Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaani kiusataan koulussa pienen kokonsa takia.

Vierailija
20.10.2011 |

Meidän geeneillä lapsesta ei voikaan tulla jättiläistä ja olen yrittänyt vahvistaa lapseni itsetuntoa kaikin tavoin. Silti kiusaaminen ei lopu ja poikaa nimitellään todella ilkeästi. En oikein usko, että opettajakaan voi muuttaa tilannetta...

Kuinka voisin tukea lastani?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki, tanssi tai näytelmä harrastusta. En tosiaankaan mitään itsepuolustuslajeja.

Vierailija
22/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luokkakavereitana päätä lyhyempi. Tyttö täytti juuri 9v ja on alkanut puhua asiasta. Olen yrittänyt kysellä että kiusaako joku asiasta ja ei kuulemma mutta jotain ikäviä kommentteja on tullut tyyliin " miksi olet noin pieni?"...onko maailma muuttunut paljonkin mun lapsuudestani sillä itse olin aina päätä muita lyhyempi eikä koskaan silloin kukaan kiinnittänyt siihen mitään huomiota?

siitä että hänen poikaansa kiusataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy tähän ketjun aiheeseen. Viitsitkö kertoa, kyselijä, miksi haluat tämän tietää!

Ja ap:lle - minäkin suosittelen jotain harrastusta jossa lapsi voi kasvattaa itsetuntoaan terveellä tavalla.

Vierailija
24/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen muka mitätöinyt apn lapsen kiusaamista? HALOO????? Kerroin vaan miten maailma on muuttunut kun nykyään lapsetkin kiinnittävät huomiota asioihin jotka ennen olivat ihan luonnollisia kuten ihmisten ulkoiset erot.

Vierailija
25/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki, tanssi tai näytelmä harrastusta. En tosiaankaan mitään itsepuolustuslajeja.

vaan kiusaaminen on sarja vääriä tekoja, joita kiusaajat tekevät. Kiusaajien pitää lopettaa väärät tekonsa. Kiusatun harrastuksilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. On vastuun pakenemista yrittää häivyttää ongelma. Ongelma on se, että kiusaajat kiusaavat ja vanhempien tulee tehdä kaikkensa, jotta se loppuu. Lapsella on oikeus siihen, että hän saa käydä koulua niin että häntä ei kiusata. Hänellä on oikeus siihen, riippumatta siitä, harrastaako hän jääkiekkoa, balettia tai ratsastusta tai onko hän harrastamatta yhtään mitään. Ihmisten ulkoiset ominaisuudet eivät anna oikeutta kiusaamiseen.

Vierailija
26/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen muka mitätöinyt apn lapsen kiusaamista? HALOO????? Kerroin vaan miten maailma on muuttunut kun nykyään lapsetkin kiinnittävät huomiota asioihin jotka ennen olivat ihan luonnollisia kuten ihmisten ulkoiset erot.

Ole onnellinen siitä, että sinä et joutunut kiusatuksi.

Vierailija
27/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääränlaisista vaatteista...sen takia apn pojan ei tarvitse hankkia uusia harrastuksia vaan kiusaamiseen puuttua, Siltikin apn pojan kannattaisi saada harrastuksia tms jotta saisi mahdollisimman paljon sosiaalisia verkostoja koulun ulkopuolelle. Ap onko sun pojalla kavereita koulussa tai sen ulkopuolella?

Vierailija
28/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole epäilystäkään. Ei munkaan lapsuudessani koskaan ketään kousattu esim pienen koon/ison koon takia. Toki aina on ollut nälvimistä mutta takuulla se on lisääntynyt!

Vierailija
29/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin miten se, minkä pituinen/ikäinen ap:n lapsi on, liittyy tähän ketjun aiheeseen. Viitsitkö kertoa, kyselijä, miksi haluat tämän tietää! Ja ap:lle - minäkin suosittelen jotain harrastusta jossa lapsi voi kasvattaa itsetuntoaan terveellä tavalla.

mielestäni ei liity mitenkään.

Miksi oletatte, että kiusatun itsetunto ei olisi vahva? Kyllä myös lasta, jolla on vahva itsetunto, voidaan kiusata. Kiusaaminen ei ole kiusatun syy. Kiusaaminen on aina kiusaajaan syy. Juuri kukaan tässä ketjussa ei painokkaasti vaadi kiusaajaa lopettamaan tekojaan. Neuvojat vain alistuvat ja yrittävät keksiä jotain kosmeettisia kikka kolmosia, kun ainoa asia, mitä tässä pitäisi tehdä, on ottaa kiusaajat puhutteluun ja tarvittaessa rankaista heitä teoistaan.

Vierailija
30/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mittakaavassa kiusaamista kuin nykyään. t. se pienikokoinen

Vierailija
31/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen sellainen leijonaemo etten tuollaista sietäisi. t. pienen tytön äiti

Vierailija
32/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääränlaisista vaatteista...sen takia apn pojan ei tarvitse hankkia uusia harrastuksia vaan kiusaamiseen puuttua, Siltikin apn pojan kannattaisi saada harrastuksia tms jotta saisi mahdollisimman paljon sosiaalisia verkostoja koulun ulkopuolelle. Ap onko sun pojalla kavereita koulussa tai sen ulkopuolella?

syntyy luonnostaan koulukavereiden piiristä. Tärkeintä on siis saada kiusaaminen loppumaan.

Vierailija
33/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä etten joutunut kiusatuksi? Tosin en edelleenkään usko että pieni koko olisi ennen juurikaan ollut mikään aihe kiusaamiselle. Nykyään ilkeät mukulat lisääntyneet.

Vierailija
34/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä väitän ettei mun lapsuudessani esiintynyt tässä mittakaavassa kiusaamista kuin nykyään. t. se pienikokoinen

tärkeintä on, että ap:n pojan kiusaaminen saadaan loppumaan.

Vierailija
35/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin juuri KivaKoulu-opasta, kuuluuko koulunne tähän järjestelmään? siinä on selkeä ohje miten asia etenee koululla. Eli ilmoitus kiusaamisesta opelle (mahd. tarkat tiedot, ketkä ovat aktiivivisia kiusaajia, ketkä peesaajia; kuinka kauan on kestänyt)ja sitten asia etenee.

Mulla on pieni poika (- 1,5 käyrällä), koulun lyhyin ainakin. Kiusattu ei ole, mutta oma on kiusannut kyllä muita. On pomottavaa tyyppiä.

PIenen koon osalta olen tsempannut koko pienen ikänsä,eli valmentanut tähän: etsitään pienuudesta hyviä puolia (on ketterä, jotkut lajit suosivat pienuutta skeittaus, lautailu), etsitään lähipiiristä esimerkkejä pienistä miehistä, jotka pärjänneet hyvin, korostetaan sitä etä on hienoa olla pieni. Poika on ylpeä lyhyydestään.

Vierailija
36/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä etten joutunut kiusatuksi? Tosin en edelleenkään usko että pieni koko olisi ennen juurikaan ollut mikään aihe kiusaamiselle. Nykyään ilkeät mukulat lisääntyneet.

lapset oppivat hyväkäytöksisiksi kun heidä opastetaan ja ohjataan siinä. Kun ap puuttuu asiaan ja huolehtii, että kiusaaminen loppuu, niin sitten se loppuu.

Vierailija
37/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei apn pojan kannata hankkia mahdollisimman paljon koulun ulkopuolisia suhteita? Toki kisuaamisen lopettaminen on ykkösasia mutta se ei poista sitä tosiseikkaa että ilkeitä lapsia/aikuisia on aina ja öykkäröintiä kestää aina paremmin mitä paremmat sosiaaliset suhteet on. Nykyään kun pitää olla täysin keskiverto, hajuton, mauton ja lähes näkymätön jotta ei voisi joutua kiusatuksi.

Vierailija
38/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaahan sen kun astuu ovesta ulos.

Vierailija
39/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin juuri KivaKoulu-opasta, kuuluuko koulunne tähän järjestelmään? siinä on selkeä ohje miten asia etenee koululla. Eli ilmoitus kiusaamisesta opelle (mahd. tarkat tiedot, ketkä ovat aktiivivisia kiusaajia, ketkä peesaajia; kuinka kauan on kestänyt)ja sitten asia etenee. Mulla on pieni poika (- 1,5 käyrällä), koulun lyhyin ainakin. Kiusattu ei ole, mutta oma on kiusannut kyllä muita. On pomottavaa tyyppiä. PIenen koon osalta olen tsempannut koko pienen ikänsä,eli valmentanut tähän: etsitään pienuudesta hyviä puolia (on ketterä, jotkut lajit suosivat pienuutta skeittaus, lautailu), etsitään lähipiiristä esimerkkejä pienistä miehistä, jotka pärjänneet hyvin, korostetaan sitä etä on hienoa olla pieni. Poika on ylpeä lyhyydestään.

lasta ei silti saa kiusata ja koulun tulee puuttua asiaan. Kiusaamattomuus ei saa olla koulussa mikään bonusprojekteihin kuuluva asia, vaan itsestäänselvyys, joka kuuluu jokaisen ihmisen ihmisoikeuksiin.

Vierailija
40/69 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hanakasti mitätöi toisten ohjeita, neuvoja ja ylipäänsä koko keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä