Vain yksi tuli vaatekutsuilleni :(((
Päätin järkätä vaatekutsut tuntemilleni pienten lasten äideille. Ajattelin, että kutsuista voisi tulla vaikka tapa, että jatkossa kukin vuorollaan laittaisi tarjottavat ja muut saavat kerrankin tulla valmiiseen pöytään. Ja lapset mukaan tietty, niin voisivat viihdyttää toisiaan ja äidit sais ehkä sanasen vaihdettua aikuisten juttuja keskenään.
Lähetin parikymmentä kutsua ja pyysin ilmoittautumista, jotta tietäisin varautua oikella määrällä tarjottavia. Tein selväksi, että suolaista ja makeaa meinaan laittaa (ja siis nimenomaan laittaa, en ostaa) ja että tilaan lastenvaate-esittelijän paikalle, jos tällaiseen ideaan löytyisi porukalta kiinnostusta. Suurin osa vastasi kutsuun, että "loistava idea" ja "Tullaan tottakai!". Muutama ilmoitti esteestä ja lopulliseksi tulijoiden määräksi sain 9 aikuista ja saman verran 1-7 v. lapsia. Ja eikun piirakoita ja muuta särvintä väkertämään + lapsille sopivaa naposteltavaa ja esittelijän kutsu vetämään.
No, paikalle tulee yksi äiti 1 v. lapsensa kanssa. Toiselle sitten soitin ja kyselin, onko tulossa (niin kuin lupasi), kun tarjottavaa jää niin paljon yli, ja hän kertoi unohtaneensa koko jutun, mutta tuli kuitenkin paikalle siinä vaiheessa, kun ensimmäinen äiti jo teki lähtöä. Tarkistin myöhemmin postin, ja yksi äiti oli n. 1,5 tuntia ennen alkamisaikaa laittanut maiilia, että ovatkin sukuloimassa toisella paikkakunnalla. Muilta ei mitään peruutuksia, ilmoja, ei mitään.
Ja voin kertoa, että niitä p*rkeleen piirakoita syötiin aika pitkään miehen kanssa kaksistaan. Ja olis kyllä ollut sille kauppalaskun summalle muutakin käyttöä, kuin katsella loppujen lopuksi esim. puolikasta jo pilaantunutta kermakakkua biojäteastiassa, kun ihan kaikkea ei saatu vatsoihimme ahdettua. P*rkele!
Kommentit (12)
Sä vaan oot niin toope, ettei ne haluu tulla luoksesi.
käyttäytymistä mutta niin suomalaista,ehdotankin että hankit amerikkalaisia ystäviä,he ilmoittavat jos eivät pääse ja ovat muutenkin kohteliaita saattavat tuoda särvintä tullessaan:)
Itse vastaan fb-kutsuihin aina totuudenmukaisesti ja ihmettelen niitä, jotka eivät tee niin.:(
käyttäytymistä mutta niin suomalaista,ehdotankin että hankit amerikkalaisia ystäviä,he ilmoittavat jos eivät pääse ja ovat muutenkin kohteliaita saattavat tuoda särvintä tullessaan:)
jaa tuskinpa Suomeen asti kukaan viitsii
suomessa daaa,pöljä.
Riippuu myös siitä. Tosin itse en ymmärrä millään muotoa tuollaista käytöstä, että ei ilmoiteta pois jäämisestä. Törkeää!
onko se sellainen missä vieraita painostetaan ostamaan ylihinnoitettua kamaa?
Minä en sellaisiin kutsuihin mene
Eikös tässä pointti ollut se, että jos ilmoittautuu tai esittää innostunutta, niin silloin pitäisi sinne mennä. AP ei olisi järkännyt tarjottavaa porukalle, jos olisi tiennyt, että vain yksi vaivautuu paikalle.
Jos paikalla on joku tyrkyttäjä joka myy jotain ylihinnoitetua tavaraa, en ainakaan minä ilmaantuisi paikalle. Ja olen jo aikoja sitten oppinut että on ihan turha laittaa mitään tarjottavia itse kun ei ne kumminkaan kelpaa. Puolet porukasta on laihiksella ja toinen puoli allergisia joten syömättä jäävät.
Itse olen kieltäytynyt kutsuista, jos ei kiinnosta. Minusta se on reilua kutsujen emääntää kohtaan. Kun olen mennyt, olen jotain ostanut.
Olen pahoillani ap:n puolesta. Huonokäytöksisiä mammafrendejä. Etenkin kun lapsetkin olivat "sallittuja"
vähän samantapainen kokemus niistä ensimmäisistä ja viimeisistä lastenvaatekutsuista, mitkä pidin. Mulle kutsuun vastasi ehkä 75% kutsutuista, ja yli kymmenen ilmoitti tulevansa ja muutama ystävänsä kanssa, ja 5 ei tiennyt varmaksi. No, kutsuajankohta tuli, kello tikitti yli kutsujen alkamisajankohdan, ja yksi vieras oli tullut. Esteistä ei ilmoittanut kukaan etukäteen, jälkeenpäin pari... Mut sit kun kello oli puoli tuntia yli kutsujen alkamisajankohdan, tuli 5 kutsuttua ystävää paikalle. Heillä oli tosi hauskaa kun myöhästyivät.. minua hävetti kyllä, koska ihan hyvistä ystävistä oli kyse, ja esittelijäkin joutui odottelemaan sitten ihan turhaan..
No, en järjestä enää vaatekutsuja ystävilleni, mutta mielelläni käyn jos joku toinen järjestää. Jos jonkun muun ystävät/sukulaiset ovat vähän kohteliaampaa väkeä:).
Etenkin, kun olivat ilmoittaneet tulevansa. Huonoa ja itsekästä käytöstä. :0(
Itse olen kerran ollut Tupper-kutsuilla ainoana vieraana. Kiva ilta kuitenkin oli, mutta harmitti kyllä emännän ja esittelijän puolesta.