Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sopivin ehkäisy yli 40-vuotiaalle?

Vierailija
17.10.2011 |

Olen 40+ yh ja olen nyt löytänyt vihdoin sen uuden rakkauden. Emme halua lapsia. Mutta mikä olisi paras ehkäisykeino? Kortsua ollaan käytetty tähän asti, mutta olisi kiva olla joskus ilmankin. Voiko yli 4-kymppinen käyttää e-pillereitä? Entä miltä tuntuu kierukka?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellä on hormonikierukka, todella tyytyväinen siihen.

Vierailija
2/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio lienee paras, ja miehen sterilisaatio on huomattavasti helpompi kuin naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saako sen halutessa nopeasti pois? Sterilisaatio kuulostaa liian radikaalilta...

Vierailija
4/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syö minipillereitä.

Vierailija
5/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri voi poistaa sen milloin vain.

Vierailija
6/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi huolia eikä murheita enää. Mä tein 36-v enkä ole katunut, tuli ihana huolettomuus!

Vierailija
7/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän siitä, että voin syödä monta kiekkoa putkeen ja tällöin kuukautiset tulee harvoin ja siten myös niiden aiheuttamat vaivat, jos siis niitä on. Hormonikierukkaa on myös hyvä. Itselleni se ei tosin sopinut, mutta todella monille hyvä ehkäisykeino. Kuparikierukkakin varmaan hyvä, mutta mulle aiheutti kauheen runsaat kuukautiset ja kivut niiden myötä. Kierukka ei tunnu miltään. Sen laitto on ehkä hieman epämukavaaa, mutta tapahtuu nopeasti, eikä varsinaisesti satu.

Vierailija
8/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sama juttu. Aluksi käytettiin kondomia, mutta siitä seurasi raskaus. Oikeaoppisessa käytössä se olisi varmaan ollut varmakin, mutta kun oli salaisena toiveena se raskautuminen niin tuli äytettyä vähän huolimattomasti tai "ensin ilman"

Hormonikierukkaa kovasti suosittelevat vaihdevuosia lähestyvälle naiselle, minullekin (44). Olen käyttänyt hormonikierukkaa myös nuorempana, ja se oli minulle sopiva (huoleton ja luotettava) väline. Nyt kun olisi kierukan laittanut, sitä ei olisi tarvinnut vaihtaa enää koskaan, olisi voinut luottaa että kun sen poistaa joskus 50+ -ikäisenä ei enää ehkäisyn tarvetta ole. Kierukan virallinen käyttöaikahan on 5 vuotta mutta ehkäisyteho säilyy todellisuudessa pidempään.

Päädyin kuitenkin sterilisaatioon, koska en halua enää lainkaan hormonivaikutusta ja haluan tietää millaiset vaihdevuodet minä koen ilman mitään ulkopuolisia hormoneja. Ihan uteliaisuudesta, kerranhan sen vain kokee kukin!

Vierailija
9/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi jättää paikoilleen senkin jälkeen kun hormonivaikutus on loppunut ja se hoitaa lopun ehkäisytarpeen erinomaisesti.

Vierailija
10/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle! Kauanko erostasi on kulunut? Missä vaiheessa koit olevasi valmis yrittämään uutta suhdetta?

Itse kipuilen vielä eroa mutta avauksesi antaa uskoa valoisampaan tulevaisuuteen.

Vierailija
11/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rumaa! Seksiä harrastetaan lisääntymistarkoituksessa.

Vierailija
12/12 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi alapään ylimääräiset hajut, haluttomuus, pitkittyneet kuukautiset. Ei ikinä enää!

Nyt mennään kortsulla, kunnes miehelle kutsu vasektomiaan tulee.

t: 42v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi