Miten suhtautuisin miehen mykkiin kausiin?
ne tulevat syksyisin, syysmasennus on ollut jo vuosia, vuosikymmenen ja ylikin. Mies ei ole pahalla päällä, mutta ei puhu muuta kuin välttämättömät arjen sujuvuuteen liittyvät asiat. Muuten ei mitään. MInusta tuntuu raskailta nämä jaksot, en jaksaisi vuodesta toiseen vain ymmärtää, vaan nyt olen itsekin lopettanut puhumisen, keskityn lapsiin ja heidän kanssaan olemiseen entistä enemmän. Onko mun velvollisuus ymmärtää miestä, puhua vaikka en saa vastakaikua?
Kommentit (2)
En minä ainakaan keksi muuta ratkaisua kuin vain ymmärtää ja jaksaa miestä. Kirkasvalolamppu auttaa hieman (miehen itsensä mukaan). Masennuslääkkeitä tuo söi vuosia, mutta sama mykkyys silloinkin vallitsi varsinkin syksyisin.
Minä siis olen valinnut elää kuin muutenkin, mies ei vaan juurikaan puhu. Hommat kuitenkin yleensä hoituu ja selvästi mies ymmärtää jopa lasten puhetta, vaikka ei ragoi juurikaan mitenkään.
Onhan se hirveän oudon tuntuista, kun kuulee miehen joskus (harvoin) puhuvan vaikka veljelleen ja mainitsee esim. käyneensä eilen hammaslääkärissä. Itse en edes tuommoista asiaa ole tiennyt. Ei sillä, että tarvitsisi kerta hammaslääkärikäynnistä puolisolleen, mutta kyllä meillä normaalisti sen verran kommunikoidaan, että tuollaisista asioista puhutaan toisille.
Joulua kohden tuo yleensä piristyy vähän. Kesällä on kuin toinen mies.
Just noin, eli kuulen monesti kun selittää muille tekemisiään ja tosiaan keväällä oikein silmin nähden piristyy, monesti oikein huokailee ikkunan äärellä, että katso kuinka aurinko paistaa! ap
En minä ainakaan keksi muuta ratkaisua kuin vain ymmärtää ja jaksaa miestä. Kirkasvalolamppu auttaa hieman (miehen itsensä mukaan). Masennuslääkkeitä tuo söi vuosia, mutta sama mykkyys silloinkin vallitsi varsinkin syksyisin.
Minä siis olen valinnut elää kuin muutenkin, mies ei vaan juurikaan puhu. Hommat kuitenkin yleensä hoituu ja selvästi mies ymmärtää jopa lasten puhetta, vaikka ei ragoi juurikaan mitenkään.
Onhan se hirveän oudon tuntuista, kun kuulee miehen joskus (harvoin) puhuvan vaikka veljelleen ja mainitsee esim. käyneensä eilen hammaslääkärissä. Itse en edes tuommoista asiaa ole tiennyt. Ei sillä, että tarvitsisi kerta hammaslääkärikäynnistä puolisolleen, mutta kyllä meillä normaalisti sen verran kommunikoidaan, että tuollaisista asioista puhutaan toisille.
Joulua kohden tuo yleensä piristyy vähän. Kesällä on kuin toinen mies.