Ensi viikon pe olis juhlat, johon koko perhe on kutsuttu.
En suostu lähtemään, koska tiedän että siellä on alkoholia tarjolla ja mies on sellainen lärväturpa juoman suhteen, että sinne kyllä uppoaa. Inhoan kaiken maailman sukujuhlia, joissa sitten lasten kanssa kuskaillaan humalaista miestä ja usein joudutaan yöpymäänkin kylässä, kun miestä ei saa sieltä lähtemään ajoissa.
Mieheni on ällöttävä humalassa, kuvittelee olevansa joku don juan ja flirttailee naisille, kehuu itseänsä maasta taivaaseen ja kyllä hävettää kuunnella. Puhuu metelöivällä äänellä ja ei osaa edes pysyä siellä juhlissa mihin mennään, vaan baarinhan se pitää päästä..
Ehdotin miehelle, että ei nyt tällä reissulla joisi yhtään. Mies tuumi vain että "hah, hah". Sanoin sitten, että minä en lähde, käytäpäs sinä lapsia siellä juhlissa. Nähtäväksi jää miten käy. Lapset haluaisi nähdä sukulaisiaan ja jos mies ei suostu yksin menemään lasten kanssa, niin sitten jää näkemättä ja tietysti minä olen sitten se "paha peikko".
Kommentit (13)
löysää vannetta ja jätä lapset kotiin. Itse menet juhlimaan (ja vedä vaikka lärvit :) Kerrankos sitä..
Miehesi kännikäytös on noloa - onko hän itse ollenkaan tietoinen millaiseksi liiallinen viina hänet tekee? Edes jollakin pienellä aivojensa osalla?
Olen samaa mieltä kuin kakkonen: sano lapsille niinkuin asia on. Menette lasten kanssa sukulaisiin joku toinen kerta, tai kutsut sukulaisia teille tms., vähän rennommalla meiningillä.
mutta videoit miehesi käytöstä. Luulisi sitten tajuavan kun näkee millaiseksi idiootiksi muuttuu.
Ja kun miehesi alkaa olla känniääliö, tai ehkä jo ennen sitä, pakkaat lapsukaiset autoon ja huristelette kotiin. Pakkoko sun on sen touhuja siellä katella? Kerrot poistumiseesi rehellisesti syyn sukulaisille niin että kaikille tulee asia selväksi Ukko tulkoon miten kuten tahtoo kotiinsa!
mistä tiedät, että ap:n lapset ovat niin isoja, että he voisivat olla yksin kotona.
Onneksi oma mies ei ole tuollainen. Olen monissakin sukujuhlissa nähnyt tuollaista! Mies on ihan hiprakassa, naama punoittaen kertoo pikkutuhmia juttujaan vaivaantuneille, yleensä puolta nuoremmille sukulaisnaisille ja vaimo häpeää silmät päästään vieressä. Yleensä sitten loppuillasta se känniääliömies alkaa haastaa riitaa vaimonsa kanssa. Ihmettelen usein, miksi vaimo on aviossa sellaisen miehen kanssa. Ehkä sitten arkena mies on ihana?
mistä tiedät, että ap:n lapset ovat niin isoja, että he voisivat olla yksin kotona.
Lapset eivät saa olla siellä missä heillä on mahdollisuus nähdä omat vanhemmat humalassa.Tämä on tutkittua tietoa. Lapset ahdistuvat vaikka omat vanhemmat eivät sitä tunnusta/huomaa.
Ja kun miehesi alkaa olla känniääliö, tai ehkä jo ennen sitä, pakkaat lapsukaiset autoon ja huristelette kotiin. Pakkoko sun on sen touhuja siellä katella? Kerrot poistumiseesi rehellisesti syyn sukulaisille niin että kaikille tulee asia selväksi Ukko tulkoon miten kuten tahtoo kotiinsa!
eli ilmoitat jo etukäteen, että lähdet lasten kanssa kotiin klo 21.00 tms. minkä nyt tiedät sopivan ajan olevan, pidät huolta, että sinulla on auton avaimet ja varttia ennen lähtöä ilmoitat miehelle ja lapsille, että kohta poistutaan. Jos mies ei reagoi, niin se on hänen ongelmansa. Kiität juhlista ja lähdet lasten kanssa. Kännykän laitat kiinni eli et palaa kesken matkan. Mies tulkoot kotiin miten tahtoo.
Seuraavana päivänä et syyllistä miestä, et palaa asiaan vaan eläy kuin olisi maailman luonnollisin asia jättää mies örveltämään. Seliteltööt. Sinä voit aina sanoa, että lähtösi oli miehelle tiedossa, joten ei ole syytä suuttua.
ei tuossa kyllä hoitajasta puhuttu mitään. Hassua, jos kirjoittaa eri asiaa kuin tarkoittaa, mistä sitä lukija voisi tietää.
siellähän on varmasti heidän serkkujaan, tätejään ja setiään jne. Eikö mies tosiaan voi olla selvinpäin? Onko pakko lärvätä juuri juhlissa? Eikö hän itse häpeä käytöstään?
Ja luulisi suvunkin ymmärtävän, jos ovat nähneet miehesi käytöksen. Tuskin se heidänkään mielestä miellyttävää on. Joten ei kai sillä väliä, jos känniääliön miehesi mielestä ole "paha peikko".
Tsemppiä! (En minäkään sijassasi lähtisi tuollaisen kanssa mihinkään.)