Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä jumppa hyvä superkömpelölle jumppaajalle?

Vierailija
18.10.2011 |

Olen syntymäkömpelö; sellainen joka törmää seinään kävellessää suoralla käytävällä, jolta tippuu tavaroita helposti kädestä ja joka kaatuu pyörällä heti kun tulee ensimmäiset jäiset liukkaat. Olen aina ollut tällainen.

Pidän liikunnasta, mut olen siinä vaan hirvittävän huono. Junnaan aina alkeiskursseilla, koska en vaan opi; mulla ei jää mitään lihasmuistiin ja yleensä meinaan kaatua vähänkään vaikeimmissa liikkeissä. Kunto sinänsä on hyvä, koska saan paljon arkiliikuntaa, mut tasapaino ja kehon hahmotus on tosi huonoja.

Mikä liikuntalaji mulle kävisi? Sellainen, jossa ei ole parityöskentelyä, jossa sais vaan hien pintaan ja jossa ei ole suurempia kommervenkkejä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä varsinaisesti jumppaa, mutta ryhmäliikuntaa kuitenkin.

Vierailija
2/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä ajo jos sujuu, niin tää on tosi hyvä vaihtoehto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikeaa, mutta liikkeet tehdään tosi hitaasti. Saatat jopa kehittyä kehonhallinnassasi!

Vierailija
4/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä bodypump edellyttää jo kehon hallintaa, esim. olen nähnyt ko. tunnilla aloittelijoita, joiden on vaikea hahmottaa, kuinka askelkyykyn saa suoritettua. Silti - jos aloittaja jaksaa paneutua bodypumpin liikkeiden oikeaan suoritustekniikkaan niin periaatteessa treenaus on selkeää ja yksinkertaista.

Toinen mikä tulee mieleen on keskivartaloa painottava treeni, näitä jumppia on ainakin nimellä core tai vatsa/selkä. Nuo tunnit ovat yleensä yksinkertaisia, tiettyyn kehonosaan kohdistuvia, joissa ei pelata varsinaisesti koreografioilla. Aloittajalle sanoisin, että ei kukaan osaa tai tiedä liikkeitä luonnostaan vaan kaikki joutuvat niitä vähän opiskelemaan, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Ja kehonhallintaa tarvitsee kyllä melkein joka liikunnassa. Kannattaa myös kysyä tunnin pitäjältä neuvoa, miten liikkeet pitää tehdä.

Tuo spinning on kyllä hyvä ehdotus.

Vierailija
5/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates Se on vaikeaa, mutta liikkeet tehdään tosi hitaasti. Saatat jopa kehittyä kehonhallinnassasi!

Ei tarvitse osata askelsarjoja ja liikkeisiin pitää keskittyä sen verran, ettei tarvitse miettiä, tuijottavatko toiset ;)

TOinen laji, jota voisin suositella, on astangajooga. Ihan varmasti kömpelyytesi vähenee, kun aloitat astangan. Sulla voi olla osittain ongelmana tasapainoelimen harjoittamattomuus, ja kaikissa joogalajeissa treenataan tasapainoa. Lisäksi siinä kehonhallinta lisääntyy muutenkin ihan hirvittävän nopeasti.

Vierailija
6/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene Friskis & svettis jumppaan. Siellä ei startissa ole kauhean vaikeita askelsarjoja ja jos ei pysy mukana, se ei haittaa eikä kukaan ihmettele.

Vierailija
7/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi siinä tarttis keskivartalo edes jollain lailla notkua, eli ei ainakaan zumba, mut spinning on hyvä

Vierailija
8/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä suosittelen telinevoimistelua!

Voi aluksi kuulostaa tosi pöhköltä, mutta siellähän sitä koordinaatiota saa parannettua!

Itse olen pitänyt aikuisille ja ikäihmisille telinevoimistelua ja hyvin toimii! pitää vaan hiukan käyttää mielikuvitusta, mutta tulokset ovat sitten aivan mahtavia! Mikään ei voita sitä tunnetta, kun aikuinen joka on koko vuoden trampoliinilla vain uskaltanut hieman niiailla, hyppääkin yhtäkkiä ilmaan!

Vierailija
9/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielellään ensin jotain 10 kerran alkeiskurssia tms. Niissä ohjaaja ehtii opettaa liikkeet kunnolla ja tarkistaa, että kaikki oppii oikein.

Sen jälkeen voikin mennä viikkotunneille, joissa myös selitetään, muttei niin perusteellisesti.

Pilates on todella tehokasta, ja kun liikkeet tehdään hitaasti, voi niihin keskittyä kunnolla. Eikä tarvitse pelätä, että menee toisten tielle tai muuta. Kukaan ei myöskään ehdi katsoa, mitä muut tekee, kuten jossain spinningissä.

Kun ei ole myöskään musiikkia, ei tarvitse liikkeitä tahdittaa musiikkiin.

Vierailija
10/10 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä tosiaan ollut ajatellutkaan, että tällä motorikaalla mihinkään zumbaan tai telinevoimisteluun menisin. :D Antoi aivan uuden näkökulman, että niitäkin voisin kokeilla.

Jooga varmaan ois mun juttu noin kehonhahmotuksen parantamiseksi. Olen harrastanut taijia, mut se on mulle liian vaikeaa - teen vielä sitä yhtä liikettä kun muut on puolessa välissä sarjaa, vaikka sitä on tahkottu miljoona kertaa.

Kiitos kaikille, jotka jaksoitte pohtia tätä mun ongelmaa. Ehkä se tosiaan on toi spinning missä en vammauttaisi itseäni tai muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi