rehellisesti: juotteko alkoholia esim.viikonloppuisin kun lapset ovat kotona?
Kommentit (38)
Viikonloppuisin on usein teini-ikäisten kuskaamisia ja viikolla ei periaatteeni mukaan juo yhtään. Joten en juo ollenkaan.
Siis alkoholia ;D
Eikä siinä ole mitään pahaa/ kummallista. Olen kohtuukäyttäjä.
Yhden saunasiiderin, pe- ja la-iltana.
Koska asiaa paheksutaan ja tullaan aina paheksumaan. Yksi saunaolut on eriasia kuin esim. neljä. Mutta se ei känniä vielä tee.
Voin ottaa enemmänkin kun lapset nukkuu, jos isäntä on selvinpäin.
Varmasti on muitakin jotka näin tekee, mutta sitä ei myönnetä?
Itse juon hyvin harvoin sitäkään, mies silloin tällöin. Kännissä emme ole ikinä. En kyllä ymmärtäisi miksi ei voisi juoda?
Oli pitkä aika, etten voinut juoda, koska lapseni pelkäsi liikaa alkoholia. Pelkää vieläkin, mutta on sen verran siedättynyt, että voin juoda esim. puolikkaan lonkeron janoon ja mielihyvään.
En edes tiedä miksi, ei vaan tee mieli enää nykyään. Jos lähden ystävien kanssa ulos illanviettoon niin silloin kyllä. Mulle tulee yhdestä lasillisesta/ siideristä vaan sellanen väsähtänyt olo, ei rentoutunut ja hyvä. Mieskään ei juo kuin silloin tällöin jonkun erikoisoluen. Jännä juttu, enpä ole tullut itse edes ajatelleeksi.
En edes tiedä miksi, ei vaan tee mieli enää nykyään. Jos lähden ystävien kanssa ulos illanviettoon niin silloin kyllä. Mulle tulee yhdestä lasillisesta/ siideristä vaan sellanen väsähtänyt olo, ei rentoutunut ja hyvä.
Mä nautin alkoholia tosi vähän ja tosi harvoin. En ole absolutisti, mutta en kyllä usein nauti. Musta on vaan kivempi olla ihan maito tai cokis linjalla :)
ja minä taas en ymmärrä, miksi pitää korostaa, että "kun lapset ovat kotona". Missä lapsiperheellisten lapset sitten olisivat yhtä aikaa, jos ei kotona, miksi se pitää erikseen mainita.
Juon viikolla saunasiidereitä aina kun saunon. Viikonloppuisin juon miltei aina viiniä. Lapset ovat pienestä pitäen nähneet alkoholinkäyttöä kotonaan, ja olleet mukana juhlissa, joissa käytetään alkoholia. Ihan samoin minä olen elänyt lapsuuteni, ja ihan normaali tasapainoinen aikuinen minusta on tullut. Meidän lapsista taas pari on jo aikuista, ja normaaleja aikuisia heistäkin on kasvanut.
Eli käytetään alkoholia ehkä 2-3krt vuodessa, ja silloin yleensä joko olut per naama, tai pullo viiniä puoliksi. Nämä yleensä ruuan kanssa, tai sitten illalla vaikka puutarhassa istuen, kun lapset nukkuu.
Muutoin ei alkoholia käytetä. En ole ikinä nähnyt miestäni humalassa, eikä hänkään minua. Kumpikaan ei vain välitä humaltumisen tunteesta.
eilenkin nautin pari lasia punaviiniä
välillä liikaakin. Olen a-klinikan asiakas, se kertonee paljon.
yleensä kotona. Pari viikkoa sitten join illalla yhden karpalolonkeron kun teki niin mieli sellaista. Jos haluan juoda niin juon muualla kuin kotona. Kaverilla illanistujaisissa tai sitten baarissa. Näin tarpeeksi lapsena kun omat vanhemmat joivat ja muuttuivat kummallisiksi.
eilenkin nautin pari lasia punaviiniä
Eilenkin otin skumppaa saunan jälkeen ihan lapsen läsnäollessa.
en tykkää yhtään viinan mausta, joten en juo kotona enkä yleensä muuallakaan. Kohteliaisuudesta voin juoda lasillisen kuohuviiniä, jos se on varta vasten laitettu, mutta isommissa juhlissa pyydän aina holittomaan.
Viimeksi olen käynyt viinakaupassa kesällä laivalla enkä sieltäkään ostanut mitään.
tai pari olutta miehen kanssa. Ihan päivällisellä, lasten (2v ja 10kk) kanssa samassa pöydässä. Tai sitten illalla lasten mentyä nukkumaan. Mutta emme ota sen enempää, koska pitää olla lastenhoitokunnossa. Ei tässä minusta ole mitään häpeämistä.
Ei lapset siitä häiriinny jos vanhemmat ottaa muutaman siiderin tai oluen saunan jälkeen. Silloin harvoin kun otamme enemmän niin lapset ovat hoidossa muualla.
Enkä tajua, miksi käytät termejä "rehellisesti" ja "myönnän".