Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako tämä äiti edes hävetä?

Vierailija
18.10.2011 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/opettaja-tarttui-oppilasta-ranteesta-…

taas yksi fiksu vanhempi laittaa tuulemaan. Onhan se tietysti kauheaa jos mamman mussukka joutuu koulussa noudattamaan sääntöjä.

Siis ihan oikeasti, millainen äiti on sitä mieltä, että lapsi kaipaa nyt oikeutta kun tämä käyttäytyy huonosti, ei noudata sääntöjä eikä usko opettajaa? Sen sijaan, että äiti katsoisi peiliin, yrittäisi kasvattaa lastaan niin vika onkin muissa. Ja sitten ihmetellään kun nämä mussukat eivät myöhemmin pärjää tässä yhteiskunnassa.

Opettaja ei luonnollisesti toiminut täysin oikein, mutta haloo, tuomio lievästä pahoinpitelystä?? Ja kun vielä tietää, kuinka paljon teinit osaavat filmata sopivan paikan tullen...

Toivon todella, että tuo äiti tajuaa hävetä ja katsoisi peiliin ja ennen kaikkea alkaisi kasvattamaan lastaan. Omista mokista pitäisi oppia sen sijaan, että aletaan syytellä muita. Onhan se tietysti vaikeaa myöntää, ettei ole oikein osannut kasvattaa lastaan..

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaani juuri eilen laittoin kädet korvilleen, kun toruin häntä huonosta käytöksestä (en nyt muista mistä). Otin häntä kädestä kiinni ja vedin käden pois korvilta ja pyysin kuuntelemaan kun äiti puhuu. Pitäisikö ilmoittautua välittömästi poliisille?

Vierailija
22/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvi open sille sitä opettaa ; ) Pyydät vaan kauniisti anteeksi lapselta pahoinpitelyäsi ja kerrot kuinka olet niin pahoillasi kun noin häntä kohtelit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan äidin käytöksestä. Minkälainen äiti vie asian tuossa tilanteessa oikeuteen? Miten ihmeessä äidille tulee mieleen ensisijaisesti lähteä hakemaan rangaistusta opelle ja näin osoittaa, että kuinka väärin opettaja teki sen sijaan, että hän kenties keskittyisi lapseensa ja tämän ongelmiin?

Vierailija
24/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa teillä täydellinen usko opettajiin ja heidän oikeamielisyyteensä. Mistä tiedätte mitä tässä on taustalla? Ei tämän uutisen perusteella tiedä tarkalleen mitä on tapahtunut, mutta eipä tuo tytönkään häiriköinti nyt niin kauhealta kuulosta, ei tehnyt sääntöjen mukaan ja laittoi sormet korvaan. Minä ainakin muistan kouluajoiltani myös opettajien tekemää henkistä ja hieman fyysistäkin väkivaltaa, jotkut oppilaat olivat aika heikoilla, olisipa heilläkin olleet vanhemmat oikeuksia puolustamassa. Opettajissakin on mätiä munia.

Vierailija
25/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainkäyttäjät voisivat joskus käydä tutustumassa yläkoulun arkeen. Siellä ovat paikalla kaikki tulevat varkaat, tappajat ja raiskaajat. Miettikääpäs sitä. Ehkä joskus olisi hyvä pysäyttää nuori, ottaa sormet pois korvilta ja miettiä mihin suuntaan ollaan menossa. Kohta opettajalla ei ole muuta keinoa kuin soittaa poliisi paikalle.

Ruotsissahan on kuulemma tänä päivänä se tilanne, että opettaja soittaa poliisin kouluun paikalle lähes päivittäin. Mutta halutaanko Suomessa mennä tähän samaan suuntaan?

Vierailija
26/52 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakkoja opelle, joka kasvattaa teiniä... mahtaa neitokainen olla oppivainen jatkossa, äidin luvalla saa istua sormet korvissa tunneilla. moido.

Vierailija
27/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä otan mun lapsia ranteista kiinni, niin ei niihin mitään jälkiä jää, joten on se opettaja aika kovaa napannut kiinni jos jäljet on ranteissa.

Tyttö on ollut ärsyttävä, mutta opettajalla ei ole silti mitään oikeutta käydä kiinni kovakouraisesti.

Ja ihan turha tulla kenenkään lässytämään että mun lapset on ilmeisesti samanlaisia kuin tuo tyttö, eivät ole, mun lapset ei häiriköi oppitunneilla.

Vierailija
28/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pahoinpidellä opettajia ihan miten lystää. hoh hoijaa

Vierailija
29/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan äidin käytöksestä. Minkälainen äiti vie asian tuossa tilanteessa oikeuteen? Miten ihmeessä äidille tulee mieleen ensisijaisesti lähteä hakemaan rangaistusta opelle ja näin osoittaa, että kuinka väärin opettaja teki sen sijaan, että hän kenties keskittyisi lapseensa ja tämän ongelmiin?

Ja varmaan sellainen äiti, joka on aikansa yrittänyt sopia asiaa koulun ja opettajan kanssa, mutta koska sieltä ei ole tultu yhtään vastaan, ei ole jäänyt muuta keinoa. Opettajaan ei sattunut, vaikka teinillä oli sormet korvissa. Teiniin sattui, kun opettaja väänsi ranteista.

Koulun on oltava turvallinen kaikille. Jos opettaja saa pahoinpidellä oppilaan, ottavat oppilaat itselleen saman oikeuden.

Vierailija
30/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pahoinpidellä opettajia ihan miten lystää. hoh hoijaa

oppilaat ovat saaneet rangaistuksia ja joutuneet korvaamaan tekosiaan, joten nyt sinulla meni valheen puolelle.

Vierailija
31/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kohtaan koulussa. On olemassa selkeät toimintasäännöt, joita tulisi noudattaa, opettaja ei niin tehnyt. En ota kantaa siihen, oliko tyttö kasvattamaton vai kasvatettu, eikä se kuulu käräjäoikeudenkaan pohdittaviin asioihin. Sen asiana oli katsoa, noudattiko opettaja lakia vai ei. Suuri osa av-mammoja pahoinpitelee lapsiaan, jolloin on luontevaa hyväksyä myös se, että opettaja tekee saman. Harmillisesti eduskunta on toista mieltä.

Yrittää ratkaista tilanne keskustelemalla?

Vaikeaa kun toinen ei kuule.

Yrittää poistaa oppilas luokasta?

Miten teet sen kun toinen ei kuule eikä häneen saa koskea.

Pyytää rehtori paikalla?

Mitä rehtori voi tehdä kun oppilas ei kuule eikä häneen saa koskea?

Soittaa poliisit paikalle?

No, poliisit sentään saavat kantaa häiritsevän oppilaan pois luokasta. Olisiko tämä kuitenkin hieman ylimitoitettu toimenpide tämmöisessä tapauksessa..

Itse en hyväksy ruumiillista kuritusta (=nippailua, tukistamista..) enkä väkivaltaa. Tässä tapauksessa on kuitenkaan näe opettajan toimineen väkivaltaisesti.

Hän on vain ottanut lapsen kädet pois korvilta. Jos lapselle on aiheutunut siitä kipua, johtuu se hänen omasta vastustelustaan.

Vierailija
32/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaa lapsensa puhutteluun ja korjaa lapsen käytöstä. Nythän lapsukainen sai sen viestin, että opettaja toimi väärin ja lapsi sai jopa korvauksia. Väitän, että käden pois ottaminen korvalta ei ole väkivaltaa. Väitän, että nuori osaa filmata ja nostaa metelin "toi sattui, näittekste?" ja lisää filmausta. Enpä pitäisi mahdottomana sitäkään, että teini hieman hieroo rannetta ennen kuin menee näyttämään sitä terveydenhoitajalle. Se, että käräjäoikeus tekee jonkun päätöksen ei aina tarkoita sitä, että päätös olisi oikea. Miettikääpä hetkinen: teininne tulee kotiin, kertoo open ottaneen häntä ranteesta kiinni niin että sattuu. Kun kysytte, miksi näin tapahtui, teininne kertoo, ettei tehnyt tehnyt tunnilla harjoitusta ja kun ope sanoi asiasta niin teini laittoi kädet korville, siksi ope otti ranteesta kiinni. Mitä tekee vastuuntuntoinen vanhempi? Nostaa syytteen pahoinpitelystä vai ottaa kunnon kasvatuskeskustelun teinin kanssa? Vastuuntuntoista vanhemmuutta on se, että kasvattaa lapsensa pärjäämään tässä elämässä. Tässä elämässä ei pärjää jos ei osaa ottaa huomioon muita, noudattaa edes jotenkin sääntöjä,tässä elämässä ei myöskään pärjää jos elää jatkuvasti "minäminä"-maassa. ja p.s. en ole koskaan pahoinpidellyt (tähän lasken sellaiset toimet, jotka lain mukaan ovat pahoinpitelyä) lapsiani.

Niin se vaan menee! Ainoa tilanne, jossa lapseen saa koskea on se, jossa estää väkivaltatilanteen tai poistaa oppilaan luokasta. Ei sillä ole merkitystä, onko se käsi korvassa vai suussa, siihen ei kosketa. Voi tuntua väärältä, mutta niin se vain menee. Käräjäoikeus ei voi ottaa kantaa siihen, provosoiko uhri tms. koska sitä ei tarkastella vaan ainoastaan opettajan tekoa. SDP ei ole halunnut perusopetuslakiin opettajille mitään oikeuksia, joten kannattaa kysyä sieltä, miksi oppilaita ei saa laittaa kuriin.

Suomessa opettajilta viety kaikki aukotriteetti.

Opetteja ei tietenkään sa apahoinpidellä lasta, mutta tuo on naurettavaa.

Eikö ope sit saa edes kätellä, halata tai laittaa kättä olkapäälle kun juttelee?

Taas voin kerran todeta, onneksi emme asu suomessa. Täällä ei pahoinpidellä palsia, mutta terve järki on sallittua.

Vierailija
33/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajakin oli todistanut että tytöllä oli jälkiä ranteissa. Tuskin oli ihan pieniä jälkiä? Äiti voi tehdä rikosilmoituksen mutta syyttäjä on se joka päättää nostaako syytteen vai ei? Ja tässä tapauksessa nosti, joten eiköhän opettaja ole käyttänyt tarpeettoman kovia keinoja kyseisessä tapauksessa?

Vierailija
34/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaisiin saa koskea, johdattaa olkapäästä ulos, pyyhkiä liat poskelta, ottaa kädestä kiinni, halata tai vaikka syliin (oppilaan myötävaikutuksella luonnollisesti).

t. lain hyvin tunteva ope

Meillä oli yläasteella miespuolinen musiikinope, jonka sylissä näin ainakin yhden tytön sillointällöin istuvan.....vähänkö ällöttävää, siitä opesta pyörikin monelaista juttua oppilaiden keskuudessa. Ymmärrän rttä teini-ikäinen voi ihastua opettajaansa, mutta opettaja EI saa missään tilanteessa käyttäytyä samoin.

Vierailija
35/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ope oli hermostunut ja käyttänyt tarpeetonta voimaa, niin että ranteisiin oli oikeasti tullut jäljet.... Eli siinä tapauksessa ihan oikein että asia tutkitaan ja saa rangaistuksen.

Mutta open puolella olen kyllä siinä mielessä, että teinit osaavat todellakin olla hankalia, ja opella pitäis olla keinot, joilla tuollaiset ongelmat hoidetaan, ilman että hermot menevät noin totaalisesti. Uusille opettjille pitää kertoa ne keinot joita käytetään, en tiedä mitä ne nykyään ovat, mutta luokasta poistaminen ja rehtorin puhuttelu, ja jos varoituksia tuli enemmän, niin jokin jälki-istunto jossa joutuis siivoamaan koulun vessoja tms vois olla hyvä..

Kyllä muakin hävettäisi jos teini käyttäytyisi noin, haluisin ettänsiitä kerrottaisiin minulle välittömästi, ennenkuin käytös jatkuisi pidempään. Näyttäisin myrskynmerkit kotona, ja teini olis arestissa ilman normiviihdykkeitään.

Vierailija
36/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö teini itse ne mahtavat jäljet ranteisiinsa vai ope? Miettikääs itse ja kokeilkaa rannettanne kuinka paljon pitää puristaa et jäljet näkyy esim kaksi minuuttia terkkarille saakka.

Ainakaan mulla äiteellä ei olisi edes voimia saada sellaisia jälkiä -kokeilin:))

Vierailija
37/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan sellainen äiti, joka on aikansa yrittänyt sopia asiaa koulun ja opettajan kanssa, mutta koska sieltä ei ole tultu yhtään vastaan, ei ole jäänyt muuta keinoa. Opettajaan ei sattunut, vaikka teinillä oli sormet korvissa. Teiniin sattui, kun opettaja väänsi ranteista.

Koulun on oltava turvallinen kaikille. Jos opettaja saa pahoinpidellä oppilaan, ottavat oppilaat itselleen saman oikeuden.

kyseinen mamma paikalle! Kasvata sitä lastasi, ettei tartte hypätä oikeudessa alvariinsa!

Minä olen ihan varma, että tämä kakara itse hieroi ranteisiinsa jäljet, vai oliko terkkari kenties sillä tunnilla mukana? Sitten vielä suurenteli asiaa mammalle kotona ja soppa on valmis. Olisi tämäkin äiti vaan iloinen, että JOKU edes yrittää hhänenkin lastaan kasvattaa, kun ei näyt omat taidot riittävän! Kaikki sympatia opelle!

Vierailija
38/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö teini itse ne mahtavat jäljet ranteisiinsa vai ope? Miettikääs itse ja kokeilkaa rannettanne kuinka paljon pitää puristaa et jäljet näkyy esim kaksi minuuttia terkkarille saakka.

Ainakaan mulla äiteellä ei olisi edes voimia saada sellaisia jälkiä -kokeilin:))

Vierailija
39/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samantapainen tilanne meidän lapsen ruotsinopen kanssa. Kävi lapseen käsiksi, aivan mitättömän pienestä asiasta ja ihan aiheetta, jos johonkin olisi pitänyt kiinni tarttua niin siihen joka häiriön aiheutti ei siihen joka sitä kommentoi.

Mulle soitti terveydenhoitaja keskellä päivää ja lapseni oli sen luona itkuisena, jälkiä oli käsivarressa. Sanoi että jos jotain tulee jälkeenpäin niin voin ottaa häneen yhteyttä ja pyysi hakemaan lapsen ja kehoitti menemään lääkäriin jos siltä tuntuu.

Ei käyty lääkärissä. Soitin ruotsinopelle joka jopa myönsi käyttäytyneensä väärin!!

Ihan uskomatonta. Mä tai me annettiin anteeksi, mutta tein selväksi että tapaus ei todellakaan saa toistua.

Ei opettajatkaa mitään puhtaita pulmusia ole aina!

Vierailija
40/52 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaani juuri eilen laittoin kädet korvilleen, kun toruin häntä huonosta käytöksestä (en nyt muista mistä). Otin häntä kädestä kiinni ja vedin käden pois korvilta ja pyysin kuuntelemaan kun äiti puhuu. Pitäisikö ilmoittautua välittömästi poliisille?

Tai jos et mene omin jaloin, niin pyydän poliiseja jäljittämään, mistä koneelta kirjoittamasi viesti on lähetetty!

:D

Siis oikeesti, uskomatonta! Sympatiani ovat täysin opettajan puolella!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi