~¤~ KISSANKULMAN loppuvuosi ~¤~
Kommentit (81)
Nyt se on sitten virallistettu. En jaksanut sitten odottaa sunnuntaihin vaan tein jo testin ja siinä lukee raskaana.
Elikkä meille tulee 5 lapsonen heinäkuussa "15 päivä". Tuntuu kyllä todella epätodelliselta.
Meille ei viidettä pitänyt tulla, mutta minä olen kyllä sikamaisen onnellinen tästä vahingosta.
Tarald: Sinunkin nikki on tuttu. Meillä tosiaan kolmonen on syntynyt lokakuussa 2007 ja sillon kirjoittelin siinä kolmansia odottavien ryhmässä.
Onko täällä imettäviä odottajia tai odottajia jotka ovat lopettaneet imetyksen raskauduttuaan?
Meillä tuo 9kk poika ei ole osannut juoda pullosta ollenkaan ja isännän kanssa eilen päätettiin, että imetys saa nyt loppua. En pojalle tissiä antanut päivällä ollenkaan ja illalla huoli tuttipullon vaikka hieman vastahakoisesti. Yöllä kelpas jo oikein hyvin, mutta voi on se yö imettäminen vaan niin helppoa. En millään meinannu pysyä hereillä. Ja aamuyöstä annoinkin jo tissiä pojalle.
Ei mulla ole edes hajuakaan kuinka imetys lopetetaan kun aikaisemmin se on loppunut itsestään lasten ollessa noin 3kk.
Nyt kävi sinänsä tuuri, että tämä lapsonen päätti saada alkunsa nyt eikä kahden vuoden päästä. Meillä on suurin osa tavaroista tallessa.
Paitsi turvakaukalo, vaatteet ja pinnasänky on vielä luultavasti pojalla käytössä ens kesänä.
Vaunut meillä on ihanan vaaleansiniset ja miehelle ilmoitin, että jos tyttö tulee niin sille sitten pitää hommata city koppa koska mun tyttöä ei lykitä sinisissä kärryissä. Mies itse ei aikoinaan kehannu työntää poikaa sini/punasissa vaunuissa. =)
Amaliajoel: Meillä kanssa pelonsekaisin tuntein vanhempieni suhteen. Äitini taannoin sanoi mulle, että älkää vaan tehkö enempää lapsia kun teillä on jo ihan tarpeeksi niissä kolmessa ja minä siihen, että nyt kyllä äiti yks unohtu kun niitähän jo neljä. Äiti että ainiin no elkää kuitenkaan tehkö enempää. Isännän puolelta jokaisesta ollaan innoissaan, mutta hän onkin suurperheestä jossa kahdet kaksoset.
Taidan pitää mahdollisimman kauan salassa ja odottaa, että tyyliin veljeni möläyttää asian heille niin voivat sitten keskenään jeesustella asiaa eikä tartte sitten minun mieltä pahoittaa.
Laitoin tuonne erikseen tuommoisen keskustelun tyttö vai poika testi jossa on linkki. Herättäiskö se keskustelua täällä?
Itse tein jonkun toisen testin edellisessä raskaudessa ja se taisi pitää paikkaansa, mutta ihan leikkimielellä ja aion tuotakin kokeilla.
Se voi olla, että kun tyttäreni odottaa lasta tuommoiset voi hyvinkin olla yleistyneet ja kehittyneet ja sitten pääsen kertomaan, että kyllähän minäkin silloin 15 vuotta sitten tein jonkun testin.
Mutta tosiaan en kyllä uskalla tuommoisen tulokseen uskoa, mutta utelias kun olen. Maksaa 15e postittetuna suomeen. Edellinen jonka tein oli hankalampi tehdä ja maksoi about 30e.
Täytyy lähteä vaipan vaihtoon.
Sirppana
Tarald: Joo, sun nikkis on mulle tuttu kans eli meän nää nuorimmat on syntyneet 07/07, 08/08 ja 09/09.
Ja taas iski etomiset päälle, ko aamukahvit joi, mutta ko ei voi ilman kahviakaan olla. Toivottavasti jo pian katois nää ällöolot - tänään tasan 12+0 :D
Viime yö meni vähän huonoilla unilla, ko laitettiin tyttöjen huoneeseen kerrossänky, nii mun piti nukkua siellä kaverina. Hyvä sänky muuten, mutta meitä oli välistä kolme samassa petissä. Meillä on toi 4 vee aina kämpiny meän sänkyyn, nii onkin ny opettelu omaan sänkyyn nukahtaminen ja nukkuminen, mutta hyvin meni ainakin eka yö, ko äiti oli kaverina.
Viidettä odottelen syntyväksi huhtikuussa, neljä tyttöstä on entuudestaan ja uusperhekuviot tuovat pöydän ääreen silloin tällöin myös pari isompaa tyttöä lisää :) Tykkään palstailusta mutta SE OIKEA palsta on ollut hakusessa, mun kiihkeä luonteeni ei malta olla kuohumatta kun turhanpäiväsistä valitetaan tai vouhkataan -esim. en pidä erityisen oleellisena alkaa tässä vaiheen raskautta alkaa murehtia sitä, osaako mies ostaa kaalia jääkaappiin jos maidonnousu tuntuu tukalalta ;) Maalla asutaan ja elikoita löytyy pihapiiristä. Niin ja tyttöset ovat syntyneet 12/01, 06/04, 09/07 ja 06/09.
t. tonttis rv jotain, mää muistan noi viikkoni aina hetken neuvolasta paluun jälkeen ja nyt ei oo ollu neuvolaa aikoihin :D
Me tuolla Vauvakuume puolella turistaan Watun kanssa melkeinpä kahdestaan...
mutta pitihän sitä tulla entistä NELIAPILAA onnittelemaan...Eli hurjan paljon onnea plussasta SIRPPANA!! Aivan ihanaa, teille tulee viides vipeltäjä :) Enkeleitä ja pikkuiselle tarrasukkia matkaan mukaan!
Mulla on kp33, ei näy menkkoja eikä toista viivaa. Kroppa ei siis oo oikein kondiksessa, taitaa tuo pco pitää jöötä tuolla alakerrassa...toivottavasti kierto ei nyt veny äärettömän pitkäksi, se on niin turhauttavaa!
Kaikille oikein ihania vointeja!
Tonttis77: tervetuloa mukaan! Aikalailla samanikäisiä lapsia näyttää olevan monella. Meidän lapset ovat syntyneet 12/01, 02/03, 04/07, 10/09, 08/10.
Sirppana: Onnea onnea!
A-J: toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian. Ei ole mukavaa tuo etova olo :(
Meille eilinen äitiyspolikäynti toi huonompia uutisia. Kohdunsuun tilanne on hälyyttävä. Suu on pehmentynyt ja auennut, kanava on lyhentynyt ja suppiloitunut. Supistustenesto lääkitystä lisättiin ja ensimmäisen kortisonipiikin sain eilen kypsyttämään vauvan keuhkoja jos synnytys lähtee käyntiin lähiaikoina. Tänään pitää hakea toinen annos. Viikon päästä on seuraava kontrolli ja jos jotain muutoksia on vielä tapahtunut kohdunsuulla, niin sitten täytyy jatkaa makailua osastolla. Supistuksia tulee kyllä vielä estolääkityksestä huolimatta. Nyt täytyy vaan olla tosi varovainen ja toivoa parasta.
Hyvinä uutisina kerrottakoon, että vauvan painoarvio oli tasan 800g ja sukupuoli pysyi edelleen tyttönä. Siellä se pieni ultrassa venytteli ja valloitti taas kerran sydämeni!
Wattu: oliko teillä kovasti haittaa noin varhaisista keskosviikoista? Ja näkyykö nyt jotain keskosuuteen liittyviä ongelmia? Olen oikeasti kovin huolissani, jos tämä meidän pikkuinen syntyykin jo pian.. Tuntuu, että meidän 31-viikkoisellakin oli kovin rankka alku, teholla hengityskoneessa ja keuhkokuumeessa ja lopuksi vielä klostriittiripulissa. Nyt neljä ja puoli vuotiaana on kuitenkin perusterve, mitä nyt infektioastma välillä pukkaa ja silmissä todettiin vahvaa hajataittoa ja poikalla on silmälasit.
Voi kun pikkuinen ei ihan vielä syntyisi...
Aotearoa ja Siru 26+1
täällähän on tuttuja nimiä :))
Aotearoa, Nani, Sirppana, Äippä, A-J, Wattu.... olikohan muitakin?
Ihanaa kuulla teistä kaikista :)))
Ja että vauvakuumeilua ja odotustakin jo monella vanhalla tutulla, PALJON ONNEA KAIKILLE!!!
