Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat, miten jaksatte harrastaa pitkäkestoista liikuntaa?

Vierailija
25.10.2011 |

En puhu nyt kävelystä vaan esim. juoksulenkeistä, pitkistä pyörälenkeistä, spinningistä, uinnista (1km ->) jne. Onnistuuko tuollainen karppaajalta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö karppaaja harrastamaan kestävyysliikuntaa? Esim juoksemaan tunnin lenkkejä?

Miten palautuminen liikunnasta onnistuu?

Itsestäni tuntuu että en jaksa juosta enkä palaudu, jos en ole syönyt hiilareita.

Vierailija
2/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tuntuu että en jaksa juosta enkä palaudu, jos en ole syönyt hiilareita.

olen myös kokenut asian. Mietin kuitenkin, että voiko/uskaltaako hiilareiden mättämistä vähentää reilusti. Jospa karppaajat voisivat valaista tätä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajat ovat vähän laiskoja ihmisiä, liikuntaa karttavia? Jos he harrastaisivat kunnon liikuntaa, heidän ei tarvitsisi karpata. Pysyisivät hoikkina ilman ruokavaliokikkailua. Vai?

Vierailija
4/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelläkään karppaajalla ole kokemusta pitkäkestoisesta liikunnasta? :/

ap (jatkanee hiilarimässäystä)

Vierailija
5/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja satunnaisesti tunnin. Hyvin jaksaa.

Mitä sitten karppaamisella tarkoitatkin, en kuitenkaan vedä ihan millään ketokarppilinjalla.

Vierailija
6/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon hiilareita syöt päivässä suunnilleen? Syötkö leipää? Täysjyväpastaa tms?

ap

Vierailija
7/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

marathonin aikaan. 3.46 ja ei ollut ongelmaa. Karpatessa rasvanpoltto paranee ja näin saa vauhtia lisää. Juoksen viikossa n. 70km. Ei mitään ongelmaa. Paino on tippunut 13 kiloa ja marathonaika parantunut 25 minuuttia karppauksen jälkeen.

Vierailija
8/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajat ovat vähän laiskoja ihmisiä, liikuntaa karttavia? Jos he harrastaisivat kunnon liikuntaa, heidän ei tarvitsisi karpata. Pysyisivät hoikkina ilman ruokavaliokikkailua. Vai?

vaan ihan muut syyt.

T: normaalipainoinen karppaaja

Vierailija
9/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntevampaa apua löydät varmaan täältä

karpit.net ja sieltä foorumille.

Vierailija
10/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon hiilareita syöt päivässä suunnilleen? Syötkö leipää? Täysjyväpastaa tms?

ap

mutta en syö ollenkaan perunaa, pastaa, riisiä, leipää, leivoinaisia, karkkia, limoja jne.

Kaikki hiilarit tulee kasviksista, hedelmistä ja maitotuotteista. Veikkaan että jotain 40g/pv

7.

Vierailija
11/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole ollut siirtymävaiheen jälkeen mitään ongelmia jaksamisen suhteen. Silloin kun vähensin hiilareita liikuin parin viikon ajan hieman kevyemmin, mutta tällä hetkellä tulee liikuttua 6-10 tuntia viikossa. Harrastan pyöräilyä, juoksua, kahvakuulan heiluttelua ja potkunyrkkeilyä. Lauantaina esim. pyöräilin 2,5 tuntia suht. korkealla sykkeellä, eikä ollut mitään ongelmia. Aamupalaksi olin syönyt marjoja, turkkilaista jogurttia ja pähkinöitä.

En ole kauhean tiukka karppi. Ruokavaliooni ei kuulu tällä hetkellä viljatuotteet, peruna, pasta eikä riisit. Hedelmiä syön joskus yhden päivässä. Marjoja aamulla n. 150 g. Kasvisten kanssa olen kaikkiruokainen eli syön myös porkkanaa, lanttua ja muita juureksia. Hiilarit päivässä 50-80 g. Minä jaksan näin liikkua tehokkaammin ja pidempiä aikoja kuin ennen. Aikaisemmin oli nälkä parin tunnin kuluttua ruokailusta ja liikuntasuorituksen jälkeen oli heti saatava jotain syötävää. Aina piti miettiä, että onhan jotain välipalaa mukana ennen treenejä. Nyt syön kolme kertaa päivässä vatsan täyteen ja jaksan ja voin hyvin!

Vierailija
12/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis jonkin aikaa melko vähähiilihydraattisella linjalla. En siis ihan fanaattisemmasta päästä mutta melko minimiin karsin hiilarit ja minulle tuli kyllä melko heikko olo esim. zumba-tunnin jälkeen. Samoin juoksulenkkien jälkeen. Lisäsin ruokavalioon sitten aamupuuron, ja varsinkin niihin päiviin kun harrastin liikuntaa, niin esim. täysjyväpastaa tai riisiä toiselle aterialle ja heti jaksoi paljon paremmin. Mun kroppa kyllä tarvitsee ne hiilarina jos vähänkään meinaan liikkua.

Vierailija
13/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis jonkin aikaa melko vähähiilihydraattisella linjalla. En siis ihan fanaattisemmasta päästä mutta melko minimiin karsin hiilarit ja minulle tuli kyllä melko heikko olo esim. zumba-tunnin jälkeen. Samoin juoksulenkkien jälkeen. Lisäsin ruokavalioon sitten aamupuuron, ja varsinkin niihin päiviin kun harrastin liikuntaa, niin esim. täysjyväpastaa tai riisiä toiselle aterialle ja heti jaksoi paljon paremmin. Mun kroppa kyllä tarvitsee ne hiilarina jos vähänkään meinaan liikkua.

Vierailija
14/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö kaloreita kuitenkin riittävästi?

Söin kyllä. Siitä ei ollut kyse. Huomasin myös sen, että palauduin paljon hitaammin rankan treenin jälkeen silloin kun oli hiilarit minimissään. Kaikille ei sovi kaikki. Minä näköjään tarvitsen sen tietyn määrän hiilaria, että jaksan fyysisesti rehkiä.

Vierailija
15/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin vaan juoksivat mammuttien perässä

Vierailija
16/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan hyvin voi lähteä 1,5 tunnin lenkille heti aamusta syömättä mitään. kokeiltu on montakin kertaa.

Vierailija
17/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan hyvin voi lähteä 1,5 tunnin lenkille heti aamusta syömättä mitään. kokeiltu on montakin kertaa.

Käyn yleensä sunnuntai-aamuisin juoksemassa ennen aamupalaa 10-12 km lenkin ja ihan hyvin jaksan pelkän veden voimalla. Myönnän, että kroppa ei millään haluaisi ottaa vararavintoja käyttöön ja välillä olo on tuskallinen, mutta toisaalta haluankin kouluttaa itseäni sietämään tuskaa ja energiavajetta, kun kerran olen pitkänmatkanjuoksijaksi ryhtynyt.

Vierailija
18/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten 15min jälkeen suoli tekee voltin ja saan juosta lähimpään vessaan/puskaan...

Vierailija
19/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntevampaa apua löydät varmaan täältä

karpit.net ja sieltä foorumille.

tästä vinkistä ja linkistä. Ja kiitos muillekin vastauksista!

ap

Vierailija
20/20 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on karppaus.net

Itse syön päivän hiilarit ennen liikuntasuoritusta ja suorituskyky on paljon parempi, kuin hiilariaikana. Silloin verensokeri heitteli laidasta laitaa´n, ja sain vetää näkkileipää joka välissä, ettei tulisi paha olo. Se on taakse jäänyttä elämää.