Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla ei ruokakauppaan vaan pakastimen, kaapin ja jääkaapin tyhjennystä.

16.10.2011 |

Lähteekö joku muu tähän "kisaan" mukaan? Maitoa voin ostaa ja jos vihannekset loppuu kesken, niin niitä sitten. Muuten ajattelin elää nyhjää tyhjästä viikkoa.

Haluaisiko joku mukaan tähän leikkiin? Voitaisiin raportoida, että minkälaisia mielikuvituksellisia yhdistelmiä löytyy.

Kiva olisi saada pakastimeenkin tilaa joululeipomuksia yms. varten samalla.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erotuksella, että osa ruuista on kuitenkin tarkoitus säilöä keväälle asti ja täytyy odottaa luonnon oman pakastimen käyttöönottoa. sieniä olen nyt syksyn aikaan pakastanut sen verran reilusti, että voisi olla aika ykspuolista syödä niitä joka ruuan kanssa :)

joulua varten otan aina toisenkin pakastimen käyttöön ja sitten jossain vaiheessa helmikuuta syödään se tyhjäksi. olen ihan himona lanttu- ja perunalaatikkoon ja teen niitä sitten sen verran reilummin, että joulun jälkeenkin riittää.

Vierailija
42/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me pärjättäisiin vaan maanantai ja tiistai, ellei sitten syötäisi loppuviikko makaronia ja riisiä ja marjoja ja pakastevihanneksia. Jotain siis on pakko ostaa.

Tyypillisesti ostankin jotain lihaa/kalaa, maitoa ja leipää, muuta löytyy yleensä kaapista. Isompia täydennyksiä kaappiin teen ehkä ensi viikon perjantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pakastin pitäisikin sulattaa.

Vierailija
44/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka paketissa ja en pääse kauppaan. Lapset voi hilpasta lähikauppaan hakeen maitoo ja salaattitarpeita.

Onneks pakastimessa on possua, kanaa ja lohta kunnes mies tulee pe kotiin.

Vierailija
45/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys kyykyttää ja laittaa tekemään kaikenlaista. Aina viikko ennen kuun vaihdetta meillä syödään varastot tyhjiksi. Eli leivotaan puurosta leipää, syödään puuroa useammin, tehdään vetisempää keittoa, juodaan maidon tilalla vettä. Joskus on juhlaa kun rahat riittääkin koko kuukauden vaikka ylityökorvauksen ansioista!

Vierailija
46/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ihan tyhjä, jos ei kahteen kolmeen päivään käydä kaupassa.

Vierailija
47/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva haaste:) Saa nähdä millaisia ruokayhdistelmiä viikon aikana tulee.

Vierailija
48/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin. olen hoitovapaalla ja laihdutan, eli syön pakkasesta kaaliruokia, keittoja ym ja taaperolle sitten samoja tai jotain omaa. Illalla kyllä tehdään sitten aina keveää hyvää uutta ruokaa.

OIKEIN HYVÄ IDEA ap!!!

Vierailija
49/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yksi arkku on täynnä mehuja ja marjoja.Toisessa on sieniä ja oman kasvimaan vihanneksia, Kolmannessa onkin kalaan ja lihaa.

Vierailija
50/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aioinkin niitä ensi viikolla käyttää. Meillä pakkasessa mm. Broilerin filee suikaleita 4pkt jotka ostin viimeisenä käyttöpäivänä 1e/pkt, jauhelihaakin on pari pakettia pakkasessa ja kalaa pyöryköinä ja fileinä. Pakastekasviksia on myös paljon ja mansikoita, herukoita, vattuja, raparperia. Kermaakin olen pakastanut useamman purkin kun kaupasta sai halvalla, se ei enää vispaudu pakastamisen jälkeen mutta ruuanlaitossa voi käyttää normaalisti.

Vierailija
51/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just sain tänään miehen pään käännettyä, että luovutaan pienestäa arkkupakastimesta kokonaan!

Meill iso kaappipakastin joka riittää marjoille ja mehuille ja niille muutamille ruuille joita pakastan.

Ensinnäkin, huomasin aikoja sitten että kaupat auki sunnuntaisin 22. Perunasipulisekoituksia yms. saa kaupan pakastealtaasta-turha kalliilla sähköllä säilöä niitä kotona pussitolkulla !

Toisekseen pakasteessa niin paljon kaikkea, ettei muista mitä on ja helposti menee roskiin kerran vuodessa isot satsit ruokaa sulatuksen yhteydessä.

Eli ei tuo todellakaan säästöä meillä pakastaminen!

Tänään tehtiin jo kinkkukiusaus pakastimen annista, jääkaapista kolmen juuston ruokakermat ja juustoraasteen jämät.

Vierailija
52/53 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakkaseen pääsee kertymään esim. tarjouslihoja, joita ostan aina kun vain löydän marinoimatonta punaisella lapulla. Niinpä aina silloin tällöin pitää tyhjätä pakastinta, että uudet tarjouslöydöt mahtuu sinne taas :) Kuiva-ainekaapin perukoiltakin tekee aina "kiinnostavia" löytöjä...

T: tuo, joka aloittaa haasteen parin viikon kuluttua.

Vierailija
53/53 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä on mennyt ihan sumussa, kun olen ollut duunissa / koulutuksessa kellon ympäri, mutta jotain aamu-, väli- ja iltapalojakin on kai meillä syöty, mä tosin eri aikaan kuin muu perhe, mut ainakin viiliä, mysliä, muroja, leipää, omenaa ja luumuja.

Iltaruuaksi oli kinkkua ja pakastimesta jotain värikkäitä vihanneksia.

Kaupassakin on tullut käytyä, mukaan on tarttunut about 10 eurolla luomumaitoa ja 6 eurolla luomujuustoa. Viikon ruokalaskut siis about 16 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi