Järjettömän runsaista menkoista kärsivät?!
Käytättekö mitään lääkkeitä vähentämään vuotoa? Minä sinnittelin särkylääkkeillä ja jättisiteillä + tamponeilla, mutta silti sai töissä käydä tunnin välein vaihtamassa.
Onneksi keksin puhua tästä gynelle, hän määräsi lääkettä ja oi ihanaa, nyt vuodon määrä on vähentynyt ihan huimasti ja elämä paljon mukavampaa. Suosittelen siis lämpimästi puhumaan lääkärille, jos on tällainen ongelma.
Kommentit (4)
vuotoa yhteensä 6-7 päivää (joista 4 runsasta). Pillerit eivät vähentäneet vuotoa ollenkaan. Pari vuotta sitten vuoto yltyi entisestään, ja oli iavan kauheaa, jouduin käyttämään kroonikkojen housuvaippoja (apteekista) että pärjäsin yön yli joten kuten. Lapsettomuustutkimuksissa löytyikin sitten valtava polyyppi, joka aiheutti vuodon pahenemisen. Polyypin poiston jälkeen olen pärjännyt taas vain suurimmalla yösiteellä yön.
Kolmannen lapsen jälkeen kuukautiset olivat aivan järkyttävän runsaat, mutta kun imetyksen päätyttyä pääsin taas aloittamaan yhdistelmäpillerit, vuoto väheni. Johan runsaalla vuodolla on terveydellisiäkin vaikutuksia yleisen inhottavuutensa lisäksi, minulla ainakin hemoglobiini laski kuukautisten vuoksi.
Nyt on ollut 7 vuotta hormoonikierukka, eikä ole enää haittaa kuukautisista.
Vasta hormonikierukka auttoi. Minulle on tehty sterilisaatio aikaisemmin, joten kierukka on vain hillitsemässä vuodon määrää. Elämän laatu parani huomattavasti.