Olisitko mieluummin kotiäiti vai juristi?
Vaikkapa seuraavat 20 vuotta? :)
Itse olisin juristi mieluummin.
Kommentit (37)
Lapset jo kouluikäisiä. Tarvitsen myös jotain muutakin puuhaa kuin kotona säätämisen.
Kaipaan älyllisiä haasteita ja ruoanlaitto, siivoaminen, leipominen ja vanhempainyhdistyksissä pyöriminen eivät minulle riitä.
.. että ois hauska kuulla myös perusteluja. :)
ap
Olisi typerää olla juristi. Joutuisi valehtelemaan saadakseen rahaa.
.. että ois hauska kuulla myös perusteluja. :)
ap
perheemme on onnellinen näin, ei syytä muuttaa tilannetta.
eivätköhän kotiäidit voita tämänkin äänestyksen ;)
koska pyöritän omaa yritystä kotoa käsin. juristin hommat (toisten elämän penkominen) ei kiinnosta.
Olen ollut lasten kanssa kotona sen verran pitkään, että ensi vuonna mielelläni palaan taas juristin hommiin.
Huomaa muuten, että monella kotiäidillä ei ole hajuakaan juristin duunista. Mun ei ainakaan tarvii työssäni valehdella tai penkoa toisten elämää (ainakin täällä pk-seudulla valtaosa meistä lakimiehistä tekee työkseen ihan jotain muuta kuin setvii rikosjuttuja, avioeroja ja perintöriitoja).
itse asiassa luen juuri avoimessa oikkarin aineita
eli ehdottomasti juristi!!!
olen kyllä ollut jo monta vuotta melkein kotiäitinä, vaikka mulla on korkeakoulututkinto - eli kaikkea aikansa ja tarpeen mukaan
Juristin työ on aivan kamalaa! Ei tosiaan käy kateeksi heitä.
ja varmaan vähintään eläkeikään asti.
Mutta voihan olla sekä että, siis vaikka ensin juristi, sitten kotiäiti, sitten juristi.
on kylmiä ja sosiaalisesti rajoittuneita. Tosin pysyvää kotiäitiyttä mun pää ei kestäisi. Eli valitsisin silti työelämän vaikka juristina.
Ei kroppa kestäisi 20v ajan lapsia lykätä. Nykyiset kun ovat kohta jo kouluiässä ja loppuu mahdollisuus kotiäiteilyyn. Ilman lasten hoitamista kotona olemista kutsutaan lorvimiseksi.
mutta nyt tuntuu, etten haluaisi ikinä mennä töihin. Sopivan perinnön tai lottovoiton turvin siis kotiäiti.
ja vastaan juristi. Mutta ei siksi, että se olisi niin mahtavaa ja hienoa (en todellakaan valehtele tai pengo ihmisten asioita työkseni;)) vaan koska taitojeni ja taipumusteni puolesta sovin paremmin juristiksi kuin kotiäidiksi (kodin hoitaminen vaatii suhteettomia ponnisteluita, mutta ammatin harjoittaminen käy helposti). Lasten takia tietysti olen joutunut jonkun verran olemaan kotiäitinä.
Olilsin mieluummin juristi. Ihailen sitä että joku voi muistaa ja jaksaa lukea tylsiä lakipykäliä. ja sitä että päässyt sisään oikeustieteelliseen.
se on ihailun aihe. en pääsisi koskaan sisään. lääkikseen voisin päästäkin, koska asiat koskettavat minua itseäni, esim. anatomia.
ja olisin mielummin jatkossakin