Ettekö ymmärrä, että sossun rahat eivät tule taivaasta?
Käsittämätöntä, että täällä saa jatkuvasti lukea ketjuja, joissa neuvotaan pimittämään tuloja ja varallisuutta sossulta. Enkä nyt tarkoita varallisuudella sitä, että lasten tileillä on rahaa (sitähän ei tosiaan saa lain mukaan käyttää vanhempien elatukseen). En myöskään tarkoita sitä, etteikö hädässä olevaa pitäisi auttaa, tai että sossu toimisi aina reilusti.
Mutta ihmeellistä, että porukka oikein neuvoo, miten saat sossusta rahaa, vaikka sinulla ei olisi hengenhätää. Ettekö ymmärrä, että ME KAIKKI maksamme ne rahat. Se on siis jokaisen veroja maksavan kukkarosta pois. Minua ainakin sapettaa maksaa erittäin pienistä tuloistani tukea jollekulle, joka ei kenties ole lainkaan köyhempi, mutta osaa esittää sellaista.
Missä on moraalinne? Onko teidän mielestänne myös muunlainen varastaminen ok?
Kommentit (9)
tunnen tälläisen henkilön, on neljän lapsen yksinhuoltaja, ei ammattia. mielestäni suomessa on jokin "kynnys" hakea sossusta apua, kun pelätään leimautumista, sitten se mahdollistaa näitten väärinkäyttäjien avustuksen.
itse hakemaan vauvani kanssa toimeentulotukea ilman miestäni,koska eivät katso niitä oikeita menoja.Mieheni on töissä mutta palkasta jäi käteen viime kuussa n.500€ josta pitäisi vielä antaa mulle elatusta 150€.
Tiliotteista näkee, onko palkkatuloja, joten ei niitä oikein voi pimittää (paitsi tietysti jos tekee pimeitä töitä).
Vai tarkoitatko ap sitä, että jos toimeentulotukiasiakas saa käteisellä rahaa vaikka vanhemmiltaan, hänen pitäisi ilmoittaa se sossuun?
Ja sossusta saa kyllä hakea tukea, vaikka ei olisi HENGENHÄTÄ. Eli jos selviäisi kyllä hengissä ja on oikeutettu saamaan sossusta vaikka 20 eur, niin kyllä hänellä on täysi oikeus se raha sieltä hakea. Vaikka sitten laittaisi sen sossurahan kaljaan ja tupakkaan. Niistä summista on päätetty toimeentulotukilaissa, eli kriteerinä ei ole hengenhätä vaan se, että henkilön tulot jäävät alle tietyn summan.
ja tietämättömyyden takia, niin älä ap huoli, ei budjetti ylity vaikka joku vähän enemmän itselleen huijaisikin.
ja tietämättömyyden takia, niin älä ap huoli, ei budjetti ylity vaikka joku vähän enemmän itselleen huijaisikin.
fb-status jossa leveillään vuokrankorotuksella "no mutta sossun piikkiinhän sekin menee.." viddu mikä luopio, hyi helvata!! Taidankin poistaa tutuistani koko tapauksen.
fb-status jossa leveillään vuokrankorotuksella "no mutta sossun piikkiinhän sekin menee.." viddu mikä luopio, hyi helvata!! Taidankin poistaa tutuistani koko tapauksen.
En ehkä itse kirjoittaisi vastaavaa, mutta jotenkin mua naurattaa tuollainen. Vuokranantaja yrittää kovasti tehdä bisnestä toisen kustannuksella, mutta se meneekin yhteiskunnalta ja mahdollisesti vaikuttaa vuokranantajan kunnallisveron suuruuteen :D :D
ja sossu maksaa vuokran omavastuun, niin takaisin kaupunginkassaan se raha kumminkin menee. Vitun hienopieru tekopyhä teeskentelijä, en sua fb-kaveriksi edes haluisikaan, poista vaan niin mun ei tartte.
että mielestäni pitäisi olla oikeus esim. lapsiperheen saada sukulaisperheeltä huvipuistoreissu ilman että sitä rahaa katsotaan tuloksi. Harmittaa vieläkin erään sukulaiseni puolesta kun kerran olivat pitempään sairastelujen ym. asioiden takia toimeentulotukiasiakkaana. Perheellä oli siis paitsi rahallisesti, myös henkisesti hyvin vaikeaa aikaa. Lapset olivat pieniä ja vanhemmat väsyneitä. Toisen vanhemman isä ja äiti (vähävaraisia myöskin) halusivat kuitenkin ilahduttaa perhettä lahjoittamalla perheelle rahat joiden avulla pääsisivät kesällä Linnanmäelle (se olisi ollut perheen ainoa "kesähuvitus" kotona tai sukulaisissa olon lisäksi. He laittoivat rahat ajoissa tilille mutta miten kävikään. Sossuhan tietysti tuli (sinänsä laillisesti) ja miinusti tuon summan seuraavan kuun toimeentulotuesta. Jäi sitten huvipuistoon menemättä koska ne rahat piti käyttää ruokaan ja laskuihin, eikä rahan antaneilla ollut enää enempää varaa lähettää esim. postissa.