Siis mäkin haluun kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa!
Meillä ei ole isovanhempia eikä edes sisaruksia.... Paikkakunnalla ei ole yhtään MLL:n hoitajaa. Olen yrittänyt verkottua muiden äitien kanssa, mutta täkäläisillä on niitä lapsia omastakin takaa joten eipä sitä kukaan lähde enää meidän lapsia illalla vahtimaan. Lisäksi meillä on erityislapsi. Valitettavasti meillä ei myöskään ole lapsettomia ystäviä tällä uudella asuinpaikkakunnalla.
Olisi kyllä kiva päästä illalla syömään miehen kanssa ekaa kertaa kaksistaan yli seitsemään vuoteen. En ole hirveästi kärsinyt tilanteesta kyllä nytkään, perhe on oikein jees juttu, mutta kun kaikki täällä valittaa aiheesta niin joo, nyt mäkin haluun!
Kommentit (7)
mainita, että en saanut neuvolastakaan apua (koska meillä on erityislapsi) paitsi kolme vuotta sitten 2h lastenvahtiapua virka-aikana kun jouduin kiireellisesti vertavuotavana lääkäriin ja mies oli työmatkalla. Emme kuulu kirkkoon, meillä ei ole kummeja:( Meidän ainoat serkutkin asuu ulkomailla....
Toi nelonen vois ehkä tärpätä, jos löytyisi joku täysi-ikäinen hoitaja joka saa hoitaa erityislastakin.
Mutta oikeesti, en osaa olla kauhean epätoivoinen, pitää jaksaa elää positiivisesti. Nimittäin muutenhan sitä ei sitten jaksa. Piste.
ap
mä olen aina ymmärtänyt että he tulevat hoidettavien lasten kotiin.
hoitajan voi tilata sinne hotellihuoneeseen! (eli ikäänkuin "kotiin")
vai tarkoitetaanko tässä sitä, että pitää jaksaa istua ravintolassa koko ilta miehen kanssa. Ei kovin kahdenkeskistä minusta.
Me muutettiin puoleksi vuodeksi miehen työn takia pienelle paikkakunnalle josta en tuntenut ketään.
Ensimmäisen kahden viikon aikana kyhäsin kauppojen seinille ilmoituksen jossa haettiin lapsenvahtia ja pyysin vapaamuotoisen esittelyn hakijasta kuvan kera. Minulle vastasi 30 tyttöä ja poikaa (17-25 vuotiaita)
Palkkasin heistä kaksi. Vielä tänä päivänäkin lähettävät terveisiä lapsille facebookissa ja postikortein.
Ihan tiedoksi vaan että ei se lapsenvahti teidän oven taakse tule apuaan tyrkyttämään.
http://www.mummit.fi/
Googlatkaa lastenhoito! SPR:lta voi kysyä onko ketään joka voisi auttaa.
Mulla on kaikki turvaverkot, mutta jos mä olisin tossa tilanteessa mä toimisin näin:
1. iloinen ilmoitus seurakunnan seinälle, että tarvitaan lastenvahtia
2. palkkaatte muutaman lukiolaisen
3. maksatte lapsien kummeille matkan teille ja vaikka liput kylpylään kiitokseksi
4. matkustatte hotellilomalle johonkin kaupunkiin jossa on MLL-hoitajia
5. kirjoitat tästä sellaiselle palstalle, josta voi löytyä ystävä, joka jossain vaiheessa kiinnostuu, vähän niinkuin kaverinhaku ilmoitus
6. anot neuvolasta lastenhoitoa
7. anot seurakunnan diakonilta lastenhoitoa
8. hankitte tukiperheen
9. serkut, kummit, soitatte kaikki läpi!
10. Mä en kestäis, eikä mun avioliittokaan kestänyt.