Millaisessa tilanteessa katkaisisit välit äitiisi?
Kommentit (10)
Tunkisi reviirilleni tai arvostelisi jatkuvasti. Ja tämä olisi siis pitemmän aikaa kestänyt juttu, johon ei tulisi muutosta. Silloin kokisin, että vuorovaikutus enemmän vie voimiani kuin antaa voimia minulle.
Oma äitini ei ole onneksi tällainen mutta yksi sukulaiseni on ollut hankala ja olen joutunut miettimään näitä asioita.
koska väsyin vuodesta toiseen (koko ikäni) kuuntelemaan arvostelua, mitätöintiä yms. Viimeinen pisara oli kun erotessani miehestäni käyttäytyi todella tökerösti ja haukkui kaikki osapuolet tietämättä mistään mitään. Kuulemma tiesi asiani ja tunsi mieheni paremmin kuin minä.
Ei kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, ei pyytele anteeksi sanomisiaan ikinä, uhkailee yksivuotiasta selkäsaunalla, on marttyyrien marttyyri joka on uhrannut koko elämänsä takiani.. yök.
Rauhoitu nyt ja rakenna itsellesi uutta elämää. Yritä karistaa tuo äititaakka harteiltasi sillä häntä sinä et voi muuttaa.
Aikaa myöten voit olla jälleen yhteydessä äitiisi mutta pidä rajat! Siis älä kerro henk,koht asioitasi hänelle.
Terv. anoppi
Minulla on kolem poikaa, ja kun nuorin heistä oli vajaa 2v niin sanoi kun poika oli hänen sylissään että en minä sinua tule tuntemaan kuin noita isovelviäsi, enkä haluakaan tutustua yhtä läheisesti, nuo kaksi vanhempaa poikaa riittävät minulle. Kiitos ja näkemiin. Ja kehtasi sitten isälleni ihmetellä miksi en soittele hänelle enää.
Hän on mt-ongelmainen ja läheisriippuvainen. Ei kykene normaaliin kanssakäymiseen, vaan alkaa vakoilla ja tarkkailla ja määräillä.
Siinä vaiheessa kun tehtaili 40 sekavaa lastensuojeluilmoitusta lapsistamme ja alkoi vakoilla lasten leikkipaikoissa ja tunkea näiden kaverien perheisiin tarkastuskäynneille, minulle riitti tällä erää.
En ole kertonut henk koht asioitani sen jälkeen kun jo teininä tajusin että niitä käytetään vain lyömäaseina minua vastaan tarpeen vaatiessa...mutta sillähän ei ole väliä etten kerro, sitten ne teoriat kehitetään ihan itse. Sairasta.
Vuosien varrella on ollut useammankin kerran muutaman vuoden taukoja missään yhteydenpidossa.. ainoa mitä tosiaan voin tehdä on keskittyä omaan elämääni ja antaa mamman nyt kestää seuraukset sanomisistaan.
Silti tietää niistä muka kaiken eli kehittää päässään asioita. Sekavimmillaan väittää samoja asioita sekä minusta että veljeni vaimosta!
Meillä käydessään penkoi postit, komerot, vaatehuoneet ja kirjoituspöydän laatikot jne. - eikä edes hävennyt kiinnijäämistä.
9
Jos äiti olisi ilkeä, piikittelevä. En halua lähelleni ihmisiä joiden seurasta tuli paha mieli. Alkoholisti isään otin etäisyyttä kun en jaksanut olla hänestä koko ajan huolissaan. Isä oli kyllä hyväntahtoinen, mutta kieltämättä myös rasittava humalassa. Suurin syy oli kuitenkin se että pelkäsin jatkuvasti että hänelle sattuu jotain ja kun en kuitenkaan voinut auttaa piti tehdä jokin ratkaisu.
äitini nussisi mieheni kanssa. (kuten kaverin tilanteessa kävi, hän ei tosin katkaissut välejään äitiinsä.)
Katkaisisin välit myös mieheeni.
mollata miestäni siitä, että viettää lapsen kanssa paljon aikaa, eikä haluaisi päästää vilkasta lasta 7v pitkäksi aikaa (vajaakuntoiselle)mummolle "hoitoon" pitkän matkan päähän.
Kokonaan välejä ei olla katkaistu, mutta viilenneet on paljon ja yhteydenotot vähentyneet.
Äitini ei myöskään itse koskaan soita minulle. On vasta 63v.