Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaani kiusataan koulussa pienen kokonsa takia.

Vierailija
20.10.2011 |

Meidän geeneillä lapsesta ei voikaan tulla jättiläistä ja olen yrittänyt vahvistaa lapseni itsetuntoa kaikin tavoin. Silti kiusaaminen ei lopu ja poikaa nimitellään todella ilkeästi. En oikein usko, että opettajakaan voi muuttaa tilannetta...

Kuinka voisin tukea lastani?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jääkiekko tms.

Vierailija
2/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettaja ei saa kiusaamista loppumaan, sitten yhteys rehtoriin. Jos rehtorikaan ei saa loppumaan, sitten yhteys rehtorin esimieheen. Kyllä tuollaisen on loputtava. Ei ole vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie johonkin harrastukseen kuten karate tms Tai jääkiekko tms.

ihmeessä joku harrastus voisi auttaa tuohon???

ohis

Vierailija
4/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä/pituus?

Ei tällä tiedolla ole mitään merkitystä. Lapsella on oikeus käydä koulua niin ettei tule kiusatuksi, vaikka olisi 50 cm pitkä. Ap, älä vastaa.

ohis

Vierailija
5/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pienikokoinen poika ja hän on aina tiennyt itsekin olevansa pienikokoinen, jos joku on huudellut on hän vastannut niin olen pieni entäs sitten? Hän myös sanoo ärrän hassusti, kaiksita "tukitoimista" huolimatta, siitä on toteaa että kuules se on tosi kenkkua mutta en vaan pysty sanomaan sitä kunnolla.

Minusta lasta pitää "kiusata" kotona niin ettei tämä ota vakavasti niitä ensimmäisiä huuteluita, silloin kiusaaminen jää siihen eikä pahene.

Vierailija
6/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti samaa mieltä, ettei mikään karate-harrastus paljoa auta, kun luokalla on useampi päätä pidempi karaten, judon tai jääkiekon harrastaja.

Poika ei ole edes kasvukäyrien mukaan alimittainen vaan hiukan keskiarvon alapuolella, mutta toiset ovat niin paljon isompia.

Vie johonkin harrastukseen kuten karate tms Tai jääkiekko tms.

ihmeessä joku harrastus voisi auttaa tuohon???

ohis

Vierailija
7/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on itse sitä mieltä, että lyhyys on hänen vahvuutensa. Saa olla pituusjärjestyksessä ensimmäisenä ja muutenkin hyötyy monessa paikassa pienestä koosta.

Vierailija
8/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo harrastus mitä joku ehdotti, voisi olla hyvä idea? Ei kyllä ehkä jääkiekko, eikös siinä pieni koko ole haitta ja voisi tulla vain entistä kurjempi mieli? Koita keksiä ja kertoa pienuudesta hyviä puolia? Oma serkkuni on 165 cm (poika) ja hyvällä itsetunnolla ja kaverilaumalla porskuttaa, kun löysi oman juttunsa ja oppi aidosti pitämään itsestään :)

Saanko muuten udella, että kuinka pitkiä olette miehenne kanssa? Mekin ollaan lyhyitä meinaan :)

Vierailija
9/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä/pituus?

Sinä siis haluat osallistua kiusaamiseen? Ei tällä tiedolla ole mitään merkitystä. Lapsella on oikeus käydä koulua niin ettei tule kiusatuksi, vaikka olisi 50 cm pitkä. Ap, älä vastaa. ohis

outo ja täysin väärä tulkinta. Mutta täähän on tyypillistä av-tyyliä. hohhoijaa

Vierailija
10/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasta pitää "kiusata" kotona niin ettei tämä ota vakavasti niitä ensimmäisiä huuteluita, silloin kiusaaminen jää siihen eikä pahene.

tottakai kiusaamisen saa ottaa vakavasti. on se nyt kauheaa, jos sen lisäksi, että koulussa kiusataan, vielä vanhemmatkin nälvivät.

t. lyhyen lapsen äiti

Vierailija
11/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenkin ihmisen sisällä voi olla suuri sielu ja suuri sydän. Sen pieni poikani on kiitettävästi omaksunut.

Vierailija
12/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerrotaan että lasta kiusataan koulussa pienen koon takia? :D

Vierailija
13/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin kiusattu erityisesti mistään asiasta. Tämä pituudesta huutelu ja nimittely on tullut kuvioihin vasta noin vuoden sisällä ja pikkuhiljaa myös tytöt ovat liittyneet huutelijoihin. Lisäksi poikaani on heitelty välitunneilla, mutta poikani on opettajan mukaan nauranut mukana.

Meilläkin on pienikokoinen poika ja hän on aina tiennyt itsekin olevansa pienikokoinen, jos joku on huudellut on hän vastannut niin olen pieni entäs sitten? Hän myös sanoo ärrän hassusti, kaiksita "tukitoimista" huolimatta, siitä on toteaa että kuules se on tosi kenkkua mutta en vaan pysty sanomaan sitä kunnolla.

Vierailija
14/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joky kyselee lapsen pituutta ja ikää jos kerrotaan että lasta kiusataan koulussa pienen koon takia? :D

Vierailija
15/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on iso järkäle, ei lihava vaan iso harteikas kaveri kuten isänsäkin ruumiinrakenteeltaan. Ekoilta luokilta asti on ollut joku härkkimässä ja koettamassa miten pitkähermoinen hän on. Nyt on jo 16v ja käy vielä salillakin, 194cm/116kg, aikuiset miehetkin kuulemma haastavat illalla kaupungilla riitaa ihan vaan ison koon ärsyttäminä. Onneksi poika on rauhallinen mutta puolustautuu kyllä jos joku käy päälle.

Vierailija
16/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulottuu yhtä luokkatoveriaan juuri ja juuri kainaloon (se taas on ehkä aika pitkä poika), liikutaan kanssa siellä keskiarvon alapuolella, lähes 2 v nuorempi sisko, joka on tasan 0-käyrällä on vain muutaman sentin lyhyempi. Meilläkään ei ole ollut koskaan ongelmaa, tosin ei ole edes luokkansa lyhyin poika, yksi on hitusen lyhyempi ja toinen hitusen pitempi, eikä ketään ole kiusattu

Tällä vaan haluan sanoa, että se on niin huonoa tuuria se kiusaaminen, se olisi voinut, että jos poikanne olisi pitempi, jotakuta lyhyempää olisi kiusattu pituudesta tai poikaanne jostakin muusta asiasta.

Suosittelen myös jotakin urheiluharrastusta. Jos ei muuten, niin siinä saa usein aika hyvää itsetunnon kohotusta - jos tosissaan yrittää.

Vierailija
17/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin kiusattu erityisesti mistään asiasta. Tämä pituudesta huutelu ja nimittely on tullut kuvioihin vasta noin vuoden sisällä ja pikkuhiljaa myös tytöt ovat liittyneet huutelijoihin. Lisäksi poikaani on heitelty välitunneilla, mutta poikani on opettajan mukaan nauranut mukana.

Meilläkin on pienikokoinen poika ja hän on aina tiennyt itsekin olevansa pienikokoinen, jos joku on huudellut on hän vastannut niin olen pieni entäs sitten? Hän myös sanoo ärrän hassusti, kaiksita "tukitoimista" huolimatta, siitä on toteaa että kuules se on tosi kenkkua mutta en vaan pysty sanomaan sitä kunnolla. Minusta lasta pitää "kiusata" kotona niin ettei tämä ota vakavasti niitä ensimmäisiä huuteluita, silloin kiusaaminen jää siihen eikä pahene.

kertoa opettajalle että mukana nauraminen on ollut pojan defenssimekanismi. Pyydät opettajaa ottamaan kiusaamisen vakavasti. Jos opettaja ei sitä tee, otat yhteyttä rehtoriin tai hänen esimieheensä.

Vierailija
18/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis minkä ikäisiä luokkakaverit? Minä ottaisin ehdottomasti heti yhteyttä kouluun kousaamisen lopettamiseksi. t. pienen tytön äiti

Vierailija
19/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luokkakavereitana päätä lyhyempi. Tyttö täytti juuri 9v ja on alkanut puhua asiasta. Olen yrittänyt kysellä että kiusaako joku asiasta ja ei kuulemma mutta jotain ikäviä kommentteja on tullut tyyliin " miksi olet noin pieni?"...onko maailma muuttunut paljonkin mun lapsuudestani sillä itse olin aina päätä muita lyhyempi eikä koskaan silloin kukaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota?

Vierailija
20/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kiusaaja kiusaa lasta, ei kiusattu. Kiusaajan tulee lopettaa kiusaamisensa ja aikuisten tulee lopettaa kiusaaminen. Asia on sinun vastuullasi, koska olet aikuinen. Ota yhteyttä kouluun ja tarvittaessa myös kiusaajien vanhempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan