Ensi viikolla ei ruokakauppaan vaan pakastimen, kaapin ja jääkaapin tyhjennystä.
Lähteekö joku muu tähän "kisaan" mukaan? Maitoa voin ostaa ja jos vihannekset loppuu kesken, niin niitä sitten. Muuten ajattelin elää nyhjää tyhjästä viikkoa.
Haluaisiko joku mukaan tähän leikkiin? Voitaisiin raportoida, että minkälaisia mielikuvituksellisia yhdistelmiä löytyy.
Kiva olisi saada pakastimeenkin tilaa joululeipomuksia yms. varten samalla.
Kommentit (53)
eilen syötiin jauhelihakeittoa ja tuo edellämainittu vuoka loppuun.
otin pakastimesta tonnikala peruvuoan illaksi
brunssina(aamupala+lounas) söin pannulla paistettua leipää kananmunaa ja leikkelettä
tänään pakko käydä kaupassa, maitoa menee kauheasti, juusto ja vauvan korvike loppuu... yritän olla ostamatta muuta :)
eilen syötiin jauhelihakeittoa ja tuo edellämainittu vuoka loppuun. otin pakastimesta tonnikala peruvuoan illaksi brunssina(aamupala+lounas) söin pannulla paistettua leipää kananmunaa ja leikkelettä tänään pakko käydä kaupassa, maitoa menee kauheasti, juusto ja vauvan korvike loppuu... yritän olla ostamatta muuta :)
teen aina liikaa ja pakastan ylijääneet :)
nro 23
olen vaan sellainen ruokahamsteri, näkeehän sen, kun melkein kaksiviikkoa syötiin pakastinta tyhjäksi.
pakastimessa olisi vielä lohta, karjalanpaistilihaa, jauhelihaa, pastakastiketta..
kuitenkin nyt on mentävä kauppaan.
pesin jääkaapin kun sielä ei ole juuri muuta kuin valo. :)
nyt siis päättyy mun "pakastimen tyhjennys viikot"
23
ruveta tänne jatkossa raportoimaan, mutta sattumalta olin ajatellut tällä viikolla käyttää aika paljon pakastimen ja kuivaruokakaapin antimia.
Ainakin syömme
- kanafileitä, korianteripestoa ja kruunuvihanneksia
- pinaattikeittoa ja kananmunia
- linssicurrya ja riisiä
- hirvimureketta ja kaalisalaattia
- tattirisottoa
Mihinkään noihin ei tarvitse kaupassa käyntiä, kaikki aineet on "kaiveltu kaapin periltä". Toisin sanoen maitoa, jugurttia ja vihanneksia/hedelmiä vain tarvitaan tällä viikolla kaupasta, kun syömme kotona yleensä vain yhden lämpimän aterian ja iltapalan.
Mä olen kokki ja olen käyttänyt niitä opiskeluajoista. Joka ikinen viikko menee ainakin 2.
Tai mä enemmänkin käytän jauhoja, lisää vaan vesi.
Kyllä mä niitä tuunailen, mutta hyvän perustan antaa.
Ja kiitos Melba ketjusta !
Eilen kävin 2 kaupassa + yritin kahteen, jotka olivat kiinni. Ekassa oli liian pitkä jono ja tokassa ei ollutkaan sitä tarjousta, joten jätin väliin.
Tänään loppuu maito. Lapsi kyllä juo jauhomaitoakin, mutta 6 pv on liian pitkä aika siihen, eli maitoa haetaan, mutta kaikki salaatinjämät käytetään tänään. Huomenna on juureksia, joten ei ole salaattia lainkaan.
Tein vielä jälkiruuaksi kakun. Oli tälläinen valmis, lisää vain kananmunia, margariinia ja vettä. Vähän tyhjää tilaa kaappiin ja suu makeaksi. Näitä ei kyllä pitäis kaappiin ostaa.
Tulee hommattua aina varastoon, kun ruokaa halvalla saa. Varsinainen hamsteri...
Su jo aloitin, pakkasesta kananfileet ja pekonia. Paistoin ne ja laitoin uuniin herrkusienten (purkista), aurinkokuivatun tomaatin ja kerman kanssa. Hyvää tuli.
