Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa se kätilö oikein rynkytti?!

Vierailija
23.10.2011 |

Minua on jäänyt vaivaamaan eräs "kohtaus" synnytyksessäni, mutten ole ilennyt kysyä siitä edes silloin kun synnytyskertomusta käytiin läpi.

Jossain vaiheessa avautumisvaihetta minun piti mennä kontalleen ja kätilö tunki sormensa ihan pohjia myöten emättimeen ja alkoi rynkyttää kuin joku pervo ämmä! Mikähän toimenpide mahtoi olla kyseessä? Mitään ennakkovaroitusta ei annettu eikä selitetty toimenpidettä, tai sitten se meni minulta ohi...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta näin äkkiseltään tulisi mieleen, että laskivatko vauvan sydänäänet? Jos napanuora jossain puristuksissa, niin konttausasento voi sen vapauttaa ja sisätutkimuksessa kätilö yritti stimuloida vauvaa päätä "rynkyttämällä", että sais sydänäänet taas nousuun.

Enpä tuohon nyt muuta keksi...

Vierailija
2/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsitys että fyysinen kontakti voi stimuloida kohdunsuuta avautumaan. Eli kyllä se kätilö varmaan ihan vaan yritti saada sun paikkoja aukeamaan nopeammin. Oishan tietysti voinu kertoa mitä tekee.......!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä sormella vähän pyörittelee sieltä kohdunsuun reunoilta, voi edistää pysähtynyttä synnytystä. Mutta olisihan tuo ollut aiheellista kertoa.

Vierailija
4/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta näin äkkiseltään tulisi mieleen, että laskivatko vauvan sydänäänet?

Joo. Sen takia mun piti mennä välillä kontalleen, koska vauvan sydänäänet laskivat supistusten aikana... No, jos se liittyi sitten siihen...

Vierailija
5/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kakkosen synnytyksessä kohdunsuu jäi jotenkin yhdeltä reunalta siihen vauvan pään eteen, ja kätilö sormilla auttoi sen sivuun. Tosin en ollut polvillani vaan muistaakseni jakkaralla, eikä kätilö mitään "rynkyttänyt" sentään. Sen muistan, että toimenpidet tehtiin supistuksen aikana ja se sattui niin maan saamaristi.

Ja mulle kyllä kerrottiin etukäteen, mistä on kyse.

Vierailija
6/6 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle paras jos sydänäänet laskee. Minäkin uskoisin että yritti asetella päätä niin ettei se paina napanuoraa