (vikin line) henkilökunta väitti että tietenkin ettei voi olla mahdollista vaan hytin ovi oli auki.

Eikä tietenkään pääse vanhemmat pelastamaan, jos siitä kerroksesta alkaa tulipalo, eikä välttämättä lapset osaa pelastautua.

Vierailija
29/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei kannata (saa) jättää pieniä lapsia yksin laivan hyttiin. Mutta pieneltä ylilyönniltä kuulostaa nämä huostaanotto-kommentitkin. Eikö mieluummin tällaisille vanhemmille kannattaisi selventää, että MIKSI ei saa jättää ja tarjota muita vaihtoehtoja saada sitä yhteistä aikaa? Ihme ajattelua, että tällä palstalla jokaisesta vähänkin isommasta mokasta tai virheestä ollaan viemässä lapsia jonnekin laitokseen, "rangaistukseksi vanhemmille".

Varmaan käytetyimmät sanat tällä palstalla ovat "lastensuojeluilmoitus" ja "huostaanotto".

Vierailija
30/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei lapset ole tietoisia siitä missä vanhemmat ovat, heillä on kännykkä jota he osaavat käyttää jne.. Ja ikäkin tietty vaikuttaa ja millaisia lapset on. Omat 10 ja 6 vuotiaat voisin jättääkkin jos se isommalle olisi ok. Mutta esim. muutama vuosi sitten en olisi voinut edes ajatella asiaa. Aikoinaan exä oli sitä mieltä, että vauva 5kk jätetään hyttiin YKSIN ja me lähdetään diskoilemaan. Juu ei lähdetty. Tai no mies lähti. Dokasi koko helvetin risteilyn aamusta iltaan ja illasta aamuun ja mä olin paska ilonpilaaja kun kökin vauvan kanssa hytissä.

Ei avomerellä paljon verkkoja ole jotan turha on soitella mihinkään.

Vierailija
31/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää nyt vaikka kuvaamaan tissejänne, ennenkuin kaikkea kauhistelette. Ehkä nää vanhemmat nyt vaan tarvitsivat oman pienen yhteisen hetkensä. Voisin kuvitella meidänkin tekevän laivalla noin, yhtään kahdnkeskeistä hetkeä ei meillä ole ollut 10 vuoteen.

saa palkkaamalla hoitoapua.

Tietty, jos asuu niin korvessa että lähmpään naapuriin on 100 km niin tilanne voi olla hankalampi. Taajamissa asuvat ihmiset löytävät kuitenkin hoitoapua sen verran että saavat joskus lyhyen kahdenkeskisen hetken..

Vierailija
32/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina yhtyden laivalla saanut!

Vierailija
33/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 4-vuotias (ja 6-vuotias) ja oltiin juuri laivallakin. Ei tulisi MIELEENKÄÄN jättää tuon ikäistä nukkumaan hyttiin. Jos vanhemmat haluavat kahdenkeskistä aikaa joskus, siihen on muita keinoja kuin jättää lapset heitteille vieraassa paikassa. Ja ellei ole, sitten se on voivoi. Noin pientä lasta ei saa jättää valvomatta.

Vierailija
34/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista taitaa tapahtua laivalla paljonkin....surullista!

Just pari kuukautta sitten oltiin laivalla ja kyllä siellä näkyi lapsia yöpuvuissa juoksentelemassa, tulivat baariin etsimään isäänsä klo 20 jälkeen kun (olimme siellä juomassa yhdet, taapero mukana rattaissa)

Onhan se tylsää istua pimeässä hytissä kun lapsi nukkuu, mutta kyllä me ainakin keksittiin tekemistä siihenkin tilanteeseen, niin kapeita ne sängyt ovatkin...! Minusta ei kannata lähteä lasten kanssa reissuun, jos on pakko päästä bilettämään silläkin uhalla että lapselle tulee hätä kun on jätetty yksin.

Vierailija
35/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kukaan järkevä tee kotonakaan niin että lähtee lähibaariin ja jättää lapset yksin. Saati sitten että tuo tehdään vieraassa ympäristössä jossa aina on ääniä jotka saattaa jännittää lapsia ja herättää heidät. Mikä siinä laivassa onkaan että järki katoaa päästä kun sinne astuu.

Vierailija
36/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut risteilyjä. Melko WT-toimintaa.

Vierailija
37/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkarattaissa ihmetteli ryyppäviä vanhempiaan siihen asti kunnes nukahti.

Tero

Vierailija
38/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voisi kuvitellakaan tekeväni niin, lapseni on 9v. ja osaa liikkua itsekseen laivoilla. Lähinnä pelkään sitä, että jotain tapahtuu (tulipalo, karille ajo) ja en saa haettua lastani pois.

Vierailija
39/68 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa Commadorluokkasta hyttinne, itse pyydän vielä hytin 10 kannelta laivan keulasta, siellä meidän lapset nukkuu ja itse istumme siinä keulassa juttelemassa muiden matkustajien kanssa niitä näitä. Hyttin ovi on auki, että näemme mitä siellä tapahtuu. Kiva katsella keulasta laivankulkua eteenpäin juoden yhdet shampania lasilliset...

Vierailija
40/68 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tuttu jätti oman 6-vuotiaansa yksin nukkumaan myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi