Kuinka vanhalle hampaattomalle vauvalle maissinaksuja
Paketin kyljessä lukee että alkaen 8 kk.
Pitääkö vaan kokeilla?
Eikös ne ole sellaisia, että ihan sulavat suussa heti sinne päästyään?
Puolivuotinen vauva kun osoittaa sormiruokailusta kiinnostumisen merkkejä, mutta esikoisen vastaavista epäonnisista kokeiluista hysterisoituneena epäröin :/
Kommentit (8)
ei suostunut alkuun edes suuhunsa laittamaan, kunhan piteli käsissään. About 7kk onnistui jotensakin tuollaisen sipeltämään, mutta muutenkin karsastaa paakkuista ruokaa. Ihan pieniä päärynän tai kurkun palasia natustaa joskus sillai, että kuola valuu vaan.
ja käteen annoin ja suuhun osui suurin osa. :)
Oppi tosi hyvin pureskelun niiden avulla. Pidettiin niistä taukoa tuossa 10kk:n iästä alkaen ja nyt taas maistuu, kun on 2-vuotias kivana herkkuna ruoan jälkeen.
tosin hän söi porkkanaa ja kurkkua
nyt on kaksi hammasta, ikää kohta 7kk ja käsissä on välillä banaania, omenaa.. vähän kaikkea :)
rohkeasti vaan antamaan vauvalle sormisyötävää, ikenet on kovat vaikkei hampaita olisikaan, tai taito harjaantuu pikkuhiljaa.
Vanha ryppyinen vauva jolta hampaatkin jo lähteneet... :D
Vanha ryppyinen vauva jolta hampaatkin jo lähteneet... :D
Haha, joo itsekin ajattelin että parempi panna tuohon että kuusikuinen, ettei joku koiranleuka ala vitsailla hampaattomuudesta :oD Mutta eipä auttanut :))))
Kiitos vinkeistä, taidan nyt sitten kokeilla mitä tapahtuu. Hyvää harjoitusta se kai on paakkuisempaa ruokaa varten.
lähtien olen antanut sekä maissinaksuja, että kuivaa/sitkeää leipää, joka ei murusta (eli olen paistanut noita valmiita vehnäsämpylöitä ja kuivattanut niitä sen verran, ettei vauva saa siitä sileästä ja sitkeästä pinnasta mitään irti). Vauva on innoissaan, nauttii itse syömisestä, eikä tukehtumisvaaraa kuitenkaan ole. Minäkään en anna vielä vihanneksia tai hedelmiä lapsen käsiin - hän oppii syömää niitä myöhemmin, nyt on tarkoitus vaan kehittää vauvan motoriikkaa.
lähtien olen antanut sekä maissinaksuja, että kuivaa/sitkeää leipää, joka ei murusta (eli olen paistanut noita valmiita vehnäsämpylöitä ja kuivattanut niitä sen verran, ettei vauva saa siitä sileästä ja sitkeästä pinnasta mitään irti). Vauva on innoissaan, nauttii itse syömisestä, eikä tukehtumisvaaraa kuitenkaan ole. Minäkään en anna vielä vihanneksia tai hedelmiä lapsen käsiin - hän oppii syömää niitä myöhemmin, nyt on tarkoitus vaan kehittää vauvan motoriikkaa.
Kyllä itse annoin jo puolivuotiaalle niitä. Ne tosiaan mössääntyvät heti suuhun mennessään.