Muita kotiäitejä, joiden on lähdettävä hakemaan töitä/opiskelemaan?
Olen ollut kolme vuotta kotona (kaksi lasta). Jäin äitiyslomalle määräaikaisesta työstä, ja äitiysloman jälkeen työntantaja toteutti laajat irtisanomiset. Sieltä ei siis esikoisen hoitovapaan jälkeen löytynyt töitä, eikä mistään muualtakaan ennen kuin toinen lapsi sitten syntyi. Käyn säännöllisesti oman alani verkostoitumistapaamisissa, ja alani työtillanne on tällä hetkellä erittäin huono. Ei siis ole odotettavissa, että löytäisin oman alani töitä nytkään.
En varmasti ole ainoa, joka on tässä tilanteessa, että edessä on uuden alan opiskelu tai jonkinlaisten hanttihommien etsiminen. Olisi tosi kiva kuulla, minkälaisia suunnitelmia muilla vastaavassa tilanteessa olevilla kotona olevilla äideillä on; meinaatteko opiskella, miten toteuttatte sen jne. Ehkäpä saisin ideoita omankin tulevaisuuden suunnitteluun. :)
Kommentit (4)
hänellä menee opintoihin myös illat.
ap.
Jäin äitiyslomalle kesätyöpaikasta kesken lukion, olen opiskellut lukion loppuun kotona samalla kun olen hoitanut vauvaa, nyt kirjoitin syksyllä YO:ksi ja ilmoitin tyttären tammikuulle päivähoitojonoon ja minun pitäisi alkaa etsiä työpaikkaa kevääksi ja miettiä mitä haluaisin opiskella ensi syksynä. Olen vain jotenkin ihan ulalla, enkä tunne kutsumusta muuta kuin kätilön ammattia kohtaan, mutta mielestäni siitä tienaa liian vähän jotta voisin elää sillä lailla kun haluaisin.
Miehen työajat tällä hetkellä vielä niin typerät kun 11-19 ja tunti menee aina mennen tullen työmatkoihin niin mistä löytäisin 8-4 työpaikan pelkillä ylioppilaan papereilla, jotta lapsen hoitopäivät eivät olisi heti 8 tuntia..
Tykkään olla kaupan kassalla, mutta sekin on vuorotyötä
Moi!
Sama tilanne täällä, kohta 4-vuotta olen ollut kotona. Aikaisempi työ on ollut kausiluonteista ja jäädessäni äitiyslomalle olin työtön.
Parit toisen asteen paperit on kourassa, mutta niiltä aloita ei pätkätöitä kummempaa irtoa ja palkkaus on surkea.
Yritin jo kertaalleen amk:n, mutta en päässyt sisään. Ja nyt hain taas. Jos en pääse tälläkään kertaa sisään niin en tiedä yhtään mitä tekisin..
Stressaava tilanne. opiskeluintoa on enemmän kuin koskaan.
Aika monessa opiskelupaikassa kun on läsnäolopakko ja opiskelu on täysipainoista, kokoaikaista...
Hain opiskelemaan amk:uun ja pääsin sopivasti hakemaani paikkaan, kun kuopus täytti 3 v. Lapset menivät siinä vaiheessa hoitoon ja nyt olen opintojeni loppusuoralla. Töiden etsiminen on alkanut.
Jos aikoo opiskelemaan, niin suosittelen opiskelupaikan hakemista jo etukäteen, sillä eka kerralla ei välttämättä pääse. Jos pääsee, aina voi lykätä aloittamista vanhempainvapaaseen vedoten, mutta kannattaa tarkistaa etukäteen, onko mahdollista.