Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä: Voiko vauvan tehdä, jos elää vanhempien kustannuksella?

Vierailija
07.11.2005 |

Tuttu 22-v. tyttö yrittää vauvaa avokumppaninsa kanssa, vaikka 19-v. kumppani elää vanhempiensa kustannuksella. Ei ole viitsinyt hankkia ammattia tai mennä töihin. Pikku perheen elättäminen lankeaisi näiden vanhempien harteille, kun tytölläkään ei ole vakitöitä. Yhteiskunnan tuki ei riitä elämiseen.

Onko oikein? Miksi on, miksi ei?

Vähän arveluttaa seurata sivusta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen vieminen eteenpäin on vaativa tehtävä, jos sen aikoo kunnialla hoitaa.

Ammatti, työssäkäynti, säännöllinen elämä ja vastuuntuntoinen elämänasenne ovat enemmän kuin eduksi.

Isovanhemmat ovat lapsensa kasvattaneet, heille ei seuraavan polven hoito kuulu.

Jos vanhemmuutta suunnittelevat eivät ole ottaneet täyttä vastuuta edes itsestään, miten he muka voivat kantaa vastuuta toisesta.

Lisäksi nuoren parin perheonni vaarantuu, kun isovanhemmat otetaan perheeseen taloudellista päätösvaltaa käyttäviksi jäseniksi. Tasa-arvo ja valta ovat aina luonteeltaan taloudellisia, eli joka maksaa viulut, määrää laulut.

Vanhemmaksi hiniöivän pitäisi olla vastuuntunnoltaan ja kurinalaisuudeltaan aikuinen.

Vanhana kääkkänä neuvoisin sitä tytönheitukkaa menemään kouluun, hankkimaan ammatin, käymään työssä ja lemppaamaan sen keskenkasvuisen ja työtä vierovan jullin yli laidan.

Tuollaisesta ei ole ikinä hyvää seurannut.

Vierailija
2/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että 200 e opintotuella ei elä! No haloo! Opiskelija saa lisäksi asumislisän, max. 80% vuokrasta tai max. 175 euroa. Lisäksi JOKAINEN opiskelija joutuu ottaa opintolainaa, ellei halua mennä töihin! Se on ihan tosiasia ja fakta nykypäivän Suomessa. Noista kertyy jo sen verran iso summa, että sillä maksaa opiskelijasolun vuokran ja elämisen.

Paremmin näillä yksinäisillä opiskelijateineillä jää rahaa käteen käytettäväksi, kuin meidän nelihenkisellä perheellä, jossa mies työttömänä ja minä äitiyslomalla (kahden viikon ikäinen vauva).

Ja sitten kehdataan valittaa, kun ei muka opiskelija pärjää! Kyllä LAPSETON opiskelija aina pärjää, kun asuu opiskelija-asuntosäätiön solussa. Ja pienemmillä paikkakunnilla vuokrat ovat kaupungin asunnoissakin niin halpoja, että rahaa jää vaikka mihin muuhun.

Itse kyllä elin aikanaa tosi leveästi, vuokra oli 335 e, ja opintotuki 160e, asumislisä 175 e ja opintolaina 220e. Opintotuki plus asumislisä olivat yhteensä vuokran verran, ja 220 euroa oli YHDELLÄ IHMISELLÄ varaa käyttää omiin ruokiin, laskuihin ym. Nyt meitä on nelihenkinen perhe, ja me eletään 300 eurolla (se jää vuokran ja laskujen jälkeen) ja kyseisellä summalla ostetaan ruuan, pesuaineiden ym. lisäksi myös vaipat ym.

Että sitten yksinäiset opiskelijat kehtaa valittaa!!! Lapsellista touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevien vanhempien on ensin opittava ottamaan vastuu itsestään ja omasta elämästään ennenkuin he kykenevät ottamaan vastuun pienestä vauvasta.

