Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan polven naksuminen, kokemuksia tännenäin

Vierailija
21.10.2011 |

Eli onko muita kenen vauvan polvi/muut nivelet naksuvat? Meneekö ihan ohi, vai naksuu yhä jne. Veittekö jonnekin lisätutkimuksiin ihan omasta tahdostanne vai? kokemuksia, olisi kiva lukea kohtalontovereista. Ja erityisesti tapauksista missä neuvolalääkäri ei ole pitänyt mitään, mutta kun on viety omasta tahdosta pidempiin tutkimuksiin onkin alettu nivelelle jotain tekemäänkin (jos tälläisiä löytyy)

Omalla vauvalla (5kk) naksuu toinen polvi, on naksunut syntymästään lähtien. Aluksi naksunta tuli vain jos minä hänen jalkaansa liikutin, mm. pukiessa vauvalle sukkahousuja. Sanottiin siitä neuvolassa ja neuvolalääkärikin sitä katteli mutta asiaa nyt 'seuraillaan' koska vauva ei näytä siltä että naksahteleminen sattuisi. Eli ei itke, huuda tai mitään kun naksunta kuuluu.

Mutta nyt on polvi alkanut naksahdella myös kun vauva itse sitä koukistaa, en oo ainakaan huomannu että näin olis käyny aiemmin. Ja se naksahtaminen tuntuu ja kuulostaa muljahtamiselta.. Ihanku polvi liikkuisi pois paikoiltaan hetkeksi. Vauva ei itke ei mtn. Sanon tosta seuraavalla neuvolakäynnillä joo, mutta mietin että jos eivät siltikään ala tekemään asialle mtn muuta kuin 'seurantaa' kun lapsi ei kumminkaan 'kärsi' tästä naksumuljahduksista, niin pitäisikö itse varata aika jollekin luuexpertille mille lie?

Joten kokemuksia kaipailisin tästä, itsestä tuntuu niin pahalta ja ällöttävältä kun näytä muljahduksia kuuluu. Ja siis kuuluu/tuntuu useasti päivässä, ei joka kerta kun liikuttaa jalkaa mutta useimmiten.

Jos olette käyneet jossain muualla näyttämässä naksuvia paikkoja niin mikä on ollut diagnoosi ja miten asiaa on hoidettu jos on hoidettu?

(jajoo lapsi on esikoinen ja mua oikeesti pelottaa et jos jalassa onkin jotain pahempaa.. typerää koska lapsi ei näyttäisi siltä että kärsii mutta en voi mtn)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 6 kk. Ei siinä pitäisi olla mitään hälyttävää, lumpio vain ei ole vielä kehittynyt kunnolla. Esikoisella naksui vauvana lonkat ja ne ultrattiin, mut ei niissäkään mitään häikkää ollut.

Vierailija
2/2 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko ajan kommentoidaan vaan että "tuskin niissä mitään on" ja "sseurataan". Lähdin nyt itse etsimään lisätietoa kun naksuminen ja muljahtelu on muuttunut lapselle kivuliaaksi. Mitään uutta en itse tähä ole vielä löytänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä