Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englanninkielinen työhaastattelu tulossa, apua!!!

Vierailija
21.10.2011 |

Sain juuri tietää, että pääsen maanantaina työhaastatteluun joka on englanniksi! Työhaastattelu on tarpeeksi jännittävä tilanne muutenkin ja nyt vielä pitäisi pystyä myymään itsensä vakuuttavasti vieraalla kielellä. Englantini on ihan ok ja pärjään sillä yleensä arkielämän tilanteissa. Tämä työhaastattelutilanne on kuitenkin uusi ja jännittää todella. Millaisia teidän muiden englanninkieliset työhaastattelut ovat olleet? Vinkkejä ja apua, please!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan ensin suomenkielinen haastattelu, sitten oli soveltuvuustesti ja sen jälkeen vielä pari ihmistä halusi haastatella englanniksi. Jännitin mutta ei se ollut vaikeaa. Se oli oikeastaan jutustelua "niistä ja näistä" siis ei virallinen työhaastattelu, halusivat vain kuulla millainen kielitaito on. Yritä ottaa rennosti, miettiä jotain asioita jo etukäteen mitä voit englanniksi vastata :) millainen paikka/työnkuva on jota hait?

Vierailija
2/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä henkilöstöpalvelualan yritys. Työni olisi lähinnä asiakasyritysten kontaktoimista, asiakassuhteiden ylläpitoa ja uusasiakashankintaa. Työhaastattelu on englanniksi, sillä haastattelija on tanskalainen eikä puhu suomea. Uskon että itse työssä pärjäisin enkuntaidoillani, mutta tuo haastattelu argh!!!ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tehdään suomeksi. suomalainen tyyppi tulikin hakemaan mut aulasta, vaan hissiin pasahti sitten tanskalainen tyyppi, joka esittäytyi ja kertoi tulevansa mua haastattelemaan. Mietin ihan oikeasti tuolissa istuessani, että kuinkakohan kauaksi tässä ehtisi, jos lähtisi juoksemaan. No, hyvinhän se meni, en saanyt kys paikkaa mutta pääsin samaan firmaan eri hommaan, se tanskalainen suositteli :)

Vierailija
4/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin huolissani, jos olisin valehdellut osaavani englantia paremmin kuin osaan

englanti on niin helppo kieli

Vierailija
5/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin tunnin haastattelu enkuksi. Ei tosin eka kerta mutta uusi toimialue jonka sanasto on mulle täysin vieras. Ja viimeiset 15 vuotta vaikka onkin päivittäin puhunut ja kirjoittanut englantia se on kuitenkin sellaista puhekieltä...

Jännittäähän se aina...

Vierailija
6/6 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin, että mieti sanastoa jo etukäteen...

Minulla oli tässä joku aika sitten myös haastattelu englanniksi uuteen hommaan talon sisällä. Tiedossa oli jo etukäteen, että haastattelu tulee olemaan englanniksi sillä haastattelija on itävaltalainen :-) Ihan hyvin siitä selvisin kun sanasto on tuttua ja olen tottunut käyttämään englantia muutenkin työssäni. Ja sain paikan alle puolen tunnin jutustelun perusteella...