Meille ei kyllä enää lapsosia tule, kävin siellä operaatiossakin 3 viikkoa sitten, eli taakse jäänyttä elämää on odotukset ja senlaatuset hommelit :)
Samu on ihana pieni poikanen, vauva vielä, nautin tästä viimisestä vauvasta täysin rinnoin ja kyllä ne vaan liian nopeasti kasvaa :) Samu täyttää 11 kk kohta.
Paljon haleja kaikille, voikaa hyvin!
Rakkaudella mami ja katras
Kivaa, ko tulee uusia tänne - tervetuloa :D
Aamulla nt-ultra ja ihanaa, kaikki oli hyvin. Nt oli 0.4, mutta verikokeen tulokset saa kuulla vasta rakenteessa. Ikinä ei oo tolleen ollut, liekkö joku uus juttu taas?! Toki ilmoittavat, jos jotain häikkää on, mutta ihmetyttää, ko aina ennen on tulokset kuullu tossa nt:ssa. Kyllä muuten kostu silmäkulmat, ko näin pienen siinä ruudulla - vaikka olikin pää alaskäsin ja selkä ruutua vasten suurimman osan ajasta.
Mamiof4: Sie siis oot piuhat katkassu? Oliko paha juttu? Ite meinaan katkasta piuhat tulevaisuudessa ja hyvällä onnella, nii synnytyksen yhteydessä.
Mutta nyt ipanoille ruokaa ja ihanaa tiistaita kaikille (huomaa, että joku on onnellinen)
Voi että! Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä, että saisitte mahollisimman paljon viikkoja kasaan!
Me ollaan oltu hyvin onnekkaita, vaikka Sofia syntyi pikkukeskosena ja 1vrk ikäisenä leikattiin napatyrä, on toipuminen ja kehtitys ollut tasaisen tarmokasta :) Takapakkeja ei tullut ollenkaan vaan eteenpäin mentiin todella tarmokkaasti ja Sofia kotiutuikin 35 viikkoisena vähän yli 2kiloisena.
Kotona meni alkuun todella hyvin, Sofia söi ja nukkui ensimmäisen kuukauden kotona, sitten alkoi vatsavaivat kun lisäraudan määrää nostettiin koko ajan ja sylissä vain oli hyvä olla. RSVirukseen saatiin kolme rokotetta, mutta siitä huolimatta meni kerran niin tukkoon, että oltiin osastolla pari yötä ja sen jälkeen ei pientä nuhaa kummempaa ole ollut, no vauvarokko oli juu kuukausi sitten.
Nykyisessä kehityksessään on jossain kohtaa biologisen iän tasolla, mutta näkyy se keskosuus, mutta ei mitenkään häiritsevästi. On pieni kokoinen ja niiiin ihana kiltti neiti kun vain olla voi :) Kovasti tutkii paikkoja, liikkuu mittarimato tyylillä ja hyvin pääsee, istua ei vielä osaa eikä nouse pystyyn.
Ruokailut, no niissä on eniten ollut takkua, mennyt kauan että oppi syömään lusikkaruokia ja nyt haasteena on kököt, hiukan on refluksia mutta ei se meidän tahtia hidasta eikä häiritse muuten, kun että herkemmin tulee ruoka ylös kun uusia makuja ja koostumuksia otettu ruokavalioon mukaan.
Meidän tarina on siis hyvinkin valoisa kaikesta huolimatta, aina ei takapakkeja tule, tunnen kaksi muutakin keskos tyttöä ja pojankin keskostytön jolla kasvu ja kehtiys oli eteenpäin vaan kovalla tohinalla :)
Mutta useinhan niitä ongelmia alkuun on ja myöhemminkin, joten ymmärrän huolesi.
Oikein paljon jaksamista!
Nyt kiiruhdan laittaan pikkupojille ruuat että päästään ajoissa matkaan, olis 5v:n kerhopäivä
wattu
kans yks, jolla 'tehdas suljetaan' joskus lähitulevaisuudessa. Just tänään kävin lekurilla kierukan laitattamassa ja lähetettä tekemässä. Kyllä nyt piisaa mukulat! :)
A-J:lle onnea ihanista ultrakuulumisista ja Aotearoalle tsemppiä lepäilyyn. Toivottavasti pikkuinen vielä jaksaisi edes muutaman viikon sinnitellä. Pidän peukkuja! b d
Ja kiva kuulla Mamistakin! Mukavaa, kun aurinko taas paistaa. :)
Ja Nanille ja Watulle toivotaan pian plussia!
Meillä kun lasketaan jo öitä ekaan joulukalenterin luukkuun, toivottelen siis mukavaa joulunodotusta (sen vauvelin lisäksi :) ).
Äippä ja Joni + 5 muuta (2/99, 3/00, 4/05, 5/07 ja 1/09)
Ps. Missäs Riesa, 415 ja Isotikru? Ei ole kuulunut mitään...
En oikein selvyyteen päässyt kenelle ketju on tarkoitettu, mutta suurperheellisiä tällä tuntuu olevan muitakin joten kysäisen mahtuuko mukaan? Plussatestin tein tuossa viikonloppuna ja jos kaikki hyvin menee niin heinäkuun puolessa välissä H-hetki olisi. :)
Ihaalle tervetuloa ja mukaan mahtuu. Onnea plussasta :) Eli suurperheelliset tässä pinossa kirjottelee ja vaihtaa kuulumisia.
Mie olin eilen koko päivän typerä virhe naamallani ja hymyssä suin, kiitos ultrassa käynnin :D On se vaan joka kerta nii ihmeellistä ja ihanaa.
Mie meinasin tänään pestä ikkunat, mutta yllättäin iski pakkaset, joten jatkan sitten keittiön kaappien pesua.
Ihaa: tervetuloa mukaan!
Kiitos vastauksestasi Wattu!
A-J: onnea hyvistä ultrakuulumisista! Onpa omituista, että veriseulan tulokset saa vasta viikkojen päästä. Ainakin Turussa tulokset tuli postissa parissa viikossa. Höh!
Supistustenestolääkitys saa olon aika huteraksi. Kovasti huimaa (laskee verenpaineita, jotka muutenkin on 100/60), pahoinvointi on tullut takaisin ja naama on mennyt ihan punaiseksi ja kuumottelevaksi. Annostus pitäisi tuplata parin päivän sisään, jolloin sivuvaikutuksetkin varmaan tuplaantuu :( Kaikenlisäksi kipeitä supistuksia tulee edelleen.. Onneksi joulu lähenee, niin voin rauhassa neuloa joululahjoja lepäilyn ohessa. On edes jotain sallittua tekemistä, makoilun ohella..
Aotearoa ja Siru 26+2
Eli jos tuolla mahassa jotakin elämää on (loppukesästä oli tuulimuna) niin seiskaa odotellaan meille. Vanhemmat ovat 02, 03, 2x05, 08 ja 09. Joka raskaudessa minulla on ollut hyperemesis ja olen oksentanut koko raskausajan, joten jännityksellä odotellaan koska se taas alkaa...? Hyvin olen silti jaksanut ja pystynyt töitäkin paiskimaan loppuun saakka.
...Ihaa on kyllä sankariainesta kun tuollaisen oksennusrupeaman jälkeen on jälleen listalla :) Itse oksentelen puoleen väliin saakka, tai tällä kertaa SE LAJI tuntuis loppuneen jo viikolla 18 kun aiemmin on tosiaan menny vkolle 20 pää pöntössä :P takana neljä tytön odotusta, meinaaks tää nyt sit et sukupuoli vaihtuu??? En oikeestaan ees poikaa toivo, tässä akkajoukossa hänestä kuiteskii tulis jokkuu käsilaukkumies...
Varmaan on puheissa ollu mut tuoreena palstalaisena kyselen jotta mitä ootto tykänny ä-pakkauksesta? Se ois niiiin kiva ottaa mut vaatteet on ilmeisesti aika pieniä? Kelan sivuilla tutkiskelin sisältöö ja monen monituista 50-senttistä sielä oli. Samoin toppapuku oli 68-74, eli huhtikuussa syntyvälle turhan isoja mut luultavasti jos sit seuraavana syksynä/talvena nafti...tai ehkä sillä ne parit kuukaudet sit syksyllä mut aika puolipitoseks jäis varmaan. Vai onko ne vaatteet kuin "reilua mitoitusta"? Pakkauksia löytyy entuudestaan pari kpl, 2001 vuonna pakkauksen vaatteet oli tosi kapeita mut 2007 pakkauksesta tykkäsin kovasti :)
Tää on niin inha vaihe kun liikkeet tuntuu satunnaisesti tai ei ollenkaan, pahoivointi loppunu...tulee epätodellinen olo et elääks siellä muka joku :/ Viikot jtn 18-19. Aiemmissa raskauksissa on näillä viikoilla liikkeet tuntunu jo ihan hyvin, jopa mahan päältä tunnustellenkin joten epäusko meinaa iskee. Neuvolakin vasta joulukuussa. Sillei jänskää et neuvolassa oon käyny vasta kahdesti, lekurista ei oo mainittukaan mitää. Että aika erilainen on meininki eri puolilla maata. Kuopiossa ystäväiseni on käyny neuvolassa jo neljästi vaikka samoihin aikoihin laskettu aika. Ja lekuri syynänny lisäks kerran. Rakenneultra kuun lopulla, onpahan jotai ooteltavaa ennen joulupukkia ;) ai niin, ja muksut ei tiijä vieläkää mitää. Jos isänpäivänä kertoilis..
Reipasta keskiviikkoo, t. tonttis
Kiitokset kaikille onnitteluista. Mukava taas olla porukassa mukana. Ja kiva oli lukea Nanin kuulumisia. Ehkä sinäkin pian täällä odotuksen merkeissä. Pidän ainakin peukkuja.
Tonttis: Kyseli äitiyspakkauksesta. Minä otin esikoiselle joka oli vuoden 2003 paketti. Sen jälkeen myin kaksi seuraavaa pakettia ulkomaille. Ja neljännelle en ottanut koska minun mielestä paketin vaatteiden laatu on heikentynyt viime vuosina. Itse tykkään todella paljon marloneista ja autionneuleista ja tutasta. Ja näissä uusissa paketeissa on enimmäkseen pikkusia tms vaatteita jotka tuntuu menevän nopeammin "kulahtaneiksi" saumat kiertää pesujen jälkeen ja on tosi helposti nukkaantuvia. Ja viime vuoden paketista kaveri sai puklurätit jotka meni pilalle kun laittoi kuivausrumpuun eli niidenkin laatu heikentyny. Pussilakanakaan ei ollut enään finnlayson vaan joku kova koppura.
Meillä on puklurätit vielä tallella tuosta 2003 paketista.
Ja olen huomannut, että kirppiksiltä löytää noita äp:n vaatteita ja tarvikkeita käyttämättöminä jos nyt johonkin kuosiin ihastuu.
Kaikilla ei tosin ole mahdollisuutta noille kirppiksille niin paljoa päästä. Neloselle ostin ihan käyttämättömän äp:n toppahaalarin kirppikseltä tossuineen ja muine härpäkkeineen ja sen mallista kyllä tykkäsin enemmän kuin tuosta 2003 puvusta. Tosin haalari ei ole vielä käyttöön päässyt ja tässä jännitän, että mahtuuko se edes kun sitä pitäis ruveta käyttään. =) Niin ja kirppikseltä meille tuli viime vuoden laatikon makuupussi joka sitten taas kyllä miellytti minua kun oli jotenkin paksumman tuntuinen kuin siinä vuoden 2003.
Nämä nyt on vaan minun näkemyksiä ja mielipiteitä. Jännityksellä joka vuosi odotan kelan sivuilta kurkattavaksi uutta pakkausta vaikka en edes vauvaa odottaisi tai vaikka en sitä haluisi ottaakaan. Siinä paketissa on jotakin hohtoa silti. Väri maailma on paketeissa parantunut ja laatu heikentynyt.
Ihaa: Hui kauhistus. Olet kyllä melkoinen sissi kun kestänyt noin monen raskauden pahoinvoinnit. Mulla ei ole koskaan ollut minkään valtakunnan pahoinvointia ja olenkin aina sanonut, että jos mulla olis ollut pahoinvointia niin lapsia olisi varmaan vain yksi.
Meillä onkin sitten h-hetki samoihin aikoihin. Mun laskujen mukaan itselläni joskus 15.7. =)
On: Huomenna tulee viikko plussa testistä ja olo on ollut välillä hyvin epäuskoinen. On niin käsittämättömän vaikeaa uskoa, että tämä on todellista ja että oikeasti olen raskaana. Yksi lipsahdus ja tässä ollaan.
Eilen vihdoin ehdittiin miehen kanssa kunnolla asiasta keskustella ja kyllä se nyt kummankin mielestä niin on, että jos lapsella on näin suuri halu maailmaan tulla niin se on sitten myös tervetullut. Olin toki ajatellut että ehkä sitten joskus myöhemmin, mutta luonto päätti nyt näin ja viides tuleekin hieman nopeammalla aikataululla.
