Olisitko mieluummin kotiäiti vai juristi?
Vaikkapa seuraavat 20 vuotta? :)
Itse olisin juristi mieluummin.
Kommentit (37)
olisin kyllä mielelläni juristi ja mulla ois kotona toimisto. siis kotiäiti/juristi.
ja vastaan juristi. Mutta ei siksi, että se olisi niin mahtavaa ja hienoa (en todellakaan valehtele tai pengo ihmisten asioita työkseni;)) vaan koska taitojeni ja taipumusteni puolesta sovin paremmin juristiksi kuin kotiäidiksi (kodin hoitaminen vaatii suhteettomia ponnisteluita, mutta ammatin harjoittaminen käy helposti). Lasten takia tietysti olen joutunut jonkun verran olemaan kotiäitinä.
Ja sitä oikein mielelläni. Pitkälti samoista syistä kuin tämä toinenkin juristi-äiti.
Ihana ketju muuten. Hymyilyttää lukea, mitä ihmiset kuvittelevat meidän työksemme tekevän. Yritysjuristin työ ei ihan vastaa näitä kuvauksia...
Ja sitä oikein mielelläni. Pitkälti samoista syistä kuin tämä toinenkin juristi-äiti.Ihana ketju muuten. Hymyilyttää lukea, mitä ihmiset kuvittelevat meidän työksemme tekevän. Yritysjuristin työ ei ihan vastaa näitä kuvauksia...
yritysjuristin työ on?
Juristin työssä vaikka kolme päivää viikossa ja sitten loppuviikko kotona.
Jos vaan olis rahallisesti mahdollista. Mä olen ihan tarpeeks kauan tehny stressaavaa duunia, joten en tosiaan mikskään jurstiksi tahtois.
Haluaisin olla aina ja ikuisesti :) Ei ole parempaa paikkaa kuin koti. En oikeastaan edes halua lähteä kotoa mihinkään muuhun kuin pakollisiin juttuihin. Olen aina halunnut tätä, ja kun se vähän vanhempana sitten tuli toteen, arvostan onneani suuresti!
Ja sitä oikein mielelläni. Pitkälti samoista syistä kuin tämä toinenkin juristi-äiti.Ihana ketju muuten. Hymyilyttää lukea, mitä ihmiset kuvittelevat meidän työksemme tekevän. Yritysjuristin työ ei ihan vastaa näitä kuvauksia...
yritysjuristin työ on?
mm. sopimusten ja erilaisten dokumenttien laadintaa ja tarkastamista, niin sisäisiin kuin ulkoisiin (asiakas/yhteistyökumppani) neuvotteluihin osallistumista, liiketoimintapuolen ihmisten kysymyksiin vastaamista. En ole kokenut tehtävän edellyttävän suuremmin valehtelua tai kieroilua. Se kuulunee myyjien toimenkuvaan :)
Ehdottomasti! Olin sitä 9 vuotta ja mielelläni olisin jatkossakin. Nyt olen töissä enkä tykkää yhtään.
12 vuotta jo ollut ja on ihan mun juttu. en missään nimessä vois olla töissä muulla ku hoiva-alalla jos töihin ois pakko mennä.
Ainakin jonkin aikaa. Ja sitten myöhemmin haluaisin tehdä 3 päivän työviikkoa ja olla lasten kanssa lopun ajan, ja tietenkin kehittää itseäni :)
Nyt kotiäiti hoitovapaalla juristin työstä, ja vastaan juristi tietysti! En ole kylmä enkä kai juuri rajoittunutkaan, mutta pää ei ikuna kestäisi tätä kotiäidin hommaa. Pitää olla jotain ajateltavaa myös.
Olen ollut kovapalkkainen työlle omistautuja viimeiset 20 vuotta. Nyt haluaisin keskittyä kokonaan lapsiin.
Juristi.
Kotiäitiys on osaltani nyt ohi ;)
Kamalaahan tämä sopimusjuridiikka ja sanojen pyörittely on.
Oikaisen muuten yhden käsityksen:
Juristin työ ei kaikissa tapauksissa ole riitelyä tai valehtelua ;D
Juristin työ on aivan kamalaa! Ei tosiaan käy kateeksi heitä.
Sen verran olen haaveeni toteutumisen eteen tehnyt, että hain kahdesti oikeustieteelliseen mutta en päässyt. Kotiäidiksi sitten oikeastaan olen joutunut olosuhteitten pakosta.
tajusin sitten, etten ole ihan niin älykäs. Nyt eläkeikään on sen parikymmentä vuotta, niin mielelläni juristin töitä tekisin, jos huomenna olisinkin yllättäen pätevä niihin hommiin.
Meidän abiturientti on nyt puhunut oikeustieteelliseen hakemisesta ja yritysjuristin töistä, joten oli kiva kuulla siitä.
luulon vielä, juristin ei tartte olla älykäs, tai sanotaan että sieltä valmistuakseen ei tartte olla älykäs. sinnikkyys riittää
Luonnolleni ei sovi elää toisen siivellä.