Miksi ostat pienelle koululaiselle mustan (tai ylipäänsä tumman) takin?
Eihän ne erotu tuolla aamuhämärissä kouluun kulkiessaan. Heijastinkin saattaa olla joku pieni ruppana hihansuussa, jos on ollenkaan.
Kommentit (20)
"cool" väri. Se saa asustettua tosi kivasti värikkäillä pipoilla, hanskoilla ja housuilla ja kaulaliinalla/kaulurilla. Ja ne on juuri kasvoja vasten, ei se musta takki. Mustaan ja harmaaseen sopii kaikki kirkkaat värit ja takit ovat ajattomampia kuin moniväriset "kausivärit." Heijastinpointti on hyvä, mutta ei ole pienellä väliä kaupungissa, kun kuljetaan autola ja bussilla ja ei ikinä yksin.
eikö lapsesi kulje kaupungissa ikinä yksin? se on vaan suojatien reunastakin vaikea nähdä tummaa hahmoa kun märkä asvaltti kiiltää ja katuvalot häikäisevät mä laitan kyllä heijastimet kaupunkilaislapsillenikin
Ei kulje yksin pienet. Vasta tuo kolmasluokkalainen ja silloinkin valoisaan aikaan. Ollaanko me outoja? :)
Mutta koulumatkoilla pimeän aikaan pitää oranssia heijastinliiviä päällä.
"cool" väri. Se saa asustettua tosi kivasti värikkäillä pipoilla, hanskoilla ja housuilla ja kaulaliinalla/kaulurilla. Ja ne on juuri kasvoja vasten, ei se musta takki. Mustaan ja harmaaseen sopii kaikki kirkkaat värit ja takit ovat ajattomampia kuin moniväriset "kausivärit." Heijastinpointti on hyvä, mutta ei ole pienellä väliä kaupungissa, kun kuljetaan autola ja bussilla ja ei ikinä yksin.
eikö lapsesi kulje kaupungissa ikinä yksin? se on vaan suojatien reunastakin vaikea nähdä tummaa hahmoa kun märkä asvaltti kiiltää ja katuvalot häikäisevät mä laitan kyllä heijastimet kaupunkilaislapsillenikin
Ei kulje yksin pienet. Vasta tuo kolmasluokkalainen ja silloinkin valoisaan aikaan. Ollaanko me outoja? :)
Mulla oli heijastimet taaperoillakin vaikka aina yhdessä kuljettiinkin. Etkö itse ole koskaan auton ikkunasta katsoessasi todennut kuinka huonosti ihmiset näkyvät harmaassa tai pimeässä talvisäässä? Minusta heijastin on halpa ja hyvä henkivakuutus kaikenikäisille. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät sellaista itselleen ja lapsilleen hanki.
Mulla oli heijastimet taaperoillakin vaikka aina yhdessä kuljettiinkin. Etkö itse ole koskaan auton ikkunasta katsoessasi todennut kuinka huonosti ihmiset näkyvät harmaassa tai pimeässä talvisäässä? Minusta heijastin on halpa ja hyvä henkivakuutus kaikenikäisille. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät sellaista itselleen ja lapsilleen hanki.
en ole tuo, jolle vastaat, mutta aivan samaa mieltä hänen kanssaan.
Meidän muksut eivät liiku ulkona pimeällä yksin. Kouluun yleensä vien molemmat (3- ja 5-luokkalaisen) aamulla ja ip on valoisaa. Muuallakaan he eivät liiku enää pimeällä yksin, kavereilta tulevat neljän hutakoilla kotiin, ja asumme alueella, jolla ei tarvitse ylittää teitä, saa kävellä jalkakäytävällä.
Sitä paitsi, missä tuo kommentoija sanoi, ettei heidän lapsillaan olisi heijastimia? Ei mielestäni missään. Ihan turhaan hänelle siitä kärheät.
Vaaleat, kirkkaat ja mustat vaatteet ovat pimeällä ihan yhtä näkymättömiä, joten ne heijastimet tietysti on oltava aina.
Ei ole prkl kaupoissa mistä valita! En sitten kesällä mennyt ostamaan lapselle syksyksi tuulen ja vähän vettäkin pitävää takkia, vaan lähdin vasta elokuussa liikenteeseen.
Tilanne oli se, että ainoa vähän laadukkaampi takki, jossa oli ym ominaisuudet, oli MUSTA. Olisin ostanut punaisen tai vihreän, mutta kun ei.
Kaikenmaailman pilipalitakkia/muotitakkia on hyllyt notkollaan, mutta teipatuilla saumoilla olevaa 140 cm poikien takkia ei vain ole, ellei halua jossain urheilutamineissa/tuulipuvuissa tms pyöriä.
Huonot on valikoimat! Nettikaupoista en ole vielä löytänyt mitään, en ehkä tiedä oikeita osoitteitakaan. Toisaalta en ole valmis maksamaan mistään merkkiretkuista, joissa hinta muodostuu vain mielikuvista ja sosiaalisen statuksen nostattamisesta.
Jos jollain on tiedossa nettikauppa, jossa myydään TOIMINNALLISIA (casual- ei sport)alakouluikäisten poikien vaatteita järkevään hintaan, jakakoot sen tiedon täällä - KIITOS!
Mulla oli heijastimet taaperoillakin vaikka aina yhdessä kuljettiinkin. Etkö itse ole koskaan auton ikkunasta katsoessasi todennut kuinka huonosti ihmiset näkyvät harmaassa tai pimeässä talvisäässä? Minusta heijastin on halpa ja hyvä henkivakuutus kaikenikäisille. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät sellaista itselleen ja lapsilleen hanki.en ole tuo, jolle vastaat, mutta aivan samaa mieltä hänen kanssaan.
Meidän muksut eivät liiku ulkona pimeällä yksin. Kouluun yleensä vien molemmat (3- ja 5-luokkalaisen) aamulla ja ip on valoisaa. Muuallakaan he eivät liiku enää pimeällä yksin, kavereilta tulevat neljän hutakoilla kotiin, ja asumme alueella, jolla ei tarvitse ylittää teitä, saa kävellä jalkakäytävällä.
Sitä paitsi, missä tuo kommentoija sanoi, ettei heidän lapsillaan olisi heijastimia? Ei mielestäni missään. Ihan turhaan hänelle siitä kärheät.
Vaaleat, kirkkaat ja mustat vaatteet ovat pimeällä ihan yhtä näkymättömiä, joten ne heijastimet tietysti on oltava aina.
Tehkää ihan miten haluatte. Ainakin olen tuonut esille sen, ettei tuolta tien vierestä heijastimettomia ihmisiä juuri erota hämärässä ja pimeässä. Omapahan todellakin on asianne!
en ole tuo, jolle vastaat, mutta aivan samaa mieltä hänen kanssaan. Meidän muksut eivät liiku ulkona pimeällä yksin. Kouluun yleensä vien molemmat (3- ja 5-luokkalaisen) aamulla ja ip on valoisaa. Muuallakaan he eivät liiku enää pimeällä yksin, kavereilta tulevat neljän hutakoilla kotiin, ja asumme alueella, jolla ei tarvitse ylittää teitä, saa kävellä jalkakäytävällä. Sitä paitsi, missä tuo kommentoija sanoi, ettei heidän lapsillaan olisi heijastimia? Ei mielestäni missään. Ihan turhaan hänelle siitä kärheät. Vaaleat, kirkkaat ja mustat vaatteet ovat pimeällä ihan yhtä näkymättömiä, joten ne heijastimet tietysti on oltava aina.
Tehkää ihan miten haluatte. Ainakin olen tuonut esille sen, ettei tuolta tien vierestä heijastimettomia ihmisiä juuri erota hämärässä ja pimeässä. Omapahan todellakin on asianne!
Täällä se jonka lapset ei kulje yksin pimeässä. Ei syytä hermostua. Heijastimista en maininnut, koska on totta ettei erillisä heijastimia ole. Vaatteissa on hyvät heijastimet, hihoissa, kauluksessa ja takahelmassa sekä lahkeissa. Mutta olet tavallaan oikeassa. Voisi olla paremmatkin. Ollaan koko ikämme asuttu keskustassa ja vaaratilanteita ei ole syntynyt, joten en osaa luultavasti olla noin varovainen. Huono näkyvyys on harvoin se suurin ongelma. Mutta olet kyllä pohjimmiltana oikeassa heijastinten suhteen.
Mulla oli heijastimet taaperoillakin vaikka aina yhdessä kuljettiinkin. Etkö itse ole koskaan auton ikkunasta katsoessasi todennut kuinka huonosti ihmiset näkyvät harmaassa tai pimeässä talvisäässä? Minusta heijastin on halpa ja hyvä henkivakuutus kaikenikäisille. Ihmettelen ihmisiä, jotka eivät sellaista itselleen ja lapsilleen hanki.en ole tuo, jolle vastaat, mutta aivan samaa mieltä hänen kanssaan.
vaikka itse melttoat ja syyttelet ihmisiä aiheetta. TUOSSA EI KUKAAN PUHUNUT; ETTEIKÖ HEIJASTIMIA KÄYTETTÄISI.
Etkö sä osaa lukea vai mikä on? Tässä puhuttiin vaatteiden väristä, ei heijastimista.
Tukehdu omaan erinomaisuuteesi.
eikä meidän pienet kulje koskaan yksin.
kulkemaan yksin kouluun. Itse saatan lapseni aina.
Heijastinliivi on hyvä keksintö, ellei tummassa takissa ole heijastinnauhoja.
tosiaan, ei se vaalea takki juurikaan paremmin näyt pimeässä.
Niin, ei se valkeakaan erotu lumihangen takaa...
Musta nyt vaan on yleisesti ajatellen "tyylikäs" ja siihen on helppo yhdistellä värejä asusteiden muodossa...
Eikä pimeässä vaalea takki näy yhtään paremmin kuin tummakaan ennen kuin etupuskuri on jo liian lähellä.
kalvakat suomalaiset pukeutuvat mustaan muutenkin liian kanssa. Onko pakko pukea pienet lapsetkin?
Itse halusi (ekaluokkalainen) ja suosin tummempia ulkovaatteita, kun ei näy kaikki kurat ja liat niin hyvin. Takissa kyllä kunnon heihastinnauhat ja ylimääräisenä repussa ja hihassa irtoheijastimet.
ja valkoista en osta koska se liikaantuu ihan heti.
siitä, että 2 pienen koululaiseni takissa (musta ja ruskea) sekä repussa (musta ja toisella sinimusta) on isot ja hyvät heijastimet ympäriinsä.
Todellakin hyvät heijastimet ovat oleellisempia kuin kankaan väri.
Pikemminkin kysyisin, mikset huolehdi lapsesi heijastimista.
enkä koe että takin VÄRI olisi niin tärkeä että lapselle mieluisa pitäisi kieltää. Ja tosiaan, ei se vaalea takki juurikaan paremmin näyt pimeässä. Heijastimet ovat isot.
"cool" väri. Se saa asustettua tosi kivasti värikkäillä pipoilla, hanskoilla ja housuilla ja kaulaliinalla/kaulurilla. Ja ne on juuri kasvoja vasten, ei se musta takki.
Mustaan ja harmaaseen sopii kaikki kirkkaat värit ja takit ovat ajattomampia kuin moniväriset "kausivärit."
Heijastinpointti on hyvä, mutta ei ole pienellä väliä kaupungissa, kun kuljetaan autola ja bussilla ja ei ikinä yksin.
se on vaan suojatien reunastakin vaikea nähdä tummaa hahmoa kun märkä asvaltti kiiltää ja katuvalot häikäisevät
mä laitan kyllä heijastimet kaupunkilaislapsillenikin