Yövuorolaisen uniaika? Kauanko nukkuvat?Entä kun lapsi on s?
Montako tuntia nukkuvat päivällä? Entäkun lapsi on sairas ja toinen nukkuu ja töisen pitäisi olla päivätöissä. Saako olla poissa?
Kommentit (5)
Menin nukkumaan klo 9 kun lähti kouluun ja heräsin yhdeltä kun palasi. Koulu oli nurkan takana. Jos oli viikonloppu ja lapset hoidossa, nukuin n. 8-14 ja illalla ehkä uudestaan 1h ennen lähtöä uuteen yövuoroon. yh olin
molemmat yövuorossa niin helpompaa. Lapsi haetaan kotiin neljltä ja viedään takaisin yhdeksäksi.
n. 8 tuntia ja sitten viimeisenä päivänä 4 tuntia, että saa illalla unen päästä taas joskus kiinni.
Teen pelkkää yövuoroa ja vuoroni pituus on 12,15. Mulla on aina lastenhoito ollut järjestyksessä, en jaksaisi tuota työtä jos en saisi nukkua kunnolla. Menossa 13. vuosi.
Minulla rytmi kääntyy vasta kolmannen yön jälkeen. Sitä ennen nukun 3-5h, kroppa ei vaan osaa nukkua pidempään, vaikka väkisin yrittäisi. Sen jälkeen nukun vaikka 10h jos mahdollista, yleensä kuitenkin 8h. Vikan yön jälkeen nukun 3h että saan rytmin käännettyä takaisin.
Nukkuminen vaihtelee aivan kuten unentarve muutenkin. Toiset nukkuvat 5 tuntia, toiset 8. Periaatteessa töistä ei saa olla pois jos lapsi on sairas ja puoliso normaalissa päivätyössä, mutta kyllähän se päivisin nukkuminen pienen lapsen kanssa on aika mahdotonta. Itsekin olen joskus ollut aivan puolikuolleena töissä, kun en ole nukkunut käytännössä yhtään, koska piti hoitaa sairasta lasta.