Kuivunut tomaattikastike paidalla. Lähteekö millään?
Valkoisen paidan rintamuksissa on tomaattista jauhelihakastiketta. Saako sen paidasta millään? Paita on jo pety pariin kertaan ja yritetty joitain tahranpoistoaineita.
Kommentit (7)
Tahran altapäin, laita siihen nestemäistä pyykinpesuainetta, anna vaikuttaa 10 min, huuhtele.
Lorauta päälle etikkaa.
Anna vaikuttaa minuutti,
Huuhtele.
Toista tuota niinkauan kuin jaksat.Sitten laitat sitä, (nimenomaan sellaista jolla tomaattisosetahrat lähtee, niitä kun on erilaisia), tahranpoistoainetta, annat vaikuttaa.Sitten koneeseen.
Sitten jos vielä on tahra jäljellä, käsittele taas sillä nestem. pyykinpesuaineella ja upota lämpimään veteen n. 30 min.
Sitten koneeseen sellaisen valkaisuaineen kanssa, kun ko. kaggas kestää.
Kuulostaa sen verran kovalta hommalta :)
Vanish on ihmeaine, sillä lähtee pahimmat punaviinitahratkin!!
Sun tahra on jo pinttynyt, joten laita lavuaariin likoamaan, huljuttele välillä, ei tarvi yhtään hinkata :) Pese koneessa. Voit koneeseenkin laittaa pesujauheen mukana hieman Vanishia. Takaan, että lähtee!
Eikö sitä Vanishia ole monenlaisissa purkeissa. Mikä on paras?
Tuo spagettikastike on kyllä vihonviimeinen ruoka lasten syödä vaaleissa vaatteissa!
Sappisaippuaa kannattaa kokeilla. Itse olen saanut sillä kaikki vaikeat ja vanhat tahrat pois, jotka ei muuten ole lähteneet.
Mä en tiedä muuta kuin jauhemaisen Vanishin. Oon kokeillut vain sitä pinkkiä jauhepurkkia ja oon niin MegaTyytyväinen, ettei ole ollut tarvetta kokeilla muuta! :)
Yks meidän vieras kokeili kerran, miltä näyttää punaviini valkoista sohvatyynyä vasten.. :o Ei miltään Vanish-pesun jälkeen, myös valkoisesta pöytäliinasta tuli jälleen valkoinen.
Ystävättäreni oli heittämässä roskiin kaksi lempivaatettaan, oli kokeilllut kaikki mahdolliset tahranpoistoaineet ja hinkuttanut toista tahran kohdasta, toinen vaate oli mokkanahkaa tai jotain säämiskää. Otin ne meille Vanish-hoitoon. Ystävättäreni ei ollut uskoa silmiään! Hän ei edes löytänyt enää kohtaa, missä tahrat olivat sijainneet :)
Varoituksen sana kuitenkin: huomasin yhden oranssin painatuksen valkoisessa T-paidassa haalistuneen Vanishin voimasta. Muissa värillisissä vaatteissa en ole tätä havainnut. Mutta tästä syystä en ole kokeillut sitä valkoisessa purkissa myytävää Vanishia, pinkkipurkki on mielestäni tarpeeksi tehokas myös valkoisille! :) Laitan silloin tällöin lusikallisen tavallisen pesujauheen sekaan koneessa.
Voin suositella! :)
laita tahranpoistoainetta, pese ja vie aurinkoisella kelillä ulos kuivumaan. Tuolla konstilla olen saanut aina tomaatti, porkkana ym. tahrat helposti pois.
Tahran altapäin, laita siihen nestemäistä pyykinpesuainetta, anna vaikuttaa 10 min, huuhtele.
Lorauta päälle etikkaa.
Anna vaikuttaa minuutti,
Huuhtele.
Toista tuota niinkauan kuin jaksat.Sitten laitat sitä, (nimenomaan sellaista jolla tomaattisosetahrat lähtee, niitä kun on erilaisia), tahranpoistoainetta, annat vaikuttaa.Sitten koneeseen.
Sitten jos vielä on tahra jäljellä, käsittele taas sillä nestem. pyykinpesuaineella ja upota lämpimään veteen n. 30 min.
Sitten koneeseen sellaisen valkaisuaineen kanssa, kun ko. kaggas kestää.