Raskaana ja jatkuva nälkä!
Olen 22 viikolla raskaana ja minulla on koko ajan nälkä!
En ole lihava koskaan ollutkaan ja tiedostan kyllä mikä on sitä "aitoa näläntunnetta".
Olen epätoivoisesti yrittänyt olla syömättä, mutta ei vaan pysty!
Toki syön ihan normaalin verran ruokaa, mutta silti on nälkä ja neuvolassa kun katsottiin paino, niin olin lihonnut 8kg!
Mikäs tässä neuvoksi, kun ei viitsi nälkälakkoonkaan mennä?
Mutta silti en haluaisi,että paino ei tästä enää nousisi, kuin sen tarvittavan.. :/
Tosin minulla oli alkuraskaudessa astetta rajummat pahoinvoinnit, ei pystynyt syömään mitään kolmeen viikkoon ja olin vuodepotilaana, että voisiko tuosta johtua?
Kommentit (10)
Joo mullakin 1-2 tunnin päästä tosiaan nälkä.
Minua vaan pelottaa se, että olen lihonut sen 8kg, niin paljon sit tulee sitten lisää.
Yleensähän sitä painoa tulee joku 9-16kg?
AP
Raskauden aikana paino nousee, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Jos sulla tuppaa paino nousemaan, niin syö hieman vähäkalorisempia asioita ruokien välissä, esim. omenaa, porkkanaa, kurkkua, ja pyri aterioilla syömään paljon proteiinia (lautaselle vähän riisiä/perunaa/pastaa, tarvittaessa lisää ateriaan kananmuna jne.
ruokahalu laski sitten jossain vaiheessa, eikä mahaankaan kauheasti mahtunut.
painon nousu riippuu myös siitä lähtötilanteesta. Laihoilla saa tulla enemmän ja sitten vähän pulskemmilla vähemmän. Meikäläinen lähempänä normaalin bmi:n ylärajaa, joten toi 10kg vois olla hyvä. Siskolla tuli 26kg ja lähtötilanteessa oli tosi laiha. Mut tosiaan yksilöllistähän tuo on ja just et kuinka hyvin ruoka maistuu. Meillä ei vissiin sen kanssa ongelmia ole ;)
2
monta ateriaa päivässä, pieniä annoksia, runsaasti kasviksia. Välipaloiksi hedelmiä/kasviksia, myös 1-2 lasillista piimää hillitsee hyvin näläntunnetta. Mulla oli kans raskaana ollessa jatkuvasti nälkä, mutt onneksi kaikki rasvanen/makea etoi, sen sijaan juuri vihanneksia ja hedelmiä meni kilokaupalla. Painoa tuli kaiken kaikkiaan 8 kg.
Tuo kova nälkä. Söin niinä päivinä mitä mieli teki, koska tunne ei onneksi ollut päivittäinen. Kiloja tuli kokonaisuudessaan 12 kg.
Suosittelen syömään terveellisesti ns. lautasmallin mukaan, olen huomannut, että keho ei huuda lisää, jos saa kerralla kaikki kaipaamansa aineet ja vitamiinit.
En olisi raskaana nälässä, huolehtisin siitä, että syön terveellisesti ja monipuolisesti. Siis älä ala ahtamaan suklaata tai pullaa, mutta syö kunnon ruokaa niin paljon että nälkä lähtee.
Mullakin oli raskaana ollessa niitä kausia, että nälkä oli vaikka söin kuin hevonen :)
että muillakin ollut samaa :) Minulla ei ilmeisesti sitten ole hätää ;D
Täällä kanssa yksi raskaana oleva, jolla koko ajan nälkä. Tai ainakin jo 1-2h päästä syömisestä. Viikkoja mulla tosin vasta 11., mutta silti. Painoa tulee varmaan hyvin tämän raskauden aikana. Koita syödä terveellisesti ja monipuolisesti. Syö, jos on nälkä ja pudotetaan sitten synnytyksen jälkeen. Eiks vaan!
Tsemppiä meille.