Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: Voiko vauvan tehdä, jos elää vanhempien kustannuksella?

Vierailija
07.11.2005 |

Tuttu 22-v. tyttö yrittää vauvaa avokumppaninsa kanssa, vaikka 19-v. kumppani elää vanhempiensa kustannuksella. Ei ole viitsinyt hankkia ammattia tai mennä töihin. Pikku perheen elättäminen lankeaisi näiden vanhempien harteille, kun tytölläkään ei ole vakitöitä. Yhteiskunnan tuki ei riitä elämiseen.

Onko oikein? Miksi on, miksi ei?

Vähän arveluttaa seurata sivusta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vastuuntunnotonta pyytää rahaa vanhemmiltaan. :D

Milläs elät 200¿ opintotuelle - sähkö ja vesi + muut laskut?

Et niin millään! Onneksi on perhe, joka antaa ruokaan rahaa!

Töihin en halua opiskelujen ohessa mennä, koska se hidastuttaisi valmistumistani ja alentaisi arvosanoja.

Kyllä rupeskin kiukuttamaan!

Niin ja lapsia mulla ei VIELÄ ole.

Vierailija
22/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuis elättää aikuisia " lapsia" ! Sehän on karhunpalvelus, mites sitten käy kun ei oo enää isovanhempia elättämässä ja pitäs pärjätä omillaan?? Jokainen nauttikoon omalla työllään hankkimistaan rahoista, jos on niin avuttomia/laiskoja lapsia ettei tieten tahtoen kehtaa ammattia tai työtä hankkia, niin oppikoon kantapään kautta! Ja tällä en todellakaan tarkoita niitä, ketkä haluavat tehdä työtä, mutta eivät ole sitä syystä tai toisesta löytäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikiaikainen tapa, että sukulaiset auttavat toinen toisiaan. Ja jos ihmisellä on enemmän rahaa kuin käyttää, rahat mätkähtävät kertakönttänä lapsille perintönä. Miksi se on hyväksyttävää mutta eläessään lasten auttaminen ei?

Vierailija
24/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ehtii hankkia, saada ja hoitaa myöhemminkin.

Sinänsä en tosin ymmärrä, miten 22 v ja 19 v elävät

täysin vanhempien rahoillla... Itse olin ainakin jo 19 v:na

omillani. Opiskelin ja kävin töissä koulun ohella.

Asuin omassa asunnossani, ja maksoin itse omat

laskuni.

Enkä varmasti ole poikkeus!

Vierailija
25/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-eurooppalaisistahan sitä kannattaa mallia ottaa,

kun suomalaisuus on muutenkin niin " moukkamaista"

" junttien" touhua. :)

Vierailija
26/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan ihmiset paheksuvat rahan antamista aikuisille lapsille, kuitenkin ne samat rahat lapset saavat yleensä jossain vaiheessa perintönä. Mutta perinnön kerääminen on vain järkevää, elinaikana annettu tuki taas tekee lapsista laiskoja. Samaa rahaa se kuitenkin on.

Vierailija
27/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin saanut vanhemmiltani apua, kun olen sitä tarvinnut, mutta eri asia on, jos ei sen takia viitsi hankkia esim. ammattia tai työtä ja luottaa siihen että vanhemmat elättää kuitenkin!

T=24

Vierailija
28/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin aika heikoilla ovat, jos vanhemmat esim. sairastuvat ja rahaa ei enää saakaan niinkuin ennen.

Tunnen tapauksen, jossa 18-vuotias oli aivan liian epäitsenäinen äidiksi. Vaikka muutaman vuoden vanhemmalla miehellä on työpaikka, on perheellä todella tiukkaa ja nuori äiti valittaa jatkuvasti rahapulaansa. Mies käyttää rahansa lähinnä omiin menoihinsa. Vanhemmat auttavat, mutta toisaalta sekaantuvat muutenkin vähän liikaakin lastensa elämään, ja pian varmaan sekin rahalähde loppuu riitojen takia... Harmittaa ihan tämän tytön puolesta, kun hän ei ajatellut ihan loppuun asti ennen kuin hankki haluamansa vauvan - ilman koulutusta ja mahdollisesti tulevaisuudessa yksinhuoltajana ilman vanhempien tukea ei tule olemaan helppoa... No, toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme