Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko äitiyslomalainen/hoitovapaalla oleva asuntolainaa?

Vierailija
23.10.2011 |

Meillä siis minä maksan puolet asuntolainasta, äskettäin jäin hoitovapaalle joten tuloja ei oikeastaan ole. Käytän säästössä olevia rahoja, mutta ne eivät kyllä pitkälle riitä. No, itse olen valinnut olla kotona vielä hetken.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällainen kummallinen systeemi, että maksan kyllä oman lainanosani omalta tililtäni, mutta mies taas laittaa kuukausittain tililleni rahaa. Oikeastaan siksi, että omilta tileiltä on suoraveloitukset lainaan. Esikoisen aikaan oltiin vuorotellen hoitovapaalla ja sama toimi myös toisin päin. Sitten meillä on vielä taloustili, jonne töissä ollessa laitoimme molemmat rahaa ruoka- yms. ostoksiin, ja nyt kun olen hoitovapaalla, vain mies laittaa sinne rahaa, mutta minulla myös toki käyttöoikeus.

Vierailija
2/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin. Mies maksaa osan palkastaan minulle ja minä lyhennän sillä rahalla omaa lainaani. Osallistumme siis molemmat lapsen kotihoidon kustannuksiin, koska molemmat haluamme lapsen kotona vielä pitää. Sais mies hoitaa itse, jos ei maksaisi ;)

Kaverini oli kaukaa viisas ja maksoi lainansa jo ennen kotiin jäämistä. Harvalla vain on sellaiseen mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mökkilaina. Keväällä jään äitiyslomalle. Maksettavahan se mökkilaina on. Lasta en aio hoitoon laittaa alle 3 vuoden ja kotihoidontuella ei pärjää alkunkaan, joten hommattava työ jota voin tehdä eri rytmissä miehen kanssa.

Miehen tuloilla pelkästään ei kustanneta 7 henkisen perheen menoja.

Vierailija
4/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on se ero suhun, että mulla myös tulot pyörii normaalisti olkoon mikä vapaa hyvänsä.

Vierailija
5/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan siitä, että meillä on joka tapauksessa yhteiset rahat. Se maksaa lainat, laskut sun muut, kellä on tarpeeksi rahaa tilillä.

Vierailija
6/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mökkilaina. Keväällä jään äitiyslomalle. Maksettavahan se mökkilaina on. Lasta en aio hoitoon laittaa alle 3 vuoden ja kotihoidontuella ei pärjää alkunkaan, joten hommattava työ jota voin tehdä eri rytmissä miehen kanssa.

Miehen tuloilla pelkästään ei kustanneta 7 henkisen perheen menoja.

Yhteiskunnalta saat ihan kivasti tukia ja verottomat lapsilisät. Saat kyllä mökkilainan maksettua.

Vierailija
7/7 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun rahat ovat yhteisiä, samoin velat.

Näin ollut aina yhteiselämän aikana vaikka ei oltaiskaan naimisissa oltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi