Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on varaa kalliisiin asuntoihin? Me asumme 30 000 euron talossa.

Vierailija
18.10.2011 |

Asutaan mieheni kanssa ihan onnellisina vanhassa ok-talossa maalla.

Talo on vanha, mutta kodikas, oma rakas kotimme :)

Nettotulot meillä on jotain 3300 euron luokkaa kuussa, eikä meillä ikinä olisi varaa ostaa yli 80-90 000 euron asuntoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tietysti on, voi asua vuokralla (mutta käsittääkseni sekään ei ole ilmaista).

Me venytettiin laina-aikaa (n. 20 v), jotta saatiin järkevä kuukausierä.

t. asuntolainaa 280 000 €

Vierailija
2/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vaihtoehtoa. Nettotulot n. 3500e/kk. Asutaan asumisoikeusrivarissa 4h+k ja maksetaan tästä 900e/kk. Vuokra-asuntoja ei tällä alueella ole, eikä vuokrat muutenkaan ole tän halvempia.

Samankokoisesta omistusasunnosta (rivari) joutuisi maksamaan n. 250 000e. Eli omistusasuntoon meillä ei ole mahdollisuutta. Asumiskuntoisia ok-taloja ei saa alle 300 000.

Molemmilla on vakituiset työpaikat tässä kaupungissa, eikä asuntojen hinnat 50km säteellä ole mitenkään merkittävästi halvempia. Ja sitten pitäisi taas olla kaksi autoa, joten lopputulos olisi sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen te hassaatte kaikki rahanne?? Meillä lainaa n. 100000 euroa, nettotulot 2500 euron paikkeilla ja useampi satku jää säästöön joka kuukausi.

Vierailija
4/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempani asuvat 100 000 MARKAN talossa.

Vierailija
5/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempani asuvat 100 000 MARKAN talossa.

Vierailija
6/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksinhuoltaja ilman elareita, maksan tonnin kuussa asumisesta, lainaa 130 tonnia.

Vierailija
7/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte varmaan paljon tasokkaammin (en tarkoita mukavuuksia) kuin moni kerrostaloasuja (ja rivi-) 100 - 200 000 € asunnossa... Elämä on kummallista

Vierailija
8/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan vähän eri hintaluokista. Me asutaan 300 000 euron rivarissa ja tässä ei ole mitään ökyä.

Vierailija
9/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankimme noin 32000 eurolla talon aikoinaan ja nyt sen arvo on noin 80000 €.

En muuttaisi mistään hinnasta johonkin kerrostaloon Helsinkiin ja maksaisi satojatuhansia euroja jostain muiden asuntojen kolinoista ja möykkäämisestä ja autojen ainaisesta melusta ja juoppojen oksennuksista vaan haluan asua siististi maalla kauniissa omakotitalossa.

Vierailija
10/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan vähän eri hintaluokista. Me asutaan 300 000 euron rivarissa ja tässä ei ole mitään ökyä.

että asutte pääkaupunkiseudulla?

miksi haluat jonottaa kehä ykkösellä työhön mentäessä ja sieltä poislähtiessä?

Vierailija
11/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska täällä on meidän työpaikat. Enkä todellakaan jonottele kehällä enkä motarilla. Työmatka 2 km ja miehellä 3 km :)

Siitä tietysti saa hiukan maksaa...

että asutte pääkaupunkiseudulla? miksi haluat jonottaa kehä ykkösellä työhön mentäessä ja sieltä poislähtiessä?

Vierailija
12/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulla asuvat eivät käytä kehä ykköstä. Minä kuljen junalla, a 20 minuuttia. Ja sille kaupunkia kauhistelevalle: Minulla on parin minuutin kävelymatkan päässä viljapeltoa ja perinnemaisemaa ja parinkymmenen minuutin junamatkan päässä kaupunki kaikkine huvituksineen. Ja sellainen sijainti valitettavasti maksaa, vaikka alueemme ei ole lähelläkään kalleimmasta päästä. Töitä on kaupungissa enemmän ja muutenkin minä pidän kaupunkielämästä.

Vierailija
13/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olette niin tyhmiä,

että asutte pääkaupunkiseudulla?

miksi haluat jonottaa kehä ykkösellä työhön mentäessä ja sieltä poislähtiessä?

Täällä voi sentään valita, mitä työtä tekee eikä tarvitse kolmivuorossa tehtaalla olla.

Vierailija
14/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulla asuvat eivät käytä kehä ykköstä. Minä kuljen junalla, a 20 minuuttia. Ja sille kaupunkia kauhistelevalle: Minulla on parin minuutin kävelymatkan päässä viljapeltoa ja perinnemaisemaa ja parinkymmenen minuutin junamatkan päässä kaupunki kaikkine huvituksineen. Ja sellainen sijainti valitettavasti maksaa, vaikka alueemme ei ole lähelläkään kalleimmasta päästä. Töitä on kaupungissa enemmän ja muutenkin minä pidän kaupunkielämästä.

eli joka viikonloppu oksentelemassa ja paskomassa housuihin.

miksi ihmisten pitää olla tyhmiä?

Vierailija
15/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltaisten ihmisten kannattaakin pysyä siellä maalla. Luulen, että sanat kulttuuri tai ravintolassa syöminen eivät oikein aukenisi sulle, vaikka rautalangasta vääntäisin. Joten nauti sinä edullisesta elämästäsi Juupajoella ja minä maksan kiltisti vähän enemmän asumisestani täällä pääkaupunkiseudulla, koska satun pitämään siitä :-)ja minulla on siihen varaa. Ja hups, jää vielä rahaa kaikkeen ylimääräiseen kivaankin.

Vierailija
16/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankimme noin 32000 eurolla talon aikoinaan ja nyt sen arvo on noin 80000 €.

En muuttaisi mistään hinnasta johonkin kerrostaloon Helsinkiin ja maksaisi satojatuhansia euroja jostain muiden asuntojen kolinoista ja möykkäämisestä ja autojen ainaisesta melusta ja juoppojen oksennuksista vaan haluan asua siististi maalla kauniissa omakotitalossa.

Mitä sinäkin Helsingissä asumisesta tiedät? Asuimme kolmessa eri kaupunginosassa kerrostalossa ennen talon ostoa eikä möykkää kuulunut juuri ollenkaan saati juoppojen oksentelua! En myöskään allekirjoita jonottelusta kehällä, vaikka autolla jonkin verran kuljenkin.

Olen maalla asunut 20 vuotta enkä takaisin muuttaisi! "Lähikaupat" ja palvelut 20-50 km:n päässä, työpaikat yhtä kaukana, toinen auto välttämättömyys...

Vierailija
17/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen te hassaatte kaikki rahanne?? Meillä lainaa n. 100000 euroa, nettotulot 2500 euron paikkeilla ja useampi satku jää säästöön joka kuukausi.

tällä hetkellä rahaa on laitettu säästöön noin 40 000 €. Talon remonttiin on mennyt 10 000 euroa tähän mennessä, ja tulossa on perusteellinen kylpyhuoneremontti + lämmitysjärjestelmän muuttaminen maalämpöön, mihin tarvitaan rahaa yhteensä noin 25-30 000.

Rahatilanne ei kuitenkaan aina ole ollut tämä, on ollut työttömyyttä, ja tulotaso oli silloin pienempi.

Ap

Vierailija
18/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla maalaisten huvituksia tuollaiset housuun paskomiset... :D :D

Kyllä maalaista vituttaa, kun täällä kaupungissa perheemme nettotulot ovat melkein 2000 euroa enemmän kuin maalla. On kuule varaa maksaa!

Vierailija
19/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvituksineen???

Teillä siellä maalla on vähän erikoinen käsitys huvituksista

Vierailija
20/25 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan mieheni kanssa ihan onnellisina vanhassa ok-talossa maalla.

Talo on vanha, mutta kodikas, oma rakas kotimme :)

Nettotulot meillä on jotain 3300 euron luokkaa kuussa, eikä meillä ikinä olisi varaa ostaa yli 80-90 000 euron asuntoa.

kyllä varmasti olis varaa, jos haluaisi, kalliimpaankin kotiin.

Me nimittäin maksoimme oman kotimme (hinta nykyrahassa n. 60 000 €) 2700 nettotuloilla (sis.lapsilisät) ja selvisimme kaikki kuusi hengissäkin tuosta ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan