Synnytys ja Magnesium???
Onko kellään tietoa olisiko magnesiumin käytöllä synnytystä ja supistuksia estäävä vaikutus? Googlasin tiedon ja sain ristiriitaisia tietoja.
Eli meneillään 41+2 ja olen syönyt magnesiumia 35 vkosta lähtien. Välillä kuin olen unohdellut ottaa tabun, olen huomannut selkeitä supistuksia jotka tabun ottamisen jälkeen ja nukkumisen jälkeen ovat hävinneet.
Neuvolatäti ei mitään maininnut, mutta ei varmasti tiedäkään, ja luin että magnesiumia voidaan määrätä ennenaikaisiin supistuksiin????
Tietoa kenelläkään?Kiitollinen olisin...
Kommentit (2)
olen itse vielä aika alussa (rv 14) ja olen syönyt magnesiumia ihan alusta asti. Asun ulkomailla ja täällä se on ilmeisesti tapana. Gyneni kuitenkin sanoi että magnesiumin syönti lopetetaan jossain vaiheessa ennen laskettua aikaa eli ilmeisesti se siis ehkäisee supistuksia. Urheiluajoilta muistelen myös että ne joille tulee helposti lihaskramppeja saivat magnesiumia.
Sen verran osaa kertoa, että mulla oli aikasemmassa raskaudessa ennenaikaisia supistuksia jotka alkoivat viikolla 33 ja olin sairaalassa muutamaankin otteeseen supistusten takia, jonka jälkeen lääkäri kehotti syömään magnesiumia. Sama nyt tässä raskaudessa. Ihan alusta saakka lääkäri on kehottanut syömään tuota magnesiumia ja sanonut , että ehkäisee noita supistuksia. Nyt tosin noita supistuksia on tullut syönnistä huolimatta. Edellisessä raskaudessa supistelut loppuivat magnesiumin syönnin aloittamisen jälkeen.
lilla79 & vimpulat 35+5