Onko avo/avioliitossa velvollisuus harrastaa seksiä?
Jos ei itseä huvita, niin onko se toiselle haluavalle vaan voi-voi?
Vai onko seksiä haluamaton velvollinen antamaan silloin toiselle mahdollisuuden hoitaa seksintarpeensa jonkun toisen kanssa?
Kommentit (18)
mutta lain mukaan toisella on oikeus erota ihan mistä syystä vain...
Ja en nyt tarkoita että kokoajan pitää olla valmiina. Kyllä sen puolisonkin tunteet pitää ottaa huomioon. Kun jonkun kanssa mennään kimppaan niin aikuisten parisuhteeseen kuuluu seksi.
- 40v nainen
Kokonaan ei saa lakata antamasta, mutta yksittäisillä kerroilla on toki oikeus sanoa ei. Aina ei huvita tai voi olla kipeä ym. ja siitä on toisen turha vetää hernettä nenään. Jos seksi loppuu kokonaan niin silloin kyllä pitää miettiä onko siinä liitossa enää mitään mieltä, jos siis toinen sitä seksiä edelleen haluaa. Ainakin pitäis yrittää miettiä miksi ei huvita ja mitä asialle vois tehdä.
Jos haluaa aviossa pysyä ja seksuaaliset tarpeet hyvin erilaiset, niin kannattaa miettiä kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.
Jos puolisoiden tarpeet ovat kovin erilaiset, pitää tehdä kompromissi. Jos toinen haluaa kerran päivässä ja toinen kerran kuussa, niin ollaan sitten kerran viikoissa.
Ja käsittääkseni mies voi tyydyttää naisen ihan ilman munaakin, joten seisokin puute ei ole este seksille, yhdynnälle joo.
Siis puhun nyt siitä, että toinen osapuoli kokonaan tai lähes kokonaan kieltäytyy seksistä.
Eihän kukaan toista pakottaa saa, mutta jos elää parisuhteessa niin oletus on, että siihen kuuluu rakasteluakin. Jos toinen osapuoli kieltäytyy, on melkein itsestään selvää, että suhde ei tule toimimaan. Joko ero edessä tai seksiä haluava osapuoli hakee sitä jossain vaiheessa jostain muualta.
Naisen pitää antaa miehelle jos mies haluaa tai ottaa suihin, miehen ei pidä kun sen pitää seisoa jos jotain harrastaa ja on ihan järkeenkäypää naisen hoitaa se velvollisuus, naisen pitää muutenkin palvella miestä 24h aina, kummaa että nykyaikana vielä joku epäröi asiaa.
Menikö herne nenään kysymyksestä vai miksi asenteellisuus vastauksessa että puhuttaisiin vain naisen "antamisesta"?
jos toinen siitä jatkuvasti kieltäytyy niin kyllä silloin pitää olla valmis harkitsemaan muita keinoja tyydyttää puolison tarpeet.
Runkkaus ja selibaatti eivät ole ratkaisuja jos puoliso on haluton.
Ja haluttomuudella tarkoitan sitä että seksiä on vaan 2-3krt/ vuodessa kun toinen haluaisi vähintään viikoittain.
Siis puhun nyt siitä, että toinen osapuoli kokonaan tai lähes kokonaan kieltäytyy seksistä.
Eihän kukaan toista pakottaa saa, mutta jos elää parisuhteessa niin oletus on, että siihen kuuluu rakasteluakin. Jos toinen osapuoli kieltäytyy, on melkein itsestään selvää, että suhde ei tule toimimaan. Joko ero edessä tai seksiä haluava osapuoli hakee sitä jossain vaiheessa jostain muualta.
mutta en ole eroamassa enkä ole hakenut seksiä muualta vaikka mieli on tehnyt. Lasten vuoksi en halua erota, mieluummin kärsin itse.
jos vaimo antaa nurkuen 2 kertaa vuodessa.
Ihan selvää ettei sellanen toimi.
mutta en ole eroamassa enkä ole hakenut seksiä muualta vaikka mieli on tehnyt. Lasten vuoksi en halua erota, mieluummin kärsin itse.
