Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole varaa sairastaa :´´(

Vierailija
19.10.2011 |

Olin kesä-syyskuun täysin työttömänä ja nyt tehnyt 1kk verran keikkaa Seuressa.

Keikat on 1pvä-1,5vkoa pitkiä.

Jos keikka alle 2vkoa niin sairasoikeus on vain siten että saa 50% palkasta eli huonommin kuin mitä saisin ansiosidonnaista niinä päivinä.

Tuossa muutama vko sitten olin keuhkokuume-epäilyn vuoksi 4pvää pois töistä, en saanut mitään rahaa mistään koska keikka ei ollut alkanut.

Nyt olen 1vkon ollut flunssassa, kuumetta ei vaan ole mutta yskin niin että meinaan tikahtua eikä tule kuin välillä keltaisia klönttejä ulos siltikään. silmät vuotaa vettä ja nenä räkää.

Ääni on aivan painuksissa.

Jos en huomenna-pe mene töihin niin saan tuon "huiman" 50% korvauksen palkastani ja lisäksi aamulla heti haettava lääkärintodistus.

Eilen olin kotona, ma keikalle, tänään keikalla ja to-pe samassa keikkapaikassa, mulle sanottiin että työ on eskariryhmässä ja klo8-15.39 joten otin sen vastaan, pienillä ajattelin etten jaksa olla se on niin paljon kantamista nostamista pesemistä riisumista pukemista jne.

No, aamulla kun menin yksikköön niin passitettiinkin pienille, alkuiltapäivästä rupesi tuntumaan etten jaksa.

Työvuorotkin olivat muuttaneet eivätkä edes kysyneet kävisikö mulle, olin huomiseksi jo sopinut arviointikeskusteluajan suoraan töistä 15.45 (autolla ehdimme työpisteestä koululle 5min) ja pe on lapsen kaverisynttärit klo17 ja lykkäsivät mulle iltavuorot to-pe.

Kaiken paskan lisäksi mies ei jaksaisi tätä enää sen enempää kuin minäkään, en saa vakipaikkaa kun pitäis hoitaa lapset-ja nuoret suuntautuminen vaikka siis olen aikanaan alalle valmistunut ja 9v työelämässkin ollut.

Haku käynnissä, se tietäis ainakin 6kk jaksoa alkuvuodesta alkaen etten saa kuin ansiosidonnaista eli taloudellinen tiukkuus vain jatkuisi.

Tuntuu vaan etten jaksa enää kaikkea sontaa, nuo työpaikkojen edesottamukset keikkalaisten suhteen katkaisee kohta tämän kamelin selän:((

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän olot ikinä parane jos palstalla vaan ruikutetaan.

Itsekin teen keikkaa, tosin keittiön puolella.

Teen sekä kunnalle että parille yksityiselle firmalle. Ja täytyy myöntää että yksityisellä puolella arvostetaan työntekijää paljon enemmän. Niin rahallisesti kuin muutenkin.

Minä olen aina lähtenyt pois jos työssäni en voi hyvin.

Jos olen hyvä, niin minut halutaan ja minulle maksetaan. Niin kauan kuin suostun pompoteltavaksi, minua pompotellaan.

Ei luulis hoitoalallakaan tällä hetkellä olevan liiaksi hyviä työntekijöitä?

Eikö muuten miehesi voi olla lasten sairastaessa pois töistä? Niin meillä tehdään. Ja mies on mielellään viettämässä rauhallisia kotipäiviä.

Miksi aina äiti?

Samalla lailla mullakin on omat sairaslomat palkattomia, niiden varalle säästän muutaman euron joka päivä, koska onhan tuuraajan palkassa huomioitu jo lomaraha ja muu "kärsimys". Eikö?

Vierailija
22/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekä nuhaa että yskää, ja sitten pitää vielä lapsiakin hoitaa. On varmasti raskasta, otan osaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäilystäkään, mutta se on varma että aina jokin on pielessä ja mättää pahasi. AP ei ota ystävällisiä neuvoja vastaan vaan tulkitsee kaikki vittuiluksi ja alkaa haistattelu ja törkeä kielenkäyttö muita kohtaan. Pelottavaa... Kuka haluaisi työskennellä AP kanssa ihan aikuisten oikeasti ? Anyone ?

Vierailija
24/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 16.10.2011 12:00 (1/1)

En ole saanut pysyvämpää työpaikkaa joten teen keikkaa, Seure sorsii törkeästi

0

työntekijöitään!!!

Esim sairastamisesta sakotetaan niin että alle 2-vkon työsuhteessa (99% Seuren keikoista on alle sen ajan) ei ole oikeutta sairastaa 100% palkalla vaan vain 50% ja senkin saa vain jos on aloittanut kys keikkapaikassa eli sinne on aamulla mentävä vaikka kuumeessa ja lähdettävä sitten pois jos haluaa edes sen 50% palkan saada kys päivältä.

Lisäksi alle 2-vkon keikoissa ei ole oikeutta hoitaa alle 10v lasta päivääkään palkallisesti kotona jos lapsi sairas vaan se on heti ekakin päivä jo palkatonta.

Ja oli itse tai lapsi sairas niin heti samana päivänä lääkärintodistusta hakemaan.

Mulla on nyt pvä nro 4 menossa erittäin räkälimaisessa flunssassa ja huomiseksi on sovittu keikka, teen päiväkodeissa työtäni.

Sinne on mentävä muuten en saa mitään rahaa huomenna mistään.

Ja aamulla tervariin jonottamaan hoidon tarpeen arviointiin, siellä menisi kivasti 2-4h aiempien kokemusten perusteella. Ja vain todistuksen takia.

Yksityiselle mulla ei ole varaa, olin juuri 4kk täysin työttömänä.

Olin tästä aiemmin jo liittoon yhteydessä, heillä on jokin sopimus Seuren kanssa voimassa vuodenloppuun ja ennen uuden sopimista nostavat esille mm tuon epäkohdan miten alle 2vkon keikoissa sorsitaan lapsiperheellisiä, koska tosiaan suurin osa keikoista on 1-3vrk mittaisia=jos on lapsi ja lapsi sairas niin käytännössä et koskaan hoida häntä palkallisesti yhtäkään päivää vaikka laki ja kvtes niin sanoo, jos siis Seurelle teet keikkaa.

Vituttaa ja tökkii, saas nähdä miten huomisen töissä jaksan, olen 3-5v lasten ryhmässä jossa 23 lasta...

Vierailija
25/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuresta usean vuoden kokemus.

En tiedä miten tuo on lastentarhapuolella mahdollista, mutta sairaalassa ei kukaan suostu pakkosyötettyihin vuoroihin. Vuorot on JUURI NE mitä on sovittu. Se että työpisteessä joutuu siirtymään toiseen paikkaan on mielestäni vain keikkalaisen kohtalo. Jonkinlaista joustavuutta on oltava. Sairasetuudet eivät ole parhaasta päästä, mutta eivät huonoimmastakaan. Keikkatyöläisellä ei välttämättä ole MITÄÄN sairaslomaetuuksia.

Ilmeisesti olet lähihoitaja ja suuntautunut ??? johonkin. Mikset siis tee muuta jos lastentarhapuolella mättää. Jos sinne kuitenkin haluat ja vielä vakkariksi niin minäkin suosittelen sinua tekemään opiskelut pois alta. Aina ei ole oikotietä onneen vaikka kuinka haluaisit.

Työvuoroista kannattaa pitää kiinni ja uskon että Seuressakaan ei hyväksytä niiden yksipuolista muuttamista.

Tsemppiä!

Vierailija
26/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 16.10.2011 12:00 (1/1)

Esim sairastamisesta sakotetaan niin että alle 2-vkon työsuhteessa (99% Seuren keikoista on alle sen ajan) ei ole oikeutta sairastaa 100% palkalla vaan vain 50% ja senkin saa vain jos on aloittanut kys keikkapaikassa eli sinne on aamulla mentävä vaikka kuumeessa ja lähdettävä sitten pois jos haluaa edes sen 50% palkan saada kys päivältä.

Lisäksi alle 2-vkon keikoissa ei ole oikeutta hoitaa alle 10v lasta päivääkään palkallisesti kotona jos lapsi sairas vaan se on heti ekakin päivä jo palkatonta.

nostavat esille mm tuon epäkohdan miten alle 2vkon keikoissa sorsitaan lapsiperheellisiä, koska tosiaan suurin osa keikoista on 1-3vrk mittaisia=jos on lapsi ja lapsi sairas niin käytännössä et koskaan hoida häntä palkallisesti yhtäkään päivää vaikka laki ja kvtes niin sanoo, jos siis Seurelle teet keikkaa.

Päivän keikalta voisi olla pois sairaana tai sairasta lasta hoitamassa käymättä edes työpaikalla, ja silti saisi täyden palkan. :D

Vierailija
27/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei edes kysytä sopiiko vuorojen vaihdot, tulee tosiaan vaikutelma ettei keikkatyöläisen omalla elämällä ole väliä.

Vierailija
28/30 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta muuhun kantaa sanoisin että opintojen suhteenhan asiasi ovat ihan hyvin: sinun on mahdollista opiskella ansiosidonnaisella eivätkä opinnotkaan hirvittävän kauaa kestä. Itse haaveilen alanvaihdosta (opinnot kestäisivät 5 vuotta), mutta minulla ei ole opintotukikuukausia kuin muutama jäljellä, aikuisopintotukeen en ole oikeutettu eikä työkkäri tue opintojani koska kyseessä olisi toinen yliopistotutkintoni.

Vierailija
29/30 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli..

avaa suusi. kun sinulle sanotaan, että tuutkin loppuviikon iltaan, vastaat, että on sovittu aamuista ja sinulle ei sovi illat. piste.

kun sinulle ollaan töykeitä keikkapaikalla, hymyile ja rauhallisessa tilanteessa ilman lapsia kysy vakkarilta, että mikä hätänä. olet sijainen, yrität päästä rytmiin mukaan ja auttaa vajaalla käyvää työporukkaa. jos olet sairas. heikottaa. huono olla. jää himaan. sit vedätte makaroonia loppukuun, mutta sinä, muu henkilöstö, ukkosi ja lapsesi, kaikki, kärsivät väsyneestä, kiukkusesta, rutisevasta akasta. se ei ole kenenkään etu. jo parin päivän levon jälkeen riittää uutta puhtia. ja jos tämäkään vastaus ei sinua miellytä tai auta, niin kannattaa miettiä alanvaihtoa, oikeasti. miksi kiusaat ittees ja muita kärsimällä hommissa mistä et oikeasti tykkää?

Vierailija
30/30 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako aloitusta???

Vierailija - 20.10.11 08:49 (ID 13602329)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän