Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtä työpaikoista ei näy eläkeotteessa - onko veronkierrosta kyse?(ov)

Vierailija
18.10.2011 |

Olin muutama vuosi sitten eräässä myyntityössä, jota ei näy yksityisten alojen eläkeotteessa, joka tuli taannoin kotiin. Onko työnantaja siis jättänyt eläkemaksut maksamatta, ja siis luultavasti myös verot?

Mitä hänelle tapahtuisi, jos vinkkaisin verotoimistoon henkilöstä? Epäilen varsin laajamittaista harmaata taloutta, jota itse vastustan.

(Off topickina kyse on ihan suomalaisesta "yrittäjästä".. Joku kuitenkin kysyy, että oliko turkkilainen pizzeria.)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkevakuutusyhtiösi selvittää sen sun puolesta.Eli soitto sinne.

Vierailija
2/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liitä mielellään mukaan jotain todisteita työsuhteesta, työtodistus ja jos yli 7 v vanha tyäösuhde niin pitää olla myös palkanmaksusta todiste että selvitetään. Kohdista korjauspyyntö siihen eläkeyhtiöön joka on lähettänyt sinulle otteen. Jos eläkeyhtiössä todetaan, että puuttuu tosiaan rekisteristä vaikka siellä kuuluisi olla, niin se rekisteröidään ja sinulle kertyy siitä eläke, ja työnantajalta peritään (tai ainakin yritetään periä) maksamatta jääneet eläkemaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liitä mielellään mukaan jotain todisteita työsuhteesta, työtodistus ja jos yli 7 v vanha tyäösuhde niin pitää olla myös palkanmaksusta todiste että selvitetään. Kohdista korjauspyyntö siihen eläkeyhtiöön joka on lähettänyt sinulle otteen. Jos eläkeyhtiössä todetaan, että puuttuu tosiaan rekisteristä vaikka siellä kuuluisi olla, niin se rekisteröidään ja sinulle kertyy siitä eläke, ja työnantajalta peritään (tai ainakin yritetään periä) maksamatta jääneet eläkemaksut.

Vierailija
4/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu minkä ikäsenä oot siellä ollu.. mikäs se ikäraja olikaan millon vasta alkaa kertymään ne eläkkeet..?

mullakaa ei siis näy sellasia missä työssä oon ollu esim 19v..

Vierailija
5/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut aikoinaan yhtään palkkanauhaakaan, vaikka pyysin. Työsuhde oli lyhyt eli eipä tällä eläkkeen kannalta ole juuri merkitystä, koska summa olisi ollut pieni. On kuitenkin ikävää, että joku kehtaa kusettaa tuolla lailla, nuorta ja naiivia. :)

Vierailija
6/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu minkä ikäsenä oot siellä ollu.. mikäs se ikäraja olikaan millon vasta alkaa kertymään ne eläkkeet..? mullakaa ei siis näy sellasia missä työssä oon ollu esim 19v..

näkyy tätäkin aiempia työsuhteita. Muistaakseni jopa sellaisia, joista ei ole vielä kertynyt eläkettä iän vuoksi. Hmm..

Vierailija
7/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu minkä ikäsenä oot siellä ollu.. mikäs se ikäraja olikaan millon vasta alkaa kertymään ne eläkkeet..? mullakaa ei siis näy sellasia missä työssä oon ollu esim 19v..

näkyy tätäkin aiempia työsuhteita. Muistaakseni jopa sellaisia, joista ei ole vielä kertynyt eläkettä iän vuoksi. Hmm..

Eli riippuu eläkkeensaajan iästäkin tässä vaiheessa, onko ekoista työsuhteista kertynyt eläkettä vai ei.

Vierailija
8/8 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näy kaikki, mun tuöeläketiedot löytyy eri yhtiöistä. vain osa näkyy kotiin tulevassa paperissa. kaikista silti kerääntynyt periaatteessa eläkettä.