Kerro joku esimerkki kaksinaismoralistisesta teosta tai mielipiteestä?
Kommentit (32)
Eli että ei joisi niin paljon lasten nähden.
Joo myönnän itsekkin voin ehkä joskus tissutella, mutta en koskaan lasten nähden. Ovat jo nukkumassa, enkä koskaan juo niin paljon, että olisi ihan hirvittävässä humalassa.
Oon sitten kaksinaismoralistinen jep, kiitti vaan.
PAKOLLISTA, eikös laissa niin määrätä (käytännössä siitä vaan ei sakoiteta), eli on aika kaksinaismoralisti vaatia lasta käyttämään ja itse ajelee ilman kypärää.
Lisäksi kyse ei ole kehonhallinnasta, itse tiedän kaksi ihmistä jotka kuolleet pyöräily onnettomuudessa, molemmat keski-ikäisiä naisia. Toinen sai ajaessaan äkillisen sairaskohtausen jonka takia kaatui ja kuoli myöhemmin saamiinsa päävammoihin. Toinen ajoi ilman kypärää (tutulla reitillä kesällä, hyvä sää, töistä tulossa) kun autoilija yllättäen törmäsi, kuoli saamiinsa vammoihin. Vika autoilijan, joka oli kokematon kuski.
Eli vaikka ITSE osaa ajaa hyvin, niin voi tapahtua muuta yllättävää, eli kannattaa kypärää käyttää. Sekin hyvä muistaa, että pilojakin jotkut idiootit tekevät, esim. se hiihtäjä joka joitakin vuosia sitten kuoli kun joku idari oli virittänyt ladulle narun mäen alle, ihan sama voisi tapahtu pyörätiellä. Ja unohtaa ei kannata koirien ulkoiluttajia, koira saattaa juosta tien yli ja hihna kaataa pyöräilijän.
"jostain netistä" ja tosiasiassa on lukenut jutusta vauvapalstalta. Ei vain kehtaa myöntää asiaa.
vaikka bio"isä" ei halua lasta ja vaatii kuitenkin bio"isältä" tai vaihtoehtoisesti kunnalta (muilta veronmaksajilta) elarit lapselleen ja yrittää pakottaa bio"isän" isäksi.
Tai toisinpäin: "vahinkolapsen" bioisä haluaa lapsen, mutta äiti joko tekee abortin isän mielipiteestä välittämättä, tai äiti pitää lapsen ja estää kaikin tavoin isän ja lapsen kontaktit.
Kaveri on huumevastainen, mutta silti sekakäyttää rauhoittavia lääkkeitä ja alkoholia.
paheksuu eu-tukia ja rötösherroja, kun omaan sahaan on pumpattu yli 800 000 euroa yhteiskunnan rahoja ja silti bisnes on konkan partaalla.
Tuksu! Ämmä hokee uskonnon sanomaa ja Jumalaa yms. silti vetää viinaa ja pillereitä, huorittelee kaikkia, myy itteään, riekkuu lähipubeissa tissit ja tussu tiskissä...
Rouva luulee olevansa niin perkeleen pyhä, mutta käytös on ihan kaikkea muuta.
Paasaan lapsille tupakan vaarallisuudesta ja poltan itse.
vaikka bio"isä" ei halua lasta ja vaatii kuitenkin bio"isältä" tai vaihtoehtoisesti kunnalta (muilta veronmaksajilta) elarit lapselleen ja yrittää pakottaa bio"isän" isäksi.
Tai toisinpäin: "vahinkolapsen" bioisä haluaa lapsen, mutta äiti joko tekee abortin isän mielipiteestä välittämättä, tai äiti pitää lapsen ja estää kaikin tavoin isän ja lapsen kontaktit.
Se tosin on vähintäänkin arveluttavaa jos äiti ei anna lapsen tavata isäänsä.
avioliiton ulkopuolinen suhde.
Hän itse petti omaan miestään vuoden ajan nykyisen miehensä kanssa.
En oikein tajua.
Mies joka pettää oikeaa vaimoaan toisen kanssa.
Mies joka pettää oikeaa vaimoaan toisen kanssa.
Se, että paheksuu muiden alkoholinkäyttöä mutta itse tissuttelee salaa. (Erona siis se, että ei vaan hyväksy MUIDEN NÄHDEN juomista, muillekin se olisi ok jos tekisivät sen salaa.)
Se, että kristillisiin arvoihin vedoten haukkuu esim. sitä, jos joku siivoaa sunnuntaina. Kuitenkin itse saattaa haukkua, solvata, huoritella jne täysin syyttömiä ihmisiä. Että se niistä kristillisistä arvoista...
Kun henkilö, jonka naama ei miellytä, sortuu tekemään jonkin virheen elämässään, niin siitä nousee helvetillinen meteli, jossa kyseistä tekoa ja henkilöä tuomitaan ja arvostellaan. Mutta sitten kun joku toinen henkilö menee ja tekee sen saman teon perässä, niin ei siinä sitten mitään. Kyllä sitten ymmärretään, että miksikö teki ja kun se on ihan inhimillistä. Poissa on kovat haukkumiset, juoruilut ja puheet, kuinka siinä olisi voinut käydä niin ja niin paljon huonommin.
Haukkuu homot Raamattuun vedoten, mutta on hipihiljaa muista Raamatussa mainituista synneistä, joihin on itse syyllistynyt. Vetoaa sitten siihen, että ne muut jutut eivät sovi enää nykyaikaan, on siis sovellettava. Okei, mutta kuka päätti, että soveltamisen ulkopuolelle jätetään homous, hän itsekö? Ihmeellistä rusinoiden pullasta noukkimista
- Vastustaa EU:ta, mutta toimii europarlamentaarikkona
- Menee naimisiin ja hankkii lapsia, mutta pettää toisen naisen kanssa perhettään
Noilla nyt vaikka alkuun.
Ohisalo haukkui eilen rasism isesta ajattelutavasta Halla-ahoa, mutta Saarikko sitä vastoin sai sanoa saman asian kuin Halla-aho lähes samoin sanoin.
Paheksuu Raamattuun nojautuen homoutta, vaikka on itse eronnut ja mennyt toisiin naimisiin.
Vaatii, että puoluetuet pitäisi lakkauttaa tai niitä pitäisi supistaa, mutta vaikenee, kun oma puolue saa vaalivoiton ja massiiviset tuet.
Pettää puolisoaan, koska ei koe saavansa riittävästi seksiä parisuhteessaan ja pitää järjestelyä kätevänä, mutta suuttuu ja lähtee lätkimään, kun selviää, että puolisollakin on ollut sivusuhde.
Valittaa henkilön x taipumuksesta juoruilla kolmannelle osapuolelle.
Pitää kymmenen pojan kanssa ollutta tyttöä huorana ja kymmenen tyttöä maanutta poikaa kovana jätkänä.
Ylipäätään kaiken sellaisen tuomitseminen, joka ei olekaan niin vääriin enää sitten, kun on itse asialla tai joku itselle mieluisa hahmo on asialla, on kaksinaismoralistista. Moraalisten standardien pitää olla yhteneväisiä, jos eroihin ei ole esittää pätevää syytä.
Pyöräilykypärän käytön vaatiminen lapselta ei musta ole kaksinaismoralismia, vaikka kypärää ei itse käyttäisi, koska lapselle kypärän käyttö on tärkeämpää aikuiseen verrattuna heikomman huomiokyvyn ja kehonhallinnan vuoksi.
Samoin pelkkä pettäminen sinänsä ei ole kaksinaismoralistista vaan pelkästään kaksinaamaista.