Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaani kiusataan koulussa pienen kokonsa takia.

Vierailija
20.10.2011 |

Meidän geeneillä lapsesta ei voikaan tulla jättiläistä ja olen yrittänyt vahvistaa lapseni itsetuntoa kaikin tavoin. Silti kiusaaminen ei lopu ja poikaa nimitellään todella ilkeästi. En oikein usko, että opettajakaan voi muuttaa tilannetta...

Kuinka voisin tukea lastani?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n pojalla olisi mun poikani opettaja... On tosi kiva ja samalla jämpti, eli tasan varmaan ei miettisi, mitä tehdä, jos koko luokallinen lällättelee jonkun lyhyyttä! Sille pitää opettajan tehdä stoppi heti ja aina jos lällättely nostaa taas päätään, uudestaan stoppi. Ei tarvi psykologisoida tai jahkailla sen kummemmin. Otat ap yhteyttä opettajaan ja jos ei auta, rehtoriin. Eikös valtaosa kouluista ole KiVa-kouluja, eli on ihan ennalta sovittu kaava, mitä tehdään tuollaisissa tilanteissa.

Just tuon asioihin puuttumisen takia olen sitä mieltä, että koulumaailma ei ole raaistunut, siis niiltä osin, mihin itse olen törmännyt. Omassa lapsuudessani ja nuoruudessani ei saanut mitenkään poiketa tietystä muotista, ja silti osa oli alempiarvoista väkeä ja aikuisista oli ihan luonnollista, että joitain kiusattiin. Poikani koulussa on monenlaista sakkia eikä poikani ole kaikin tavoin tavis hänkään, ja tuntuu kuin se olisi vain hyvä juttu muiden silmissä.

Vierailija
62/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tokaluokkalaisen pojan paras kaveri on luokkansa pienin ja hintelin poika. Just tänään poikani kehui kaverin pientä kokoa ja sanoi, että on kateellinen, koska kaverin on niin helppo tehdä temppuja telineillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvin pieni ja lyhyt poika, jota ei kiusattu koska se suhtautui kisausyrityksiin niin, että kohautti vaan olkapäitään ja sanoi että niin, onko sulla joku ongelma. Se oli muutenkin hyvin fiksu ja mukava poika, kaikki tykkäsivät siitä.

Kiusaaminen on tosi paskamaista. Luokallani kiusattiin eniten tyttöä, joka tosiaan haisi ja joka suuttui joka asiasta, sai ihan hysteerisiä kohtauksia ja kävi toisten päälle. Ihan siitäkin, jos sille sanoi, että MOI.

Nykyjärjellä ajatellen, sillä lapsella oli taatusti kotona vakavia ongelmia. En ymmärrä miksei silloin

puututtu niihin, koulun puolesta. Mitään ei tehty.

Terveydenhoitaja yritti puhua vaan jotain hygieniasta, joo olipa järkevää :(

Vierailija
64/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvin pieni ja lyhyt poika, jota ei kiusattu koska se suhtautui kisausyrityksiin niin, että kohautti vaan olkapäitään ja sanoi että niin, onko sulla joku ongelma. Se oli muutenkin hyvin fiksu ja mukava poika, kaikki tykkäsivät siitä.

Kiusaaminen on tosi paskamaista. Luokallani kiusattiin eniten tyttöä, joka tosiaan haisi ja joka suuttui joka asiasta, sai ihan hysteerisiä kohtauksia ja kävi toisten päälle. Ihan siitäkin, jos sille sanoi, että MOI.

Nykyjärjellä ajatellen, sillä lapsella oli taatusti kotona vakavia ongelmia. En ymmärrä miksei silloin

puututtu niihin, koulun puolesta. Mitään ei tehty.

Terveydenhoitaja yritti puhua vaan jotain hygieniasta, joo olipa järkevää :(

Vaikka siitä moi sanasta.

Vierailija
65/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi aikuiseksi ja kuudennella näytti ihan mieheltä jo :S

Mikähän siinäkin oikeasti oli. Syöttikö vanhemmat hormoneja lapselleen?

Vierailija
66/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v poikani kaveri on myös tosi lyhyt Häntäkin on yritetty kiusata asiasta, mutta latelee aika näppärästi kiusaajille takaisin. Jos joku yrittää kiusata pienuudesta, niin tämä vastailee että "vähänkö se sun napaas kaivaa", "isäs oli pieni kun sua teki" tai " hahhahhaa mieti omia aivojas".

minun lapseni on lyhyt enkä sallisi hänen vastaavan tuolla tavalla, jos joku kommentoisi hänen lyhyyttään.

Vierailija
67/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleen että voisiko kiusaaminen jouduttaa kehitystä? Nopeuttaa lihaskasvua ja näin helpottaa fyysistä uhkaa?

Vierailija
68/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan "oikea" luokanope jäi pitkälle sairaslomalle ja sijaisten aikana kiusaaminen alkoi. Nälvittiin ja tönittiin kyllä lähes kaikesta, mutta myös pituudesta. Näitä pienempikokoisia poikia luokalla oli kaksi ja kumpikin sai osansa. Varsinkin fyysistä riepottelua oli, kun pienenä ja kevyenä oli helppo retuuttaa.

Rehtoriin oltiin yhteydessä, akuutti kiusaaminen saatiin loppumaan, mutta salassa kiusaaminen jatkui.

Homma loppui siihen, kun oikea ope tuli takaisin. Luokka rauhoittui, yhtään mitään ongelmaa ei sen jälkeen ollut.

Poika itse tuumasi jälkeenpäin tilanteestaan, että oli todella ahdistunut ja stressaantunut edellisenä vuonna sijaisten aikaan.

NÄIN ISO MERKITYS VOI OPETTAJALLA JA HÄNEN PERSOONALLAAN OLLA KIUSAAMISESSA!

Olen ikuisesti kiitollinen tälle vakiopelle, joka on kultaakin kalliimpi luotsatessaan poikani luokkaa!

Vierailija
69/69 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän meillä. Ala-asteen ja yläasteen poika oli about koulun lyhin ja kärsi kovasti. Nyt lukion 2:lla ja kasvu alkaa olla suhtnormaalia eli on 172 cm ja kasvaa vielä hitaanlaisesti. Luokalla on muita lyhyempiä, Mutta luettiin yhdessä asiasta aikoinaan ja muistaakseni 13 vuotiaana ne erot ovat suurimmillaan eli toisilla se kasvu ei oikein vielä ole alkanut ja toisilla jos melkein ohi. Se varmaan oli pahimpia ikiä ja 14 v meilläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi