~¤~ KISSANKULMAN loppuvuosi ~¤~
Kommentit (81)
Kiirusta pitää kuten aina syksyisin... Uutta pinoa tulin tekemään, johan tässä on puoli kuuta mennytkin. :)
Uusille tervetuloa! Tarkistakaahan tietojanne, niin korjataan virheet. :)
Meillä voidaan suunnilleen hyvin, vähän on porukalla nenä tukossa tai yskittää, mutta ei vielä mitään isompaa siitäkään. Ens viikko vietellään syyslomaa ja ravataan siellä sun täällä. Jonilla on 4kk neuvolakin torstaina. Tuoreimmat mitat silloin siis. Kotipuntarilla kokeiltuna on ainakin vähän painoa tullut enemmän, mutta sittenhän sen tietää.
Missäs on meidän rakas Riesa, kun ei ole kuulunut mitään?
Hommat jatkuu, mukavaa odotusta ja aurinkoista syksyä!
Äippä ja Joni, eilen 4kk
käytiin 4kk neuvolassa, eikä tykännyt lääkäri Joninkaan käyristä. Meidän muksut ne ei osaa kasvullansa neuvolan väkeä miellyttää. :)
Tuoreimmat mitat on: 6470g ja 62,1 cm, samaa kokoluokkaa siis kuin 2v:llä aikoinaan. Nyt tyydytti paino vaan ei pituus. Siispä Seinäjoelle lastenlääkärille lähete kontrolliin. Joka muksun kans sielä on käyty jonkun syyn takia seurattavana, joten ihan tuttua hommaa. Välillä vaan ärsyttää ylimääräinen juoksutus, kun ei mitään vikaa kuitenkaan ole.
Noh, jatkan hommia. Kohta isännyyskin kotiutuu ja kuulee vieläkö menee töihin tällä kuulla vai käskettiinkö lakkoon.
Äippä ja Joni + ne 5 muuta :)
Kiitos 3xÄippä uudesta pinosta. Ja kiva kuulla teidän kuulumisia. Ärsyttäviä nuo kasvukontrollit, varsinkin kun jo etukäteen tietää, että kaikki on hyvin. Eiköhän siellä todeta, että lapsi kasvaa omalla käyrällään ja sitten isketään vaan lasku kouraan :)
Aamuhaamu: mitä sinne kuuluu? Joko olet äitiyslomalla?
Meillä on täällä kaikki ihan hyvin. Seuraavaan äitipolikontrolliin on pari viikkoa aikaa. Siellä näkee sitten kuinka Siru on kasvanut ja mitä supistukset ovat saaneet aikaan. Tämä lepo alkaa käydä jo hermoille, mutta pikkuisen edestä tekee kyllä ihan mitä vaan.. Vielä ainakin 4-8 viikkoa ja toivottavasti enemmänkin. Itse haaveilen, että päästäisiin ainakin viikkoon 35, mutta eihän sitä voi tietää. Toisaalta riittää, että pikkuinen saataisiin elossa ja mahdollisimman terveenä.
Aotearoa ja Siru 23+6
Kiitokset tosiaan 3x Äipälle pinosta. Meillä ei ole tuollaisia kasvukontrolleja ollut, mutta nuorimmaisen kanssa jäouduttiin kahden tai kolmen viikon iässä käymään kuulokontrollissa, kun kuulovastetta ei saatu mitattua synnärillä. Toki asia on tärkeä, mutta kun matkaa on suuntaansa melkein 70 km ja toimitukseen meni 10 minuuttia, niin kyllähän se turhautti. Muistaakseni siitä ei kuitenkaan tullut laskua...
En siis ihan vielä ole äitiyslomalla, tämä ja ensi viikko vielä, ja muutama päivä päälle. Kiire meinaa tulla töissä, että saan ns. pöydän puhtaaksi. Mutta se tehdään, mitä ehditään. Kauhean nopeasti aika tuntuu kuluneen, vastahan se oli toukokuu ja odotus niin kauhean epävarmaa!
Vointi on täälläkin hyvä, tosin närästää ja suonikohjut hieman vaivaa ja liitoskipuja on, mutta normaalissa mittakaavassa nämä vaivat ovat. Supistelee jonkin verran, mutta viikkoihin nähden normaalisti eikä kipeästi. Kuukauden päästä on synnytystapa-arvio, joten sitä tässä nyt odotellaan. Kun kaikki aikaisemmatkin ovat olleet täysiaikaisia raskauksia, niin tuskin nytkään mitään tapahtuu ennen laskettua aikaa, todennäköisesti vasta sen jälkeen.
Isommat odottavat jo vauvaa, ja koululaiset itse asiassa äitiä päiviksi kotiin. Nyt mies on ollut vajaan kaksi kuukautta töissä, ja esikoinen kaipaisi aikuista kotiin, vaikka jo kolmasluokkalainen onkin ja hyvin on tämän ajan pärjännyt. Ekaluokkalainen on koulun jälkeen ip-kerhossa, mistä on tykännyt kyllä kovasti. 3-vee puolestaan on viihtynyt päivähoidossa, mutta jää sitten marraskuun lopusta kotiin. Marraskuulle sovittiin hoitajan kanssa muutamia hoitopäiviä äitiysloman ajallekin, niin saan niille päiville sitten nuo äitipolit ynnä muut menot järjestellä.
Voimia Aotearoalle lepäilyyn!
Aamuhaamu ja tonttu 32+4
Tänään oli kuopuksen 2v neuvola ja samalla kuunneltiin vauvan sydänääniä. Miten ne voikin aina kuulostaa niin ihanilta ;)
Siirryin jo viime viikolla äippähousuihin ihan kokonaan: sen verran kiristää jo normaalit housut. Onneks noita tunikoita ja reilumpia paitoja on ihan kivasti ettei tarvi pahemmin sellasia ostaa.
Meillä on alkanu kovat pakkailut. Ollaan muuttamassa parin viikon päästä tässä samassa yhtiössä isompaan asuntoon. Edessä on remppaa ja voi että tätä tavaran määrää...No on se kiva saada lisää tilaa ku tarvetta alkaa tosiaan olla.
Aotearoa jaksamista lepäilyyn! Se on varmaan rankkaa ku tekis mieli tehä kaikenlaista muttei voi :(
Aamuhaamu: Sulla ei oo enää kauaa äippäloman alkuun :) Mulla muuten kans vanhin lapsi 3-luokal, toisiks vanhin ekal ja toisiks nuorin 3, täyttää ens kuus 4. Miehen lapsetki on 3- ja 1-luokkalaisii.
Tarald ja Nuppunen 12+4
Liekkö mua muistaa enää kukaan, mutta täällä sitä taas ollaan :D Viimeksi kävin täällä kertomassa vuojen vaihteessa mun keskenmenostani ja miehän ootin kaksosia tai raskaus lähti tuplana, mutta toinen hiipui vkoilla 6 ja toinen tuli sitten kolmisen viikkoa myöhemmin pois :/ Oli fyysisesti tosi rankka juttu. Nooh, siitä on selvitty ja tässä taas ollaan :) Uskokaa tai älkää, mutta tääkin raskaus alkoi tuplana, mutta toinen ei sitten jaksanutkaan enää 6 viikon tienoilla, mutta tän toisen syänäänet sain kuulla viime viikolla ja ens viikolla ois np-ultra :D Olin jo asennoitunut siten, ettei me enää lapsia tehä ja laitettiin sitten koira ja kuinkas kävi - tää on siis klassinen vahinko ;)
Pahoinvointi jatkuu edelleen, vaikka kävi hetken poissa - yäk, tätä kohtaa sitä ei kyllä ootuksessa kaipaaa.
Päivä kerrallaan siis eteenpäin ja pieni pelkopeikko perssiissä.
Amalia-Joel ja taitaapi olla nyt 11+jotain
Ihan ekaksi onnittelut A-J:lle!! Hieno juttu että pikkuinen ylläripylläri teille olisi tulossa, ihanaa että toinen jaksaa jatkaa matkassa mukana! Ja vielä koiran ootte laittaneet..saako kysyä millainen hauveli teillä nyt on? (oon niiiin koiraihminen...)
