Miksi suomen koulun henkilökunta ei vastaa sähköpostiin?
Ystävä soitteli viim. keväänä suomeen kouluihin ja sanottiin, et nopeimmin vastaukset kysymyksiin saa sähköpostitse. Kirjoitti useaan kouluun ja mitään ei koskaan kuulunut takaisin, vaikka kuinka monta mailia lähetti.
Nyt mä olen odottanut vastausta yhdestä koulusta jo liki 3 viikkoa.
Kiva muuttaa takaisin suomeen kun niiden toiminta on tällaista.
Ei paljon rohkaise.
Kommentit (29)
Mene koulun sivuille ja etsi sieltä oikea osoite. Mitään suomen koulua ei muuten ole olemassa.
On rehtori, opettajat ja koulusihteeri sekä koulu-ja koulunkäyntiavustajat, jotka tosin eivät päätä mistään.
kun et kerro tarkemmin, mitä asia koskee. Oletkohan kuitenkaan laittanut viestiä ihan oikeaan paikkaan?
On rehtori, opettajat ja koulusihteeri sekä koulu-ja koulunkäyntiavustajat, jotka tosin eivät päätä mistään.
Ihan koulun sivulta olen katsonut ja sieltä etsin henkilön joka vastaa asioista joihin tarvin vastausta.
Kyllä tämän lukion sivuilla ainakin oli tietyt henkilöt määritelty hoitamaan tietyt asiat.
Ja mitä ihmeen väliä sillä mitä asia koskee? Mitä voisit tehdä asialle jos teitäisit? Kun ei vastaa niin ei vastaa.Tämä siis tuolle toiselle vastaajalle
Ystävä soitteli viim. keväänä suomeen kouluihin ja sanottiin, et nopeimmin vastaukset kysymyksiin saa sähköpostitse. Kirjoitti useaan kouluun ja mitään ei koskaan kuulunut takaisin, vaikka kuinka monta mailia lähetti. Nyt mä olen odottanut vastausta yhdestä koulusta jo liki 3 viikkoa. Kiva muuttaa takaisin suomeen kun niiden toiminta on tällaista. Ei paljon rohkaise.
Suomesta vastauksen saaminen s-postiin on kiven alla. Suurista firmoistakaan ei vastata.
t.kokemusta on
kouluissa ollaan siis kiireisiä ja niihin tulee koko ajan pyyntöjä, haluaisin vastauksia gradututkimustani varten tai olisittekö kiinnostuneet ostamaan jotain jne. Ei niihin oikeasti ehditä vastata. Jos on oikeaa asiaa siis yleensä oppilaita koskevaa niin vastataan. Ope
Jos on siis jotain akuuttia, esim. koulun vaihdoksesta, oppilashuollollisista asioista, niin niihin ihan varmasti vastataan muutamassa päivässä. Jos taas kyseessä on jokin yleisen tason kysymys, voi olla ettei siihen heti ehditä vastata.
Ihan koulun sivulta olen katsonut ja sieltä etsin henkilön joka vastaa asioista joihin tarvin vastausta.
Kyllä tämän lukion sivuilla ainakin oli tietyt henkilöt määritelty hoitamaan tietyt asiat.Ja mitä ihmeen väliä sillä mitä asia koskee? Mitä voisit tehdä asialle jos teitäisit? Kun ei vastaa niin ei vastaa.Tämä siis tuolle toiselle vastaajalle
Kyllä tämän lukion sivuilla ainakin oli tietyt henkilöt määritelty hoitamaan tietyt asiat.
Voi olla, että olet lähettänyt postia ns. tumpeloille, jotka eivät itse edes tiedä, mikä on sähköposti ja mitä sillä tehdään. Kaikilla voi olla osoite, mutta se ei välttämättä tarkoita, että kaikki osaisivat osoitettaan hyödyntää.
On näitä tilanteita koettu (ei kuitenkaan kouluasioissa), että postiin ei vastata, ei sitten millään. Silloin henkilön postilootassa voi olla satoja viestejä kuukausien ajalta.
kouluissa ollaan siis kiireisiä ja niihin tulee koko ajan pyyntöjä, haluaisin vastauksia gradututkimustani varten tai olisittekö kiinnostuneet ostamaan jotain jne. Ei niihin oikeasti ehditä vastata. Jos on oikeaa asiaa siis yleensä oppilaita koskevaa niin vastataan. Ope
koulunkäyntiin liittyviä asioita kyselin.
Jos on siis jotain akuuttia, esim. koulun vaihdoksesta, oppilashuollollisista asioista, niin niihin ihan varmasti vastataan muutamassa päivässä. Jos taas kyseessä on jokin yleisen tason kysymys, voi olla ettei siihen heti ehditä vastata.
Ihan koulun sivulta olen katsonut ja sieltä etsin henkilön joka vastaa asioista joihin tarvin vastausta. Kyllä tämän lukion sivuilla ainakin oli tietyt henkilöt määritelty hoitamaan tietyt asiat. Ja mitä ihmeen väliä sillä mitä asia koskee? Mitä voisit tehdä asialle jos teitäisit? Kun ei vastaa niin ei vastaa.Tämä siis tuolle toiselle vastaajalle
kenellakaan kun mina suomalaisissa kouluissa opetin.
Kun meitä Suomen koulun opettajia on linjoilla :D
Ihan koulun sivulta olen katsonut ja sieltä etsin henkilön joka vastaa asioista joihin tarvin vastausta. Kyllä tämän lukion sivuilla ainakin oli tietyt henkilöt määritelty hoitamaan tietyt asiat. Ja mitä ihmeen väliä sillä mitä asia koskee? Mitä voisit tehdä asialle jos teitäisit? Kun ei vastaa niin ei vastaa.Tämä siis tuolle toiselle vastaajalle
luulis aika selvää oelvan miksi kyselen.
Ja mailissa selitin kyllä miksi ja mitä tietoa tarvitsen. Ja on se kumma jos kansainvälisiä asioita hoitava olis joku konetumpelo.
Eli ei järin vakuuttavaa ole koulujen toiminta suomessa.
Kun meitä Suomen koulun opettajia on linjoilla :D
kirjoittanut viestisi "suomen kouluun" yhtä selkeästi kuin tänne niin ei ihme jos ei vastausta ole kuulunut. Mä en ainakaan tajua mitään :D
Aika epämääräiseen paikkaan on ap postinsa lähettänyt.
suomen.koulun.henkilokunta@suomenkoulu.fi
Aika epämääräiseen paikkaan on ap postinsa lähettänyt. suomen.koulun.henkilokunta@suomenkoulu.fi
olisiko pitanyt laittaa palstalle koulun ja henkilon nimi kaiken kansan nahtavaksi? Turha yrittaa puolustella.
En ole ap mutta samnlaisia kokemuksia on liiankin paljon.
kirjoittanut viestisi "suomen kouluun" yhtä selkeästi kuin tänne niin ei ihme jos ei vastausta ole kuulunut. Mä en ainakaan tajua mitään :D
no joo..
kysymyksesi? Opolle, rehtorille vai koulusihteerille?