Kerro joku esimerkki kaksinaismoralistisesta teosta tai mielipiteestä?
Kommentit (32)
Henkilö ei usko Jumalaan, mutta silti menee kirkossa naimisiin sekä haluaa lapsilleen kasteen. Sitten eroaa kirkosta itse, ja on koko ajan tiennytkin eroavansa, kunhan nuo edellä mainitsemani asiat on tehty.
Vaatii omalta tulevalta kumppanilta seksuaalista kokemattomuutta /siveyttä mutta itse on harrastanut seksiä lukuisten kumppanien kanssa.
On itse ruma/lihava mutta vaatii kumppanilta hoikkuutta ja kauneutta.
On itse +35 v mutta ei huoli oman ikäistä kumppania vaan nuorempaa.
Tupakoinnista on noussut hirveä haloo. Sitä ei saa enää missään polttaa ja kaupoissa, kioskeilla ym. ne on laitettu katseilta piiloon, ettei esim. lapset saisi huonoja vaikutteita ja alkaisi tupakoida siksi kun ovat tupakka-askeja nähneet. Mutta vastaavasti alkoholin suhteen ei ole mitään kieltoja, rajoituksia yms. sorvailtu. Kaupassakin kaljalootat ovat mahollisimman lähellä kassoja, että ne on helpompi ja lyhyempi matka kantaa. Alkoholihaitoille ei haluta mitään tehdä, puhutaan vain, mutta tupakointia ollaan kovasti kitkeämässä pois.
Itse en ole koskaan tupakoinut, mutta en ole kyllä tupakoitsijoita tuomitsemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö ei usko Jumalaan, mutta silti menee kirkossa naimisiin sekä haluaa lapsilleen kasteen. Sitten eroaa kirkosta itse, ja on koko ajan tiennytkin eroavansa, kunhan nuo edellä mainitsemani asiat on tehty.
Monitahoinen asia. Jos ei kuulu kirkkoon, eikä usko Jumalaan, voiko
vaatia kirkollisia menoja. Todennäköisesti ei maksa kirkollisveroja.
Toisaalta tämä henkilö voi tulla aidosti uskoon, niinkuin kastettu lapsikin
siellä kirkossa.
Kyse ei tässä ole kaksinaismoralismista, vaan jostain isommasta.
Vingutaan pilalle jalostetuista koirista, mut syödään hyvällä omallatunnolla sairaaksi jalostettua broileria.
Kun ulkomaalainen ahdistelee naista, se on suuri paha mutta suomalaisen miehen tulee saada rauhassa huudella ja ahdistella tyttöjä, ne tytöthän suorastaan vaatii sitä.
Vastustaa koulukiusaamista, mutta halveksii muita ihmisiä ilkeällä tavalla myös lasten kuullen/nähden.
Tulee mielee se, kun suomalaiset innoissaan ja suopeina äänestivät sen kehitysvammaisten bändin Euroviisuihin. Ymmärrystä ja hyväsyntää. Todellisuudessa kehitysvammaista kartellaan. Olen huomannut kun erään sukulaisen kanssa olen liikkunut.