Ihana nimi Äipän pojalla! Meidän esikoisen kaima :) kurjia nuo kasvukontrollit...meki käytiin neitin kans mutta eihän kahesta pätkävanhemmasta voi kovin pitkää neitiä tulla =D
Aotearaolle onnittelut aivan mahtavista ulrauutisista ja tyttölupauksesta! Kovasti jaksuja lepäilyyn, toivottavasti Siru sinnittelee yksiössään vielä viikkoja!
Taraldille huimasti jaksuja taas muuttamiseen! Me muutettiin viime kesänä 400km kerralla ja voih mikä urakka! En kesänä ois sitte tiedossa uus muutto tosin 2km:n päähän...
Aamuhaamulla viikot ne vähenee..ihanaa äippälomaa ja loppuodotusta!
Ihanaa oli lukea myös noista edellisistä pinoista tuttujen arjesta, mukava kuulla että elämä on mallillaan! Heipat kaikille!
En tiiä muistaako meitä kukaan mutta aattelin tulla vähän laittamaan kuulumisia...
Meillä Helene-neiti täyttää kohta VUODEN! Siis ei oo todellista...aika on menny niin kauhean nopsaan etten oo perässä pysyny.
Hirveä vauvakuume painaa, saa nähä kuinka meidän käy ku ei oo viittitty ehkäisyä tälläkään kertaa alottaa (viimes minipillereillä pelleiltiin 06/2003). Menkat alko vajaa kk sitte suureksi yllätyksekseni vaikka mulla on edelleenki PCO elokussa tehdyn ultran mukaan (mulla siis pari kk sitte umppari sano sopparin irti ja sillon mulle tehtiin jos jonkilaista tutkimusta ku oireet ei viitannu umppariin ja samalla hiipui myös meidän imetys ;( nyyh) joten me ilmeisesti tjottaillaan :), mutta en usko että kovin äkkiä tänne ihan ootusmielessä tuun ku tuota taaperoa ookattiin 3,5v ja Heleneä 2,5v.
Siskoni kanssa vuosi sitte ootettiin yhtaikaa ja heille on jo tulossa seuraava eli viides ens kesäkuussa...sellanen pikkunen kateellinen vihlaisu kävi ku kuulin..
Helene ottaa muutamia askeleita, kovaa mennään taaperokärryn kans mutta ihan kokonaan ilman ei vielä uskalleta mennä. Neiti on ollu kyllä niin helppo ja aurinkoinen tyttö että voisi sanoa että aivan ihana vuosi meillä on takana melkein suurperheenä! Niin ja ku me muutettiin vielä kesällä takaisin kotiseudulle isovanhempien kans samalle paikkakunnalle niin onhan ollukki hassua ku voidaan nähdä vaikka päivittäin! Ihan eri "rikasta" elämää voidaan näin viettää!
Ihanaa vauvan ja tietty kohta joulun odotusta teille kaikille!
nani (Hanna) ja Helene-neiti 11kk1vk
Täältä Kissankulman pinoista sinun kuulumisia kesän aikaan selasin. Ollaan aikanaan odotettu elokuussa 2008 syntyviä lapsosiamme... sillon mulla oli vähän eri nikki, nyt piti kehitellä uusi, kun en vanhoja tunnuksia muistanut. paljon onnea siis ja toivotaan parasta!
Tarald, meillä on siis aika saman ikäinen pesue, sinulla tosin suurempi.
Täällä tosiaan viikot vähenee. Nyt olisi viikko töitä, ja sitä odotan. työkavereiden, oho miten iso maha, kommentit alkavat tympiä pahemman kerran. tiedän, mahani on suuri, mutta ei sitä jokaisen vastaantulijan tarvitsisi toistaa. Vauva on perätilassa mitä ilmeisimmin, tämäkin. Kolmen viikon päästä on synnytystapa-arvio, katsotaan miten päin sitten. Vähän asia harmittaa, vaikka eihän se mitään auta. Edellisistä kolmesta kaksi on siis ollut perätilassa ja siksi leikattua, ja nyt olen tähän asti elätellyt toivetta alatiesynnytyksestä. Mutta pitää yrittää olla asiaa murehtimatta.
Nyt täytyy lähteä hakemaan pikkupalloilijaa harkoista.
Aamuhaamu ja tonttu 33+5
Mahtavaa AJ! Oikein paljon onnea :)
Muakin kiinnostaa, et millasen koiran hommasitte?
Meillä on lappalainen, oli ennen kaksikin koiraa, mutta lansusta jouduttiin ihan just hiljan luopumaan, kärsi vatsaongelmista joten päästettiin toinen kärsimyksistään kun ei parannuskeinoakaan ollut :(
Minäkin tänne pääsyä kovasti toivon, mutta ei tunnu ny onnistuvan yk6 alko ja meillä on kyllä hetipian tärpännyt aikasemmat, mistälie johtuu ettei nyt, tosin eihän tässä ny oikeesti edes kauaa oo mennyt :D mutta malttamaton mikä malttamaton :)
Koitahan aamuhaamu jaksaa vielä loppurutistus näitä hurjan hauskoja juttuja, mikä ihme siinä onkaan että sitä mahaa täytyy kommentoida! Mulla myös aina ollut valtava maha ja ihan alusta asti noita "niin montako sielä on" ym ym niiiiin hauskoja juttuja saanut kuunnella.
wattu
Nani: Laitettiin briardipoika, joka ei oo kovin yleisin rotu. Ite rakastuin rotuun, ko kaverillani on briardi ja siitä se sitten alkoi. Nyt meän pentuloinen on 5 kk.
Aamuhaamu: Mikäs sun nikkis oli tuolloin, ko en saa sua päähäni? Ja voi, teillä perätilassa tykkää jököttää :/ Mulla oli toi 4 vee melkein koko ootuksen pt:ssa, mutta tajusi kuiten itekseen kääntyä. Nii ja meillähän on muuten myös -09 syntynyt poikakin ;)
Ja Wattuwarwaskin siellä :) Miehän olin kans nii kovin malttamaton, ko ei meinattu raskautua enää millään. Noi aiemmat, ko on tyyliin "kalsarit samassa pesukoneessa" tulleet. Ja mulla oli niitä keskenmenojakin nii monta, mutta ko yrittäminen loppu, nii vahinko iski ;) Tsemppiä aivan mahottomasti bd
Muutamat ensimmäiset kommentit jaksoi vielä huumorilla, mutta pitemmän päälle alkaa tympimään. Ja kun sf-mittakaan ei ole mitenkään iso, vähän keskikäyrän alla. En tosin muuten ole mitenkään pieni, että ehkäpä se tekee.
A-J: Aamumammana seikkailin silloin. Muistan, että teillä on 09 poika, fb:n puolella vielä siinä vaiheessa pyörin myös, mutta se jäi, kun palasin töihin. Meillä tosiaan on näitä perätilalapsia esikoinen ja nuorimmainen. Keskimmäinenkin oli vielä noin 30 viikolla, mutta kääntyi itsekseen. Tämä tulokas oli 26 viikolla ultrassa vielä oikein päin, mutta nyt viime viikolla neuvolan terkka veikkaili perätilaa. Eikä ehkä paljon metsään mene, sillä kyllähän tässä ylhäällä joku varsin kova ja pyöreä tuntuu, ja terävimmät liikkeet puolestaan aika alhaalla.
Mutta nyt vielä töiden pariin.
Aamuhaamu
Onpa täällä vilkasta.
A-J: onnea! Toivottavasti pieni pysyy matkassa tälläkertaa loppuun asti. On se elämä vaan niin ihmeellistä, että tälläisia ylläreitäkin tapahtuu. Minä olin varma kahden lapsen jälkeen, ettei me voida saada enää enempää (kolmosta tehtiin 2,5v) ja nyt odotellaan kuitenkin jo kuudetta :)
Tarald: tsemppiä muuttoon! Aika urakalta kuulostaa..
Nani: niin vaan se aika kuluu. Onnea 1v. Helenelle!
Wattu ja Nani myös: Onnea yritykseen!
Aamuhaamu: oletkin jo ohittanut meidän keskosten syntymäviikot. Toivottavasti tonttu kääntyy vielä oikeinpäin, ettei tarvitsisi kovasti murehtia. Vaikka näyttää olevan kovin tuttua juttua jo sinulle.
Täällä edelleen vaan lepäillään. Vauvalle alkaa olla kaikki tavarat valmiina ja siskojen vanhoja vaatteitakin on ihan liiaksikin. Supistuksia tulee myös ihan liikaa. Ensi maanantaina on seuraava käynti Tyksissä, saas nähdä mitä siellä silloin sanotaan.
Aotearoa ja Siru 25+3
Aamuhaamu: No nyt mie sain sut päähäni :)
Aotearoa (ompas vaikea nikki ;) Kyllä elämä on joskus todella ihmeellistä. Mie olin jo tosiaan luopunut siitä viimeisestä lapsosesta, mutta luonto päättikin sitten toisin ja se tuli sitten vahinkolaukauksesta. Oletko siis vuodelevossa supistuksesi takia? Kuinka pahasti sulla suppailee?
Tänne ei ihmeellistä, normaalia arkea vaan. Ja joskus oikeesti unohan olevani raskaana, ko ei me olla puhuttu tästä raskaudesta vielä kelleen, paitsi kaks parhainta likkakaveria tietää. Mun vanhemmat tulee saamaan sokkihoitoa, ko joskus heille kerrotaan - heän asenne on vaan nii syvältä :/ Mutta eipä oo mun ongelma, hih!
Nyt lapsille ruokaa ja kylillä pyörähtään.
Eli vuodelevossa ollaan. Meillä menossa riskiraskaus ja pahasti suppailee :(
Edellisten raskauksienkin kanssa on ollut ongelmia. Kolmonen syntyi rv 31+6, nelonen 33+6 ja viitonen kuoli kohtuun 22+0. Kovasti toivon, että nyt päästäisiin edes 33 viikolle tai yli. Toisaalta riittää, että vauva saataisiin elossa ja mahdollisimman terveenä.
Aotearoa ja Siru edelleen 25+3
Kovasti jaksamista lepäilyyn, on varmasti aika rankkaa mennä päivästä toiseen ja toivoa että lisäviikkoja tulis mahollisimman paljon!
Meidän nuorin, Sofia syntyi rv 28+1 koko tilanne tuli ihan puun takaa täydellisenä yllärinä, kaikki muut neljä menneet vähintään 4pv yli lasketun.
wattu
täälä innostuin lukemaan taas kuulumisia, kun niitä olikin mukavasti kertynyt. :)
Imetys veti aivot (ja muistin) rinnustaan, joten A-J laitatko tietoja, niin saadaan sut listalle. Peukkuja ja tarrasukkia matkaan pikkuiselle! :)
Osa on edelleen yrittämässä/aikomassa tänne (ja hyvä niin!), minä meen tiistaina kierukan laittoon ja pyytämään sterilisaatiopapereita. :)
Muuten kuulumisia: Jonin Seinäjoen käynti poiki uuden käynnin loppukuuksi. Verikokeissa oli joku maksa-arvo vähän koholla (muut ok), joten sitä tutkitaan tarkemmin. Se ei vielä tarkoita, että olis jotain vikaa, varmuudeksi vain poissuljetaan asioita. Kovasti poika yrittää kääntymistä, edelleen yhtä tyytyväinen ja aurinkoinen kuin ennenkin.
Ruuanlaittoon rientää taas hän, että ehtii illaksi kuoroilemaan. :)
Mukavaa marraskuuta!
Äippä ja Joni 4,5kk
Muistaakohan mua enään kukaan.
Pää pyörällä. Poika 9kk ja imetän. Väsyttänyt on kovin. Tein citymarketin testillä (liekkö luotettavia) muutama tunti sitten hailakan punaisen viivan.
Aamulla teen toisen. Huh huh viidettä pukkaa, mutta eihän tuo varsinainen yllätys ole kun luotetaan varmoihin päiviin.
Aika sekavat fiilikset.
Älkää vielä listoille laittako kun en itsekkään vielä ihan jaksa uskoa tähän.
Sirppana
Laitanko tähän vaan net tietoni? Elikkäs:
Amalia-Joel: LPKS, LA 20.5. (viides)
Sirppanalle varovaiset onnittelut :D
Niin sitä lähti uusivuosi käyntiin rakettien paikkuessa. Ja nappi aikataulutus oli myös perheen koon suurentamiselle. Eipä tässä muuta kuin odotellaan mitä tuleman pitää vai ampuiko mies tyhjillä panoksilla :-)
Pusut kuonoon.
Riesa