Sirppana rv4 ja jotain
Hih, toi sun loppujuttu oli melkein, ko mun suustani - vain yksi lipsahdus ja tässä ollaan ;) Meillä tosiaan takana yrittämistä ja keskenmenot ym. Ja sitten päätettiin, ettei ees yritetä enää ja meän lapset on tässä, nii hips hups, miten se näin nyt kävikään eli taitaa tää meän "vahinko" olla tarkotettu tulla meän perheeseen sitten.
Mutta menen ultraan parin viikon kuluttua niin sitten selviää! Eikä se oksentaminen niin kamalaa ole, siihen tottuu. :D Totta kai kun fyysistä työtä teen (meillä on maatila) niin välillä on veto pois kun mikään ei pysy sisällä mutta mikä ei tapa se vahvistaa!
Vielä ainakin on olo ollut ihan hyvä, tissit sen verran pinkeinä ja pientä kuvotusta että uskottava kai se on että joku siellä asustaapi.
on nyt takana. Oli sellainen pehmeä lasku, nuorimmainen oli hoidossa, kun pyörähdin vielä töissä tavaroitani hakemassa. Ehdin sitten rauhassa kaivella lasten talvivaatteita, kun säätkin viilenivät. Ja koiran kanssa lenkillekin kerkesin, mikä on melkoista luksusta, varsinkin jos valoisan aikaan pääsee.
Tervetuloa uusille, tsemppiä pahoinvointeihin ja lisäviikkoja Aoeteoralle. AJ.lle onnittelut ultrakuulumisista.
Täällä vointi on ennallaan. Olo on paksu, muuten ok, harjoitussuppareita on, muttei sen kummempaa. Öisin olen viime aikoina kertaalleen aina herännyt, onneksi uni tulee uudelleen. Vauva tuntuu edelleen istuvan, mikä aina välillä jurppii. Asiaan auttoi kuitenkin se, kun tajusin, että murhe on pieni verrattuna siihen, kun alkuraskaudessa oli vuotoa ja joutui pelkäämään koko vauvan olemassaolon puolesta.
Meillä tämä vauva on myös herkästi alkunsa saanut, kierukan poiston jälkeen ei ehtinyt olla yksiäkään kuukautisia, eikä vauvan tekoon todenteolla ehditty ryhtyä. Tonttu tiesi, koska on hyvä aika saada alkunsa, koska pian vauvauutisen jälkeen tuli useampi epävarmuustekijä koko perheen elämään, ja varmaan olisi ainakin lykätty ellei kokonaan luovuttu vauvan teosta. Mutta hyvä näin, ilolla kaikki jouluvauvaa odottavat. Lapsiluku jäänee meillä tähän neljään, mies on suunnitellut hakeutuvansa operaatioon. Paitsi tietysti jos tässä sektioon joudutaan, niin sitten on sama tehdä toimenpide minulle.
Nyt jos suuntaisi unille, niin jaksaisi aamulla herätä ajallaan.
Aamuhaamu ja tonttu 34+6
Mä ainakin muistan sut AmaliaJoel :) Odotettiin samoihin aikoihin noita 2009 syntyviä. Missä kuussa sulla syntykään? Täällä nuorimmainen synty 23.10.2009 eli täytti just 2 vuotta. Onnittelut raskausuutisesta ja eiköhän kaikki mee tällä kertaa hyvin!
Sirppana:Jokos teit uuden testin? Varovaiset onnittelut täältäkin! Ollaankohan me taas oltu samaan aikaan listoilla ku ollaan kolmansia eli noita 07 syntyneitä odotettu. Mun kolmas synty 20.11.2007 Sun nimimerkkis on tuttu ;)
nani76: Onnea teidän tulevalle 1-vuotiaalle! Jotenki se vauvakuume aina jostain tulee, sen oon iteki huomannu ;)
Meillä täällä koitetaan pakkailla ja valita laminaattia uuteen kotiin. Flunssaa on ollu itellä ja osalla lapsista ja varsinki 2 nuorinta on yskiny öisin sen verran et on ollu varsin levotonta. Ei siis ihme et väsyttää...Ootan vaan et muutto tulis ni tää pakkauilu vaihtuis purkamiseen ja uuuteen kotiin asettumiseen.
Tarald ja Nuppunen 13+5