Minne lapset hoitoon jos tukiverkkoa ei ole?
Antakaas vinkkejä arvon naiset. Meillä on siis tilanne, että isovanhemmat, tädit, sedät tai enot eivät lapsiamme ota yökylään tai tule meille kotiin heitä vahtimaan. Nyt haluaisin 1-2 yön reissuun miehen kanssa kaksin. Mikä olisi vaihtoehto? Onko vaihtoehtoja? Esim. "varamummolapalvelua" tms. Lapsenvahtia (MLL tai vastaava) ei oikein kai koko viikonlopuksi ottaisi.
Onko sossu ja lastensuojelun kautta saatava "tukiperhe" (esim. yksinhuoltajille voidaan tarjota) ainoa mahdollisuus?
Kommentit (46)
Ihan yhtä ilkeää oli silloinkin. VAstaajien mielestä yhteiskunnan ei missään tapauksessa pidä tukea pariskuntien yhteistä aikaa, mutta yksinhuoltajille pitää antaa apua. Sillä tavallahan niitä yksinhuoltajia tulee, kun ei ole mahdollisuutta hoitaa parisuhdetta. Sitten tulee apua, kun jo liian myöhäistä.
Lasten (3)syntymän jälkeen (vanhin nyt 15v)meillä ei ole ollut kahdenkeskistä aikaa, ei kotona eikä kodin ulkopuolella. Niinpä meillä ei ole enää parisuhdettakaan. Yhdessä kuitenkin ollaan.
Esimerkiksi tolkullinen sukulaistyttö. Lupaat könttäkorvauksen, esim. satasen tuolta ajalta ja ostat jääkaapin täyteen mieluisia herkkuja.
Tai naapurustosta joku 17-vuotias.
Iäkkäämmät ihmiset eivät varmaan viitsikään, mutta joku viittä vaille täysi-ikäinen varmaan riemusta kiljuen ansaitsee satasen siitä, että pääsee teille katsomaan telkkaa ja siinä sivussa lastenne perään.
Mä ainakin toivon ettei verorahoja käytetä niin että sosiaalivirasto osoittaa lastenhoitopaikan teidän lomailua varten.
Mä olen totaaliyksinhuoltaja ja maksoin yli 300€ hoitajasta käydäkseni sairaalassa magneettikuvauksessa.Sosiaalivirasto ilmoitti ettei noin lyhytaikaisen tarpeen vuoksi tukea anneta.
Olen kuitenlkin matalapalkka-alalla työskentelevä ja tulot jää alle 2000€ kk bruttona.
Meillä käy sellainen, tosin on ollut vain iltoja mutta on sanonut että jää mielellään yöksikin.
Hei, meillä on sama tilanne kuin teillä. MLLstä voi kysyä hoitoa myös yön yli. Kaksi yötä on ehkä jo vähän liikaa pyydetty :)
Olemme käyttäneet silloin tällöin MLL hoitajia ja olemme myös harkitsemassa yön yli reissua. Jätämme kuitenkin vasta sitten, kun hoitaja on riittävän tuttu. Alustavasti on ollut puhetta jo yhden vakihoitajan kanssa.
Tosiasiahan on, että hyvin suuri osa pikkulapsiperheistä ei vain pääse mihinkään muutamaa tuntia pidemmäksi ajaksi.
Hyvä kirjoittaja numero 17.
Olemme tehneet useita kuvailemiasi reissuja koko perheen voimin, ne ovat olleet aivan mahtavia.
Tällä kertaa kuitenkin haluaisin päästä esim. ulos syömään rauhassa ilman, että maitolasit kaatuvat tms. Ymmärrät varmaan tällaisen toiveen, jos sinulla itselläsi on lapsia. Enkä siis toivo mitään sen kummallisempaa, kuin mitä monet muutkin vanhemmat, joilla tukiverkko on kasassa ja auttavaista, eikö vaan?
Viinahammasta ei kolota, siitä ei ole kyse.
Kumman ilkeitä kommentteja herättää aihe, jossa vaan kysellään vinkkejä lastenhoitoavun palkkaamiseen... ;)