Vierailija
4/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kuulu sulle millään lailla, mä inhoan näitä kauhistelijoita, mikä sä oot muita neuvomaan?

Vierailija
5/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi huolehtia lapsesta jos ei pysty huolehtimaan itsestäänkään?

Vierailija
8/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kummoiset elinolosuhteet ja vanhemmat.

Vierailija
9/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa näiltä vaikka miten paljon rahaa...silti kumpikin on palkkatyössä. Eli epäitsenäisiä riittää joka ikäryhmään :-)

Vierailija
10/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos isovanhemmat omasta puhtaasta halustaan ostelevat kaikkea.

Vierailija
11/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on 24-vuotias ja kaikki ruinataan vanhemmilta. Mies opiskelee ja itse on kotona,tehnyt kaksi lasta, vuoden välein. Ei siis oikeastaan mitään tuloja!! Mutta lapsia vain hankitaan. Veromätkyt, kaikki yllättävät menot, vaatteita itselle, satojen eurojen edestä, ostatetaan vanhemmilla.Nyt menevät vielä naimisiinkin...ja vanhempien kustannuksella. Ihan hirvittää tällaiset loiset!! En vain uskalla suoraan sanoa, mitä mieltä olen heidän käytöksestän, sillä muuten pidän heistä, kylä.

Vierailija
12/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle asia ei kuulu pätkään vertaa!

Itse vanhempana antaisin lasten elättää itse itsensä, yhteiskunnan tuki kyllä riittää elämiseen. Täällä Suomessa ei kukaan nälkään kuole.

Vierailija
13/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuttuni on 24-vuotias ja kaikki ruinataan vanhemmilta. Mies opiskelee ja itse on kotona,tehnyt kaksi lasta, vuoden välein. Ei siis oikeastaan mitään tuloja!! Mutta lapsia vain hankitaan. Veromätkyt, kaikki yllättävät menot, vaatteita itselle, satojen eurojen edestä, ostatetaan vanhemmilla.Nyt menevät vielä naimisiinkin...ja vanhempien kustannuksella. Ihan hirvittää tällaiset loiset!! En vain uskalla suoraan sanoa, mitä mieltä olen heidän käytöksestän, sillä muuten pidän heistä, kylä.

Vierailija
14/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kasvattivat lapsistaan tuollaisia epäitsenäisiä lusmuja. Pistäköön lapsensa ruotuun tai tottukoon sitten siihen, että maksavat lastensa elatuksen hamaan tulevaisuuteen asti.

Vierailija
15/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lapset on yhteiskunnan tulevaisuus" jne. Kyllä on loistava tulevaisuus tälläkin yhteiskunnalla, jos nuo lusmut hankkivat lisää jälkeläisiä ja opettavat heidätkin lusmuilemaan.

Vierailija
16/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava, kun on joku joka elättää. En itse ainakaan mene töihin, ellei pakko ole. Enkä sitäpaitsi häpeä yhtään pyytää rahaa. Nytkin isäni, lasteni isoisä, maksaa 500 euron veromaäkyni....

Vierailija
17/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mukava, kun on joku joka elättää. En itse ainakaan mene töihin, ellei pakko ole. Enkä sitäpaitsi häpeä yhtään pyytää rahaa. Nytkin isäni, lasteni isoisä, maksaa 500 euron veromaäkyni....

Vierailija
18/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta, kuin kaikkia vain käytetään surutta hyväksi. Oma serkkuni on juuri tuollainen. Enkä ole ikinä voinut ymmärtää miten röyhkeästi hän käyttäytyy vanhempiaan kohtaan.

Vierailija
19/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää. Jos vanhemmat ovat varakkaita, miksi he eivät saisi vapaaehtoisesti antaa lapsille rahaa? Rahat päätyvät kuitenkin lasten tileille perintönä jonain päivänä jos vanhemmat eivät rahojaan elinaikanaan tuhlaa.

Vierailija
20/28 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien apu ei mitenkään ole muilta poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän