Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ja kun taivas on niin hieno paikka, niin

Vierailija
18.10.2011 |

miksi uskovat(kaan) eivät yleensä toivo kuolevansa mahdollisimman pian?

Joku logiikassa ontuu.

Tero

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen uskoo isoon mieheen, jonka oikealla polvella istuu miehen poika (joo, istuu polvella, vaikka partakin jo kasvaa), josta risuparta tuomitsee eläviä ja kuolleita. Ja siis muistetaan vielä, että tämä poika on itsekin kuollut, mutta herännyt eloon sillee hienosti.. Niin voitko oikeasti odottaa saavasi tällaiseen uskovalta henkilöltä järkevää vastausta kysymykseesi?

laupeudessaan rakastaa meitä niin paljon, että kutsuu uskovat taivaaseen ja heittää ei-uskovat suoralta kädeltä helvetin lieskoihin. Ja jotta laupeus ja rakkaus tulisi hienosti esille, niin ei riitä ainoastaan helvettiin meno vaan siellä tulee myös iänkaikkisesti kärsiä. Ihanaa laupeaa armollisuutta:D

armo on tarjolla jokaiselle tässä ajassa. Taivaaseen voi päästä vain Jeesuksen verellä puhdistettuna. Se on ihmeellinen armo, sillä ihminen ei tarvitse mitään omia ansioita pelastuakseen. Jumala on kertonut hyvin selkeästi Raamatussa ja sitä sanomaa minäkin tässä sinulle kerron. Olisi surullista ja sydämeni särkyy tietää, että on ihmisiä, jotka eivät halua taivaaseen, eivät halua armoa.

Se on asia, jota en täysin voi käsittää, mutta Jumalan eteen polvistun ja rukoilen: Isä, avaa kaikkien ihmisten sydämet, jottei yksikään joutuisi kadotukseen. Enempää en voi tehdä.

Sen tiedän, että Jumala on oikeudenmukainen ja hän kutsuu jokaista ihmistä elämänsä aikana.

Vierailija
22/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen uskoo isoon mieheen, jonka oikealla polvella istuu miehen poika (joo, istuu polvella, vaikka partakin jo kasvaa), josta risuparta tuomitsee eläviä ja kuolleita. Ja siis muistetaan vielä, että tämä poika on itsekin kuollut, mutta herännyt eloon sillee hienosti.. Niin voitko oikeasti odottaa saavasi tällaiseen uskovalta henkilöltä järkevää vastausta kysymykseesi?

laupeudessaan rakastaa meitä niin paljon, että kutsuu uskovat taivaaseen ja heittää ei-uskovat suoralta kädeltä helvetin lieskoihin. Ja jotta laupeus ja rakkaus tulisi hienosti esille, niin ei riitä ainoastaan helvettiin meno vaan siellä tulee myös iänkaikkisesti kärsiä. Ihanaa laupeaa armollisuutta:D

armo on tarjolla jokaiselle tässä ajassa. Taivaaseen voi päästä vain Jeesuksen verellä puhdistettuna. Se on ihmeellinen armo, sillä ihminen ei tarvitse mitään omia ansioita pelastuakseen. Jumala on kertonut hyvin selkeästi Raamatussa ja sitä sanomaa minäkin tässä sinulle kerron. Olisi surullista ja sydämeni särkyy tietää, että on ihmisiä, jotka eivät halua taivaaseen, eivät halua armoa.

Se on asia, jota en täysin voi käsittää, mutta Jumalan eteen polvistun ja rukoilen: Isä, avaa kaikkien ihmisten sydämet, jottei yksikään joutuisi kadotukseen. Enempää en voi tehdä.

Sen tiedän, että Jumala on oikeudenmukainen ja hän kutsuu jokaista ihmistä elämänsä aikana.

ylivoimaisesti suurin osa maailman ihmisistä ei usko kristittyjen Jumalaan ja Jeesuksen merkitykseen uskovat vain kristityt ja muslimit (joille sekä Muhammed että Jeesus ovat profeettoja).

Minä väitän, että 99% uskovaisista uskoo oletusasetuksena siihen uskontoon, joka on "sattumalta" oman maan/alueen valtauskontona. Se on helpointa niin, eikö vain? Tokihan on uskomattoman hienoa ja onnekasta olla syntynyt luterilaiseen Suomeen, kun "etsiminen on helppoa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kuollaan kun Jumala haluaa ja kutsuu.

Vierailija
24/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aamunaurusita. Tässä kun vetää pikasen yhteenvedon, niin eihän uskovaisten kannata edes tehdä mitään, kun se jumala on kaiken jo valmiiksi määritellyt ja/tai määrittelee. Ja synnitkin saa anteeksi, niin paskaaks tässä :) Elämä risaseksi ja välillä kun vähän muistaa uskoa, niin kyllä se armahdus sieltä tulee. Voi hellanlettas sentään...

25/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että elämä on Jumalan lahja ja ihmisen kuuluu elää, sen mittainen elämä mitä kellekin nyt sitten koituu. Elämä ei saa olla pelkkää välivaihetta kuolemaa odotellessa.

Ja sit mä en usko, että taivas on varsinaisesti "paikka". Vaan, että kun me jokainen tiedetään, millaista räpellystä ja pahaa ja kurjaaKIN tähän elämään liittyy, niin täytyy olla myös jotain oikeassti hyvää. Se oikea hyvä ei mahdollistu tässä nyt. Mutta mitä se taivas sitten on, ei ole ihmisen tiedettävissä eikä määriteltävissä eikä johtopääteltävissä. Ihmisen ajatus ei koskaan riitä siihen, vaan me voimme vain uskoa, emme tiedon tasolla tietää, koska kysymys ei ole tietovarantoinen vaan suunta, johon sydämemme ja toivomme suuntaamme. Kristillinen kirkko opettaa luottamusta Jumalaan. Luottamusta siihen, että hyvällä, rakkaudella ja armolla on se viimeinen sana, eikä pahalla ja tuholla.

Mitäs ajatuksia tämä pohdinnanitu herätti?

diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vierailija
26/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kuitenkin oikealla puolella? :D :D :D

Vierailija
27/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että elämä on Jumalan lahja ja ihmisen kuuluu elää, sen mittainen elämä mitä kellekin nyt sitten koituu. Elämä ei saa olla pelkkää välivaihetta kuolemaa odotellessa. Ja sit mä en usko, että taivas on varsinaisesti "paikka". Vaan, että kun me jokainen tiedetään, millaista räpellystä ja pahaa ja kurjaaKIN tähän elämään liittyy, niin täytyy olla myös jotain oikeassti hyvää. Se oikea hyvä ei mahdollistu tässä nyt. Mutta mitä se taivas sitten on, ei ole ihmisen tiedettävissä eikä määriteltävissä eikä johtopääteltävissä. Ihmisen ajatus ei koskaan riitä siihen, vaan me voimme vain uskoa, emme tiedon tasolla tietää, koska kysymys ei ole tietovarantoinen vaan suunta, johon sydämemme ja toivomme suuntaamme. Kristillinen kirkko opettaa luottamusta Jumalaan. Luottamusta siihen, että hyvällä, rakkaudella ja armolla on se viimeinen sana, eikä pahalla ja tuholla. Mitäs ajatuksia tämä pohdinnanitu herätti? diakoni Meiju Tikkurilan seurakunta

Et oikein ymmärrä, että moni vitsailee tässä ketjussa.. Ei kannata ottaa noin vakavasti sinunkaan näitiä hesusjuttuja..:)

Vierailija
28/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihan väsyn ja tuskastun kun oletettua elämänaikaani on vielä niin paljon jäljellä ja elämä tuntuu vaikealta mutta aika menee kuitenkin hyvin nopeasti, joten kyllä tässä jaksaa odotella.

Vierailija
29/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni tarvitsevat minua nyt, ja heidän tarpeensa menee minun taivaskaipuuni ohi.

Sitä paitsi, enhän minä elämääkään elä niin, että ajattelen vain tavoitetta ja unelmaani. Elämä pitää elää tässä hetkessä.

Vierailija
30/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun on rankkaa joskus niin silloin iskee taivaskaipuu.

Jumala on kuitenkin luonut ihmisiin elämänhalun ja antanut kullekin elämäntehtävän. Jumala ottaa meidät luokseen, jokaisen ajallaan, ellei Jeesus sitä ennen tule takaisin. Minä ainakin kovasti odotan sitä, sillä taivaassa on niin ihanaa, ettemme voi kukaan sitä käsittää.

Mutta voin sanoa olevani ihan rehellisesti onnellinen mun pienen synnytyksessä kuolleen poikani puolesta. Olen varma että hänellä on nyt asiat hyvin, hänen ei tarvinut kärsiä yhtään täällä maailmassa, kukaan ei voi tehdä hänelle pahaa jne. Ja uskon, että kerran vielä kuolemani jälkeen pääsen hänen luokseen. Välillä odotan sitä enemmän ja välillä vähemmän.

Kai sitä kaikilla uskovaisilla jonkinlainen taivaskaipuu on, mutta kun me nyt eletään täällä niin elettävä on. Ja mieluiten onnellisesti ja hyvin. Tämä elämä päättyy aikanaan mutta sitä seuraa ikuisuus Jumalan luona.

Vierailija
31/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijulle.

Koska en usko jumalaan, tai muuhunkaan vastaavaan korkeampaan tahoon, koen että ihmisen elämä ja ajatusmaailma saadaan vanhemmilta. Ja elämä ja kuolema nyt vain liittyy sattumiin ja omiin valintoihin. Sitä en ole ymmärtänyt, että jos se jumala olisi niin autuas ja kaikkitietävä ja hyvä, niin minkä ihmeen takia ihmisistä on tehty niin tolkuttoman tyhmiä. Ihminen on ainoa eläinlaji, joka tappaa ihan vain huvin ja urheilun vuoksi.

Toisaalta jos jumala ei halua, että oikeaus ja tasa-arvo voittaa, niin miksi tässä nyt olisi edes mitään syytä uskoa mihinkään jumalaan, kun kaikkea pahaa ja vääryyttä tapahtuu jatkuvasti? Hyvä ystäväni (5 lapsen isä ja muutenkin ahkera keveri) kuoli matkallaan töihin liikenneonnettomuudessa jossa oli itse syytön osapuoli. Ja sitten kaikki raiskaajat ja muut valopäät saa jatkaa vanhaan malliin. Jos jumala olisi olemassa, niin hänellä olisi kyllä kieroutunut huumorintaju...

Eli siis kun katsoo maailman menoa, niin eipä se vaikuta siihen onko hyvä vai paha ja uskooko johonkin vai ei, niin kyllä ne omat teot ja sitten se kuuluisa sattuma ohjaavat ihmisten liikkeitä tällä pallolla. Että sellasta :)

Vierailija
32/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi uskovat(kaan) eivät yleensä toivo kuolevansa mahdollisimman pian? Joku logiikassa ontuu. Tero

eli taivasta ei ole kuolleita varten.

ihmiseen on luotu halu elää :)

ihminen on luotu elämään maanpäällä, ei taivaissa.

joten siksi eivät ns uskovaisetkaan sinne taivaaseen halaja ; )

ja entäpä kun kristitty kuolee, niin pappi hautajaisissa sanoo, ... tulee viimeisenä päivänä sinut herättämään...

eli mitäpä sieltä haudasta herätetään? kun jos on jo kuollut taivaassa? ; )

vedetään taivaasta takas hautaan, jost jumala sit uudelleen herättään ???

ei siis niin mitään järkeä : )

kuollut on kuollut. viimeisenä päviänän jumala herättä kuolleet, jolloin saa sitten loppulisen tuomionsa, joko lopullisen kuoleman tai ikuisen elämän MAANPÄÄLLÄ PARATIISISSA :)

Vierailija
33/33 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihan väsyn ja tuskastun kun oletettua elämänaikaani on vielä niin paljon jäljellä ja elämä tuntuu vaikealta mutta aika menee kuitenkin hyvin nopeasti, joten kyllä tässä jaksaa odotella.

suurin syy että ne ihmiset jotka ovat minulle olleet rakkaita ovat jo lähes kaikki kuolleita. Mutta aika kuluu tosi nopeasti, se on lohdullista. Vasta äsken olin yläasteella, nyt siitä on jo parikymmentä vuotta.