Suosittele päiväkotia/pph:ta Jyväskylästä!
Mihin olet ollut tyytyväinen ja miksi? Minkä ikäisenä lapsesi meni hoitoon? Mietiskelen tyttärelleni vaihtoehtoja, vuoden päästä olisi hoitopaikka hakusessa. On tuolloin 2,5-vuotias.
Kommentit (3)
Päiväkotiin!! Ei pph!
sillä aloitus on tehty lokakuussa 2011. Mielenkiinnosta silti kyselen: miksei pph?
Terveisin perhepäivähoitaja Helsingistä
Meidän lapset meni päiväkotiin niin et toinen oli vajaa 3v ja nuorempi 1v. Pph.ta en sillon edes ajatellut koska itse olin työskennellyt pp.hoitajana ja tiedän ettei kukaan seuraa mitä päivän aikan tapahtuu ja muutenkin nykyaikana ei helposti luota tuiki tuntemattomaan. Päivän todellisesta sisällöstä ei siis kukaan tiedä mitään. Päiväkoti tuntui sillin turvallisemmalta. Sielä on varmasti terveellinen ruoka, asiallinen viriketoiminta, riittävästi ulkoilua, oppii sos.taitoja ja muuta tärkeää! Ja mikä parasta niin sielä on aina useampi aikuinen paikalla.
Jos mulla olis pelkästään yks lapsi menossa hoitoon, miettisin pph.ta. Pk.ssa isossa lapsilaumassa voi tuntua olo yksinäiseltä ja hukassa olevalta. Pp hoidossa tunnelma on rauhallisempi ja kodinomaisempi mikä on plussaa! Meidän lapsia häiritsee pk.n korkea melutaso ja se tekee hoitopaikkaan menemisestä ankeaa!
Molemmissa on hyvät ja huonot puolet, kannattaa huomioida myös lapsen luonne. Onko helposti sopeutuva vai enempi ujo..
Ei pph!