Onko miehesikin sitä mieltä että sinun on vaan kestettävä ilman seksiä?
niin kuuluuko minun antaa miesystävälleni heti, kun alamme seurustelemaan? Tähän asti kun olen pystynyt siihen yleensä vasta vähintään kuukauden seurustelun jälkeen... Onko miehellä oikeus vaatia seksiä enemmän kuin tuon kerran kuukaudessa jo suhteen alussa? :(
niin kuuluuko minun antaa miesystävälleni heti, kun alamme seurustelemaan? Tähän asti kun olen pystynyt siihen yleensä vasta vähintään kuukauden seurustelun jälkeen... Onko miehellä oikeus vaatia seksiä enemmän kuin tuon kerran kuukaudessa jo suhteen alussa? :(
Parisuhteessa ollaan silloin, kun on päätetty jakaa yhteinen elämä ja rakentaa sitä yhdessä. Jos on seukattu (eli tutustutaan toisiin vasta) alle kuukausi, niin ei siinä edes seksiä välttämättä vielä ole.
Parisuhteessa ollaan silloin, kun on päätetty jakaa yhteinen elämä ja rakentaa sitä yhdessä. Jos on seukattu (eli tutustutaan toisiin vasta) alle kuukausi, niin ei siinä edes seksiä välttämättä vielä ole.
seurustelu ja parisuhde on sama asia. Siis että ensin on vaikka sen kuukauden, parin ajan "sutinaa" tai "juttua" tai millä nimellä sitä nyt haluaakaan kutsua ja sitten kun huomataan että viihdytään toistensa seurassa, sovitaan että aletaan seukkaamaan eli parisuhteeseen, enkä mä ainakaan seukkaamaan ala, jos ei tunnu siltä, että tuon ihmisen kanssa voisi viihtyä vaikka loppuelämänsä (toki mieli voi muuttua jossakin vaiheessa!). Ja siis tosiaan vasta sen vähintään kuukauden SEUKKAAMISEN jälkeen olen pystynyt tähän asti vasta antaa miehelle. Ja noita parisuhteita ei siis ole montaa takana, juttuja ja sutinoita kylläkin.
mies ei vaan anna vaimolle mitään mahdollisuuksia lepäämiseen, harrastamiseen tai yhtään mihinkään. Eikä mies nuku vaimon kanssa samassa sängyssä, kun on kätevämpää nukkua yksin rauhassa, saapahan rauhassa käydän juomassa ja valvoa yöt. Samaan petiin siis tullaan vain kun panettaa tai huudetaan peiton alta, että ala tulla jo. Eikä koskaan ole mitään läheisyyttä, ei silittelyjä, yhteisiä keskusteluhetkiä (jos ei lasketa esim. sitä "mitä kaupasta"), ei minkäänlaista yhteyttä. Ja kaiken epähuomion jälkeen vaimon rakkaus on haihtunut ilmaan ja mies vaan vaatii ja ihmettelee, tottakai sun velvollisuus on antaa, sehän se on parisuhteen yhdin, eihän se rakkaus ny mihinkään voi kadota...
eston pettämiselle! Itse asiassa, mitä enemmän seksiä, sitä enemmän sitä haluaa ja se on mielessä. Myös tietenkin pätee sääntö: siitä puhe, mistä puute.
Miettikääpä julkkispareja: kauniita, rikkaita jne. Ja pettämisiä tapahtuu ehkä jopa enemmän kuin normisuhteissa...tai ainakin samassa mittakaavassa.
Eli naisen/miehen ulkonäkö, varallisuus, seksin määrä tms. ei selitä pettämisiä. Vaan luonne ja se, miten ylipäätänsä haluaa kohdella muita ihmisiä.
mies ei vaan anna vaimolle mitään mahdollisuuksia lepäämiseen, harrastamiseen tai yhtään mihinkään. Eikä mies nuku vaimon kanssa samassa sängyssä, kun on kätevämpää nukkua yksin rauhassa, saapahan rauhassa käydän juomassa ja valvoa yöt. Samaan petiin siis tullaan vain kun panettaa tai huudetaan peiton alta, että ala tulla jo. Eikä koskaan ole mitään läheisyyttä, ei silittelyjä, yhteisiä keskusteluhetkiä (jos ei lasketa esim. sitä "mitä kaupasta"), ei minkäänlaista yhteyttä. Ja kaiken epähuomion jälkeen vaimon rakkaus on haihtunut ilmaan ja mies vaan vaatii ja ihmettelee, tottakai sun velvollisuus on antaa, sehän se on parisuhteen yhdin, eihän se rakkaus ny mihinkään voi kadota...
niin kertokoon sen.
jos mies haluaa tai ottaa suihin, miehen ei pidä kun sen pitää seisoa jos jotain harrastaa ja on ihan järkeenkäypää naisen hoitaa se velvollisuus, naisen pitää muutenkin palvella miestä 24h aina, kummaa että nykyaikana vielä joku epäröi asiaa.