Eilen löytyi pakasteesta lohipullia. Niille tein kaveriksi pottumuusia.
Löytyyhän tuolta poronkäristyslihaa, broileria, entrecotia, jauhelihaa ja kalaa ynnä erinäisiä valmiita sapuskoja.
Tilaa todella saisi tehdä.
Meillä on vielä jäämiä edellisiltä päiviltä: makaronilaatikkoa, lihapataa, kalaa valkokastikkeessa. Mutta kohta ne on syöty, joten otin pakkasesta sulamaan:
-kypsiä kanakuutioita
-lampaan jauhelihaa
Teen kanakuutioista uuniruuan. Riisiä keitän kanaliemessä, sitten kun melkein kypsät, kaadan vuokaan, sekoitan mukaan kypsät kanat ja puoli pakettia koskenlaskijaa. Päälle loraus ruokakermaa. Esikoisen lempiruokaa.
Lampaasta teen ihan jauhelihakastikkeen, laitan kyytipojaksi muusia.
Sen jälkeen lähtee valmis kukkakaalikeitto pakkasesta. Viikonlopun olemmekin reissussa, joten maanantai-iltaan menee seuraava pohdinta :)
eilen oli pakko käydä kaupassa, mutta ostin vain välttämättömät.
Tänään pastacarbonaraa ja huomenna perunamuussia ja jauhelihakastiketta.
Puuroa joka aamu ja hillon kera, jota saatiin.
Taitaa sunnuntaina näkyä valo jääkaapissa, jos tätä menoa jatketaan.
käväisin kaupassa:
vihanneksia salaattiaineita banaania juusto korvikemaitoa.. parikymppiä meni
mulla menee yleensä 100e viikossa, eikä aina riitäkkään :(
illaksi teen tonnikala salaatin.
lapsille on roiskeläppiä, pinaattikeittoa, tms..
23
mulla on aikomus pestä jääkaappi oikein kunnolla viikon päätteeksi, kun sielä ei enää ole mitään :)
tänään pakastimesta "vanhaa" kastiketta ja perjantaina keitetyn riisin loput.
23
Meillä poika sairastu ja oli pakko käydä kaupassa, että hän pärjää jotenkin yksin kotona ja helpotetaan arkea. Jatketaan kyllä osittain kaappien tyhjennystä. Tänään oli iltaruuaksi kalapuikkoja (sei ja lohi) jauheperunamuusin kanssa ja lisäksi kurkkua, tomaattia, salaattia, retiisiä, avokadoa ja paprikaa ja sit paistoin torttutaikinasta vadelma- ja luumutaskuja.
on pakko alkaa hamsrtaamaan kaappeja täyteen... :D
pitää olla hätävaraa!
23
Pakko kun pakastin pursuaa liitoksistaan. Tänään tehtiin uunilohta ja valkosipuliperunoita. Siitä riittää huomisellekkin. Keskiviikoksi täytyy kehitellä joku kanaruoka. Pakastimesta löytyy ainakin neljä pakettia filesuikaleita.
Onko joku lakko tulossa vai mikä?
tilaa kyllä pakkasessa on,että ei sen takia tarvis..
Nyt ollaan niin hajanaisesti kotona pari seuraavaa viikkoa ettei mitään järkeä aloittaa nyt.
Pidän kyllä tuollaisia tyhjennysviikkoja aina säännöllisin väliajoin ja joskus saan jopa aikaiseksi todella hyvää ruokaa yhdistelemällä kaapin aarteita :)
Lähtisin mukaan, mutta sitten me syötäis viikko pelkkiä mansikoita :) Mutta erittäin kannatettavaa!
Kiva, jos joku lähtee "kisaan" mukaan. Meillä yllättävän paljon ruokaa jääkaapissa ja pakastinkin on about täynnä ja ruokakaapitkin on aika täynnä. Eli nälkään ei kuolla kyllä vaikka 2 vko mentäis näin, mutta yhdistelmät saattaa joskus tulla nyt vähän eriskummallisia.
Voin raportoida sit tänne, että mitä ollaan syöty ja mitä on ja millä summalla haettu kaupasta.
Edellinen viesti siis mun kirjoittama, mutta olin pudonnut ilmeisesti pois kirjautuneesta.