Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään menee että kissat tottuvat toisiinsa?

Vierailija
20.10.2011 |

Ennestään meillä 3v tyttökissa. Eilen tuli 4kk vanha tosi ujo poikakisu meille, sähisee,ei anna silittää jne. Villikissa.

poika lymyää piilossa, tyttö käy karvat pörrössä nuuskimassa mutta eivät ole olleet kasvotusten.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin. Tilanne on pennulle todella pelottava, vieras kissa ja ihmisiä, joihin se ei ole tottunut. Antakaa sen olla ihan rauhassa. Se tarvitsee ennenkaikkea aikaa. Se alkaa ajan kanssa luottaa teihin, kun huomaa ettei kukaan satuta sitä ja ihmisiltä saa ruokaa. Ette saa koskea siihen väkisin. Olkaa mahdollisimman välinpitämättömiä ja hidasliikkeisiä, ja antakaa sen tehdä tutustumisyrityksensä itse.

Jos parissa kuukaudessa ei ole edistystä, en jaksa uskoa että pennusta tulee kotikissaa.

Vierailija
2/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1,5 vuotta sitten. Eivät ole vielä tottuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottui uuteen tulokkaaseen.

Vierailija
4/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi. mulla on kesytetty villikissa. ollut meillä vuoden . vieraita ihmisiä pelkää tolkuttomasti ja piiloutuu aina niin ylös kuin pääsee. kissa on eläinlääkärin mukaan noin 4-5 vuotias. leikkautin sen, kun on poika. kun se oli ollut meillä vajaan vuoden, otin sille 12 viikkoisen pikkukisun, pojan , kaveriksi. pitkään totuteltiin. ensin hajuilla ja verkon läpi näkemällä. kun vanha villikissa rupesi vinkkaamaan silmiä pikkukisulle , annoin niiden huoneessa vapaasti tutustua. sähinää tuli vaikka olin pyörittänyt pikkukisun ison kissan petillä hajuissa. Sitten annoin joka päivä kuukauden ajan hiljakseen tutustua valvonnassa aina vain pidempään. viimiseltä ne leikkivät yhdessä.nykyään ne nukkuvat yhdessä ja pesevät toisiaan, sekä leikkivät ja syövät yhdessä. vanhemman kissan laitan joskus tarhaan yksin kun pieni kiusaa sitä leikkimään. silloin vanhempi voi väsyttyään näyttää sille kuka on pomo.kaikki vaatii vain kärsivällisyyttä. kissojen felinesuihke oli mulla kyllä alussa apuna...apteekista.

Vierailija
5/5 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän "keskimmäinen" kissa ei ole kymmeneen vuoteen tottunut toisiin kissoihin, koirista tykkää kyllä.

Meillä siis kolme kissaa ja kaksi koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi