Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baby borneja syötetään tuttipulloista! :(

Vierailija
20.10.2011 |

Etsin lahjaksi baby bornia tytölleni, ja olen niin pahoilla mielin nähdessäni että pieniä tyttöjä kannustetaan syöttämään nukkea tuttipullosta. Oikein "herkkusuu" -nimikkeellä mainostetaan nukkea, jonka mukana tulee tuttipullo, aivan kuin vauva pullosta mitään herkkua saisi! Olen omalle tytölleni tietenkin sanonut, että imettää omia nukkevauvojaan, koska pullo ei korvaa nukkevauvallekaan pikkuäidin läheisyyttä.

Ovatko muut kiinnittäneet huomiota tähän? Mitä olette mieltä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä taas olen miettinyt, onko "hassua" opettaa lastaan leikkimään niin että imettää vauvaa? Onko se jotenkin kornia?

Itse aina leikin n. 4v:nä että imetin nukkejani (kun äiti imetti pikkuveljeäni).

Ja kun äiti lypsi rintapumpulla maitoa, minä halusin lypsää myös. Joskus sain varovasti vähän lainata äidin pumppua, yleensä otin jonkun lelun (minkä vaan, vaikka nukkekodin jakkara), ja kuvittelin että se oli rintapumppu :).

Eli luontevasti äidin esimerkin mukaan opin jo pikkutyttönä miten vauvoja ruokitaan :).

Mutta tietty jos perheessä ei ole vauvaa - kuten meillä - niin en oikein tiedä pitäisikö nukkeleikkejä ohjata mitenkään.

Tietty olen kertonut että vauvat saa tisusta maitoa ja lapset sen kyllä hyvin tietävät. Tosin nuorimmalla ei ehkä kauhean selkeää käsitystä ole asiasta.

Vierailija
2/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiertäisin kyllä niin, että se nuken mukana tullut pullo on nukkevauvan vesipullo, ja maito annetaan imettämällä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat sekä rintaa että pulloa :-)

Vierailija
4/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosvauvat eivät aluksi jaksa imeä rinnasta vaan juovat keskostuttipullosta lypsettyä rintamaitoa.

Vierailija
5/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosvauvat eivät aluksi jaksa imeä rinnasta vaan juovat keskostuttipullosta lypsettyä rintamaitoa.

opetetaan nyt miten lypsetään, vaikka suoraan siihen pulloon, ja sitten voivat antaa sen maidon nukkevauvalleen.

Mutta tosiaan - voikohan siinä olla mitään "ajatusta", että tytöt oppii jo lapsena alitajuntaan joko mallin, jossa vauvat saa ravinnon rinnasta (jos kotona vauva jota äiti imettää / äiti ohjannut nukkeleikkejä), tai että vauvat saa ravinnon pullosta (jos vaan leikitään että nukkea syötetään pullosta ja kotona ei ole vauvaa tai oma äiti ei imetä vauvaa kovin pitkään vaan antaa pulloa).

Tämä pitäisikin lisätä kysymykseksi kaikkiin imetysaiheisiin tutkimuksiin. "Miten leikit lapsena nukeilla, syötitkö nukkejasi pullosta vai leikitkö imettämistä?" "Imettikö oma äitisi sinua ja pikkusisaruksiasi ja kuinka pitkään?"

2

Vierailija
6/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauva oli syntyessään 45 senttiä, syntyessään ihan täysiaikaisena ja ei ole kertaakaan juonut keskostuttipullosta. Ihan tissille on päässyt heti =)

Vierailija
7/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuonmittaisista on ennenaikaisia.

Oletteko vanhemmatkin lyhyehköjä vai miksi vauva oli noin pieni?

Minun vauva oli syntyessään 45 senttiä, syntyessään ihan täysiaikaisena ja ei ole kertaakaan juonut keskostuttipullosta. Ihan tissille on päässyt heti =)

Vierailija
8/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullosta:D tuo myös minulle vauvansa välillä imetettäviksi. En tiedä mistä johtui mutta mua kyllä kerran kerhossa nolotti kun tyttö huusi kovaa "nääni" (tarkoittaa meillä maitoa) ja pumppasi lelupulloihin omista tisseistään. Sitten vielä oikein innokkaasti että "**** pumppaa!":D meillä siis tosi konservatiiviset ja uskovaiset kerhotädit jotka karsastaa pitkään imettäviä ja meluisia lapsia.

Vierailija
9/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijäm poika 3v. imetti nukkeaan.(Pikkusisko oli juuri syntynyt ja imetin häntä) Leikki myös joskus dinosaurusäitiä ja imetti pieniä dinoja.

Vierailija
10/10 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä mikään hongankolistelija itsekään ole. Mies on minua yli päätä pidempi. Joten kyllä myönnän ja olen onnellinen että vauvallani oli kaikki paremmin kuin hyvin vaikka olikin pieni.

Suurin osa tuonmittaisista on ennenaikaisia.

Oletteko vanhemmatkin lyhyehköjä vai miksi vauva oli noin pieni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän